Monroe SensaTrac kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja -nikke-, 28.10.2008.

  1. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Onkos kellään kokemuksia otsikon mukaisista iskunvaimentimista? Camaroon(-86 Z28 WS6-alustalla) tarvis vaihtaa jossain vaiheessa joka nurkkaan uudet. SensaTraceja ja Kybin AGX:iä olen tässä pyöritelly mielessä. Edulliset noi Monroet olis, mutta onko täyttä kuraa sitten laadultaan?
     
  2. Roc

    Roc Gearhead

    Noista kahdesta ehdottomasti Kybit. Sensatraceista ei vissiin hirveesti hyvää voi sanoa... Tai no jos tykkää että Camaro menee ku Caprice Classic niin sitten tietysti otat Monroet.
     
  3. bobst

    bobst Gearhead

    Sekin capriceclassic muuttuu aivan kauheaksi ajaa ,se niinsannottu comfort alue sattui ainakin omassa autossa aivan v''r''n paikkaan .vaihdoin toisiin, jotkin jenkkihalppikset alkoi toimii .
     
  4. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Okei, eli taitaa Monroet tipuu laskuista pois. Konit ja Bilsteinit olis tietysti sellanen varma valinta, mut hintaki on sitten sen mukainen. Muita vaihtoehtoja kellään mielessä AGX:ien lisäksi vai hankinko ne suosiolla?
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    KYBeissä hyvä hinta-laatusuhde. Ja eikös toi AGX ollu säädettäväkin??

    Sensatrackit teki itellä vanhassa Tipos ton saman, ei sattunu comfort alue kohilleen (jouset painunu) tuli kivireki :(
     
  6. FastEkiBeast

    FastEkiBeast 3rd gear

    Panosta laatuun!! itelläni oli 89 camaro, konin säädettävät + Eibachin jouset joka kulmassa.
    Rahaa se maksoi mutta, parhaat kyydit housut jalassa. :lol:
     
  7. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Ainakin 8+ senttiä madallettu 59 Fordin keula tykkäsi sensa trakeistä.
    Tosin lähtökohtakin melkolailla huonompi, kuin uudessa Camarossa.
     
  8. rasse

    rasse 1st gear

    Astrossa (neliveto) edessä ja takana sensa-track:t (takana kompuratäytteiset/säädettävät)... ihan hyvältä tuntuu...
    Halvahat nuo oli kun eteen oli 28 taalaa kpl ja taakse 55 taalaa koko sarja... :D
     
  9. hoopee

    hoopee 3rd gear

    tuli hauska juttu mieleen..Tuttu vaihtoi kapriseensa joskus uudet monroet eteen,meni hakeen paikallisesta varaosa liikkeestä jotai pikku osaa.no liikkeessä oli "monroe päivät" ja paikalla edustaja testikoneen kans.Kaprise testiin ja tuomio oli että ala-arvoiset on,ostatko uudet??.Hieman kaupparatsun naama punoitti kun muiden asiakkaitten läsnä ollessa sanoi että tunti sitten viskasin uudet monroet alle!!! :lol:
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead

    :D mikähän lie kun sensarakit caprisessa ja hyväntuntunen ajaa, liekkö osuna maanantain tuotosta tuohon settiin?
     
  11. spinneri

    spinneri Gearhead

    Allekirjoittaneen entiseen Trans Amiin ('89 350 TPI WS6 alustalla) ruuvattiin aikanaan Monroen SensaTracit. Aiheesta tehtiin jopa juttu numeroomme 4/2000. Aikaa tuosta on sen verran, että mitään tarkkoja mielikuvia ei ole enää mielessä, mutta en nyt ihan lähtisi parjaamaan Monroen pamppujakaan. Kyseisessä autossa peräpään teki turhan kovaksi tavaratilassa majailleet humppavermeet, joista lisäpainoa taka-akselin takapuolelle tuli useampi kymmenen kiloa. Sensa Tracit kun ovat progressiivinen, niin lopputulos ei ollut kyseisessä tapauksessa paras mahdollinen, takavaimentimien mennessä väärälle "alueelle" liiallisesta painosta johtuen. Kaiken kaikkiaan lopputulos oli kuitenkin selvästi lähtökohtaa parempi! Eikä alkuperäisillä iskareillakaan oltu kurvailtu tuolloin kuin n. 25 000 mailia.

    Totta on, että iskunvaimentimissa kannattaa panostaa laatuun. Säädettävässä on se etu, että sitä voi muokata oman maun ja tarpeen mukaisesti. Kivikova alusta on ehkä aluksi kiva, mutta pidemmän päälle alkaa potuttamaan mukulakivikadulla kolistelu hammaspaikkojen helistessä suussa.

    P.S. Nimimerkki hoopee ... olithan muistanut "ilmata" ne uudet vaimentajat?


    Tuumaili taas kerran

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  12. hoopee

    hoopee 3rd gear

    siis sehän oli monroe myyjän mielipide.ajoltaan kaprise oli ok.kyllä iskareita on jynkytetty ees taas ja seisotettu pystyssä..siis ennen asennusta!!siis iskareita...itse suosin kyllä konin oransseja tahi kybin kaasu iskareita,hinta ja laatu kohtaa niissä...
     

Kerro tästä muillekin!