Monellako rakenteilla sbm stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vinkkeli, 8.3.2008.

  1. black label

    black label 1st gear

    nyt on saatu 2000 km mittariin 390 strokerilla tänä kesänä (Ja ensimmäiset sakotkin gumminpoltosta) Ihan reteesti kyllä sysää pienessä korissa ja nelivaihteisella manuaalilla, ja kohta pitäis lähtee tehonmittaukseenkin. Säätö onkin kyllä ihan paikoillaan ku lähtee vetään kunnolla vasta jostain 3000 kierroksen kohilta.

    -318 lohko
    -Eaglen valuakseli
    -Mitattu puristussuhde 11.56
    -Scat i-prof kanget
    -Keith black flat topit
    -nokka comp cams 288 magnum mek. rolleri
    -RPM kannet
    -ARP pultit
    -Edelbrock victor 340 yksitasoinen imusarja
    -Kaasutin Quick fuel P 750
    -MSD Pro Billet jakaja
    -Hookerin competittion sarjat + summitin 3" putkisto

    Sateella aika urheilullinen ajettava. Ekalla koeajolla luulin että kykä luistaa, ja vasta kun tuuppaas kolmosta sisään, niin rupes tuleen perää vierelle :poff:
     
  2. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Perskules teitä strokerkoneen rakentaneita kun hierotte vielä suolaa haavoihin :poff: :poff: Pitääkö tässä vielä käyttöautokin vaihtaa euroiksi ja ruveta itsekin rakentamaan kunnolla konetta. Lisäksi pieni auton kevennyskään ei liene pahitteeksi, kyselee nimimerkki ovatko kadulle rekisteröidyssä autossa ovet, konepelti ja takakontin luukku sekä puskurit pakollisia varusteita :rotfl:
     
  3. Jas

    Jas Gearhead

  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jos omaa hyvät suhteet jenkkeihin ja konttirahtariin
    niin alimmillaan sen vois saada tänne n2700euroon
    jos taas ei niin n.4000 egua
     
  5. vitoni

    vitoni 1st gear

    Rajut puristukset, onko kannet pulteilla/pinnapulteilla kii tai onko mitään muutoksia kansien kiinnitysten suhteen???Onko ollu lainkaan kansipahviongelmia noitten puristusten takia?? Ite en uskaltanu ottaa kun reilun kympin puristuksilla olevat männät vastaavaan 390 koneeseen.
     
  6. black label

    black label 1st gear

    Ei ainakaan vielä oo ollu mitään ongelmia. Kannet on vain ARP pulteilla kiinni, eikä ole ees jälkikiristetty, vaikka kansien mukana tuli suositus sellasesta. Mutta eipä kyllä ole ilmennyt nakutustakaan tai ylikuumenemisia, itseasiassa kone käy liiankin viileenä kun termari (uusi) päästää veden läpi ihan kylmänäkin. 95:lla oon kokeillu että nakuttaa vähän kovassa kuormituksessa, mutta 98:lla ei enää kuulu mitään. Paljealue mulla on männän ja kannen välissä 0.038", joka on mun mielestä aika hyvä.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Se oli just Competition Products joka on mainostanut kyseistä pataa hintaan 3599.99 mutta ei enään parissa viimeisemmässä numerossa (ei ainakaan Mopar Muscle 9 ja 10/2008).

    Summit myy samaa mottia Eddyn kaasarilla, MSD Pro Billet jakajalla , puolalla ja sytkäjohdoilla, Holley bensapumpulla, vesipumpulla jne. hintaan $5495.

    Mopar Musclen 9/2008 numerossa on Blueprintin oma mainos ja heidän web-sivuilta löytyy myös alumiinikantiset versiot, perusmalli $6495 ja "varusteltuna" $7995.
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    onks muilla jo koneet tulilla??

    ite sain vasta nyt tilattua 425 sarjan ohio crankshaftilta ei mielestäni ollut kovin kallis 2000taalaa ja männät otin vielä std kokoisina ja 11 puristuksilla etumaksua meni n700 euroo saa nähdä koska tavara on lähetettävissä....
     
  9. vitoni

    vitoni 1st gear

    öljypohjakysymys: Sopiiko tämä milodonin pohja 318->390 strokeriin??Siis siinä mielessä että ei osuis akseli oljypojaan.
    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
    Moroson 10" syvä pohjahan ainakin käy mut mites on ton kans?? olis hiukka matalampi tuo milodon. :-?
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Mulla on vastaava oljypohja 360 pohjasessa strokerissa ja hyvin sopii, vaikka tuolla summitin sivuilla ilmotetaan maksimi iskuksi toi 360 vakio isku. Pitäs tuonkin siis sopia. Ainoo tapaus missä oon kuullu että pyörivät kamat osuu pohjaan on milodonin low profile pohjan kanssa, ja sillonkin välyksen on saanu kuntoon pienellä naputtelulla.
     
  11. vitoni

    vitoni 1st gear

    kiitosta mopster,kokeillaan kuis käy.
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Onkos tällä saralla kellään mitään uutta kerrottavaa?
    onko valmiita paketteja jo rakennettu?

    ite sain kamat tullista viimeviikolla ja
    stroker setti jäi mulle maksaan suurinpiirtein 1680e

    http://kuvablogi.com/blog/16383/4/

    tuli toki daavidsonin kans samassa kontissa joten rahti oli 20 taalaa osista :rotfl:
    ja sain hyvään kurssiin ostettua.
     
  13. vitoni

    vitoni 1st gear

    Viime kesänä ostettu sarja 318->390, tuli viime viikolla, matka oli pitkä ja kivinen. Muutama kampiakselin kaula oli pamahtanu ruosteeseen kun oli unohtunu amerikan päässä laittaa suojarasva, toivottavasti hiomapaperilla lähtee pois.

    Valuakseli + h-profiili kanget + diamond männät tarpeineen + runko ja kankien laakerit + 10" vetolevy + dampperi = 1112e amerikanpäässä rahtivapaa. Rahti suomeen erittäin edullisesti :wink:
     
  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    elokuussa mä noi omanikin tilasin, toki sillon jo tiedossa et ottaa aikansa kun ei ollut yhtään varastossa ja mittatilaussarja tavallaan. eli sanoivat jo sillon et menee aikaa.
     
  15. vitoni

    vitoni 1st gear

    Viime keväänä soitin ite tonne ohio crankshaftille ja olisin sieltä sen kitin ottanukkin mutta oli akselit loppunu ja neljän viikon kuluttua olisivat saaneet ton akselin "ulkomailta" hommattua , joten kiire kun oli niin vaihdoin firmaa.
    Olisi ollut huomattavasti kalliimpikin toi kitti tuolla ohio crankilla, eikä sarjaan olisi kuulunut vetolevy eikä dampperi.

    Oli vielä vuosi sitten kova kilpailu noilla eri puljuilla ja hinnatkin olivat sen mukaiset, jo viime syksynä oli perus stroker kitin hintaan oli tullut 200$ lisää.
     
  16. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mistäs muuten sen sit otit?
     
  17. vitoni

    vitoni 1st gear

    Speed-o-motivelta tilasin omani, onkos sulla takokampiakseli?? kattelin tossa ohion crankin sivuilta noita vaihtoehtoja ja onhan noi suht edullisia edelleen jos tosiaan takoakselin saa tohon samaan hintaan. Sulla toi ensimmäinen setti????
    http://www.ohiocrank.com/mopar_rotate.html
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    juu toi eka,
    ja tosiaan joutui nuo männät tekeen kun otin std poraukselle ja sai sit puristuksen valkata oman mielen mukaan.
    on takokampura ja on kaikki öljyreiät sun muut viistetty vimpan päälle.
    jossainvaiheessä kyselin et joko valmista, niin kehuivat et on vielä kiertokampien karkaisu tekemättä. eli onko jotkut aihiot mistä ite muokkaavat ,tai jotain.
     
  19. vitoni

    vitoni 1st gear

    No sehän ei ole salaisuus että kiertokanget ja varmaan monet muutkin moottorin osat tehdään "ulkomailla" (kiinassa) ja viimeistellään usa:ssa. Ja sen jälkeen ne on made in usa. Mut toi sun sarja on tosiaan halpa ja varmasti kestää.
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    nostetaas vähän aihetta uteliaisuudesta.
    oma satsi edelleen varastossa :oops:
    kun ei oo aikaa tehä eikä oikein rahaakaan.

    mut mites muilla nuo kokemukset onko jo vehkeet tulilla?
     

Kerro tästä muillekin!