Montakos Chrysler '62:sta löytyneekään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ZYN-5, 17.8.2004.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kaveri osti salon esalta,valkoinen ja liekit keulassa,rekkari oli IHL- ihana huora laiva,möi muistaakseni samalle porukalle joka aikoinaan toi sen suomeen jotka maalautti alkup.valkoiseksi
     
  2. JohannaT

    JohannaT 1st gear

    Rekkari-mysteeriin selvennystä: vaarillani
    oli chrysler windsor -60 luvulla , -62 , oli toinen omistaja suomessa ,
    sen toi maahan lahtelainen sosialijohtaja erkki puuperä , jolta vaarini
    sen osti , autolla oli ajettu 33 tuhatta mailia , oli siis neliovinen,
    sähköpenkillä ja ikkunoilla , valkoinen , tämä oli se paljon puhuttu
    ihl-34. Sen vaarini myi 68 tuhatta mailia ajettuna-71 , 4800 mk ,
    edelleen hienokuntoisena helsinkiin. Isälleni tarjottiin samaa autoa 82 ,
    tuolloin se oli imartalaisella rekkakuskilla. Isäni osti sen ja se
    rakennettiin aivan alkuperäiseen kuntoon laadukkaasti , sen tahtoi ostaa
    Isältäni ’86 tunnettu sydänkirurgi. Isäni toin maahan 300 chryslerin
    2014 , jolle on aukoton dokumentaatio ja on toinen omistaja , aivan
    nostalgia tunnelmissa hän osti ihl-34 rekisterin , joka oli vapaana. tämä
    auto on kaksiovinen super sport, aivan alkuperäinen, myös väriltään
    kaikki kilpailut voittanut yhdysvalloissa , sanottiin siellä
    perävaunuprinsessaksi , kuin vietiin näyttelyistä toiseen trailerilla.
    ... tässä siis ihl-34 tarina ja syy rekisteriin.
     
    dart -66 ja esmi tykkäävät tästä.
  3. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

    ex NUJ-22, nykyisin JOM-89 siirtyi Ypäjältä Tuusulaan siskoni omistukseen viikko sitten. Auto on edellisellä omistajalla ollut muutaman vuoden vähillä ajoilla ja nyt sitten elvytellään auto takaisin elävien kirjoihin. Auto on katsastettu toukokuussa 2019 mutta laatikkovian takia(ja mahdollisesti vähän muidenkin vikojen takia) ollut vähällä käytöllä.

    Laatikko on jo irti ja osaavissa käsissä joten viikon parin sisällä pääsee sitten ehjän askin kanssa ajelemaan ja kartoittamaan muita huoltotarpeita.

    Pelkääjän puoleinen takavalon lasi on saanut vähän osumaa, mahtaisiko kellään sellaista olla nurkissa ylimääräisenä. Samoin pelkääjänpuoleinen etuoven lasinnostin vaatii vähän fixiä. Mikäli jollain löytyy ehjä koneisto kiskoineen niin saa myös tarjota yv:llä.

    https://public.fotki.com/Juppee/finnish-forward-loo/chrysler/62nuj22newport.html#media

    https://public.fotki.com/Juppee/finnish-forward-loo/chrysler/62jom89newport4dpho.html#media

    Jos täällä foorumilla sattuu olemaan auton entisiä omistajia vielä linjolla tai muita auton historiasta ja tai tekniikan alkuperästä tietäviä niin laittakaa vaan viestiä.
     
    Betty 62 ja kerosiini tykkäävät tästä.
  4. Regency

    Regency Gearhead

    Käytiin viikko sitten pelastamassa "pihalöytönä" olleen -62 Newport. N.20 vuotta seissyt mutta kovapeltinen ja vähän huikalla härnäämällä saatiin hörähtämäänkin. Punainen väriltään ja kattoon laitettu lasi tai pleksi. Pirkanmaalla pyörinyt kun on vielä ollut ajossa.
     
    esmi ja 12345678910 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!