Monellako rakenteilla sbm stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vinkkeli, 8.3.2008.

  1. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Hyllyssä ovat.
     
  2. black label

    black label 1st gear

    Jotain pieniä parannuksia tulllut viime vuoteen kuten studit kansiin, kansia paranneltu (ehkä :poff: ), 1.6 rullavipat + syvä öljypohja. Hyllyssä venttaa 0.06" 340 lohko jos siihen sitte siirtäis tosta nykysestä strokerista osat. Tai sitte luopuu pikkulohkoista ja ostaa tilalle 440 strokerin.
     
  3. black label

    black label 1st gear

  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    varaston perukoilla :oops:
    finaalikisoissa saan jo kannet prepattuna takaisin kansimieheltä...
    joten ens kesälle olis haaveissa.... :cry:
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Ostin tuossa viime vuoden puolella Moparin akselin 3.59 ja H-veivit. Hyllyssä ovat vielä pitkään.
     
  6. Valtsi87

    Valtsi87 Gearhead

    Lähti käyntiin tollanen 360-->408 projekti. Alakerran osat on saatu jo kotiin ja talven aikana olis tarkotus alakerta kasata valmiiks. Koneeseen tulee eaglen takokampiakseli, H-profiiliveivit ja SRP:n takomännät. Kansiasiaa on suunniteltu ja mahdollisesti sinne vois jonain päivänä vielä edelin magnumit laittaa. Nokasta tulee joka tapauksessa mekaaninen, mutta nyt kiinnostais kovasti tietää että mitä muutoksia tarttis tehdä, jos laittais mekaanisen rullanokan? Auto on -66 valiantti mihin tää tullaan joskus vielä laittamaan ja koria olis tarkotus vielä kuidulla keventää. Jos se edes sitte sen 12 menis vartilla :D
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    et ostanut... vaan 3.51 iskuisen :wink:

    vai onks sulla enemmänkin näitä???
     
  8. Valtsi87

    Valtsi87 Gearhead

    nyt kiinnostais kovasti tietää että mitä muutoksia tarttis tehdä, jos laittais mekaanisen rullanokan?


    Kai tämän joku tietää? Entä kannattaako tommosessa käyttää lohkossa betonia vai onko ilmankin hyvä?
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    laita oma topikki niin kai siihen joku jotain tietää?
    mut ei kai se kummosempia vaadi, rullanostajat ja rullanokan?
     
  10. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kysyjää varmaan kiinnosti öljynkierron rajoittaminen nostajien öljykanavissa. Itseäkin kiinnostas tuosta jotain käytännön kokemuksia kuulla, mekaaninen rolleri kun on tulossa. Mopar muscle magazinessa august/09 oli kyllä ihan hyvä artikkeli aiheesta.

    Myös jos jollain on käyttökokemuksia nostajista jotka eivät vaadi tuota kierron rajoittamista niin miten on toiminut jne?
     
  11. Valtsi87

    Valtsi87 Gearhead

    No en viittiny uutta alottaa, kun tää kuitenki liittyy läheisesti stroukki projektiin.

    Ihan siis kiinnostaa yleisesti kaikki tieto mitä se tarvii, muuta kun paljon rahaa. Tuolla comp camssin nettisivuilla lukee nokkien kohdalla että vaatii lohkon koneistusta, mitähän se meinaa? Ja saako rullanokalla panostukseen nähden niin paljon paremman hyödyn kun laahaavalla, että semmonen kannattaa laittaa koneeseen mitä enimmäkseen käytetään kadulla?
     
  12. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Saatava hyötyhän riippuu lähinnä siitä mitä hakee. Ihan toimivahan tuo laahava on ja saa niitäkin ihan hyvillä profiileilla. Rullanokka vaan on parempi, nokan profiili voi olla jyrkempi eikä rullanokka kulu samanlailla kun laahava.
     
  13. bishop

    bishop 1st gear

    Ouluun rakenteilla 340-412 stroker duster. Eaglen tako akseli, h-beam veivit ja iconin polished takomännät. cleviten laakereilla tää setti oli suomeen veroineen 2800€ (tulliin n400,rahti n400)toim.aika 2viikkoa.

    kone porsi viime kesänä 1500 kilsaa ajettuna 340:nä siinä tukkeutunut öljypumppu. meni kampiakseli ja pariveiviä sekä nokan laakeria, hermot ja näköjään rahatkin.

    koneeseen yllä olevien kamojen lisäksi
    mekaaninen mopen oma laahuri nokka(useampi vaihtoehto vielä...)
    msd 6al +probillet+blaster 2
    dp holley 850
    kannet on portatut 2.02 1.60 venttiileillä. cranen tuplajousilla.
    victor 340 imusarja
    flowmaster pakosarjat

    4spd manual borg & beck kytkimellä
    8 1/4 lukko 3.7 välityksellä.

    kaikki kamat on saapunu ja runkolinjan tsekkaus omk:lla ensi viikolla,kevyt hoonaus ja kasaushommia.

    saas näähä minkälainen masiina siitä tulee....tavotteena on sutia vielä kakkosella....

    :) ja kovat äänet...
     
  14. black label

    black label 1st gear

    Kyllä tolla koneella sutii ainakin borg&beck ekana :rotfl:
     
  15. XVD

    XVD Gearhead

    meikäläisen stroukkerilla vetää sutia vaikka kilometrin 8) jos vaan suti pysyy perässä.. :wink: :odroll:
     
  16. zalama

    zalama Gearhead

    Mopar racing öljypumppu, kampuran hihnapyörä, tiivistesatsi, ARP pultit ym. pientä sälää jo hankittu. Enää ne isommat ja kalliimmat osat puuttuu kuten kampura, männät kanget ja varmaankin kannet...
     
  17. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    täällä on ens kesäksi valmista, kone kasattavana ammattilaisella, kun en omiin taitoihin enää oikein luota näin kalliiden osien kanssa :rotfl:
    ja jos rahat riittää niin dynotus ennen käyttöönottoa...
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    erikoista et isolohkon strokersarja on halvempi ku pikkulohkoon,vai johtuneeko mistä ostaa?440-500 sarjan sai alle 2000e.
     
  19. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Chrysler 360 - 425 Price $1,995
    * Custom JE pistons
    * Ohio Crankshaft 4340 4.1" crank
    * 6.2" H-beam rods
    * Race rings and bearings
    * Internally balanced
    * Available in 4.030-4.060-4.070 bore
    * 340 or 360 main

    Chrysler 440/500" Stroker Price $1,750
    * SRP forged flat-top pistons
    * Forged 6.76 H-beam rods
    * 4340 4.150 crankshaft
    * Internally Balanced
    * Rings and bearings


    ja nämä ohio crankshaftilta...
    kyllä se vaan taitaa isolohkoon halvempi olla... :x
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    niin ja sarjan sai suomesta suoraan hyllystä päivän toimitusajalla.eaglen akseli,h-beam kanget,mahlen männät ja cleviten laakerit.
     

Kerro tästä muillekin!