moottori savuttaa sinistä kuumana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja golden rocket, 6.10.2013.

  1. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    vittu kun sattuu aina omalle kohalle nää ihme viat. taistellu tuon 1000 rautiaisen kanssa nyt alkaa aivo kapasiteetti käymään jo aika laihalla tuon koneen kanssa :D kannet, sylinterit, männät ja renkaat tarkistettu ja kasattu uusilla tiivisteillä koko ylä pää, nyt purin tuon enska kopan missä on tuo huohotus järjestelmä no sinne huolto toimet ja uudet tiivisteet.no sitten kokeilu, kylmänä ei savuta sitten pätkääkään innostuin ja heitin potan päähän että pääsee vielä maantielle no voi nyt vittu sentäs kun moottori lämpes niin alkoi savutus ei auttanut kun palautua lähtö kohtaan.öljyt on sae50 miten tuommonen öljy liruuntuu lämpösenä voisko nyt perkele olla että olis öljyssä vikaa? tai sit jotain muuta hyvää ideaa?
     
  2. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    jari lahden keisari siellä huhuilee rapuloissaan eiköhän noi urkutehtaan tekeleet ole jo nähty :lol:
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jostain se öljy palotilaan pääsee. Joko männänrenkaat sököt, tai ohjuri/ohjurin kumi sökö. Ei oo onneks montaa kohtaa jolla koittaa :)
     
  4. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    männän renkaat on kunnossa kuten myös sylinterit ohjurit on uudet (pronssi)ja kumeja tähän ei kuulu.eli vois olla että öljy pakkautuu vipu koppiin josta se pakottuu väkisin venttiilin vartta palotilaan mutta miksi voiko huonosti juokseva öljy tehdä tämmöstä tuumailu jatkuu
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    ohivuoto mittaus kun kone on ihan kuuma....
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    ei kai vaan ole motonetin öljyä sielä koneessa.. se motoxsin 20vee50 ei pysy koneen sisällä lämpösenä ja aiheuttaa melko kovaa savutusta, eli on aivan paskaa kaiken kaikkiaan.. ja tämä asia on sitten helkilökohtasesti todettu ja eräs öljyjen asiantuntiakin manas kyseisen öljyn alimpaan helvettiin..
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itellä ei oo motoxin öljyjen kans ollut mitään ongelmaa koskaan minkään auton tai moottorin suhteen.

    Jos öljyä kuluu normaalia enemmän, on moottorissa vikaa. Ja vika ei voi olla muualla kuin aiemmin mainituissa ohjureissa tai männänrenkaissa.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kai sentään jotain voi olla halki koneessa kuin koneessa.
     
  9. golden rocket

    golden rocket Gearhead


    ei vika aina ole siinä mistä se vuotaa vaan siitä mikä sen aiheuttaa esim viallinen huohotus järjestelmä jonka takia öljy pakottuu palotilaan VÄKISIN tässäkin tapauksessa ohjurit ja renkaat on kunnossa.öljyt on motonetin motul sae50, tämän liukkaudesta ei mitään tietoa. voishan koittaa redlinen 20w60 on liukasta ja amerikan poikien kehumaa, kuumina käyviin vanhoihin ilmajäähdytteisiin moottoreihin
     
  10. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kylmänä ei savuta yhtään mutta lämmettyään savutus alkaa kummastakin piipusta samaan aikaan tässä se mielen kiintonen juttu onkin.
     
  11. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Onko suorat putket? jos ei ni oisko jääny öljyä putkiin ja lämmettyään alkaa palaa pois?
     
  12. jakari

    jakari Gearhead

    Millanen öljynkierto sulla? Onko vakio sivussa oleva öljy säiliö?
    Liika öljy noista rautuksista tuppaa edellämainitusti tulemaan savuna pihalle..
     
  13. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    vakio säiliö. ja vika oli tukkeutunut öljyn suodatin (uusi) juuri tämä säiliössä oleva (orkinaali) ei päässyt öljy palautumaan joten purkautu sitten ohjureista.harvon muuten tulee tehtyä kone remontti tukkeutuneen suodattimen takia :poff: mutta tekemisen ilosta mää näitten kanssa :lol: :lol: :poff: ..pientä siistimistä vielä niin pääsee väri mailmaa suunittelemaan :odroll:
     
  14. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Mikä sen uuden öljynsuodattimen tukki?
     
  15. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    paska lika mitä niitä epäpuhtauksia nyt onkaan vai meinasikko että puhdas öljy :lol: . eli lyhyesti ketjut nirhannut syöttöletkun puhki josta sitten ketjuihin jäävä paska siirtynyt pikkusen syvenmälle moottoriin..
     
  16. jakari

    jakari Gearhead

    Jees, Öljynsuodatimeen olisin seuraavaksi takertunu.
    Asiaa sivuten neuvoksi viellä, kun jätät talveksi seisomaan käytä kone lämpimäksi ja päästä öljysäiliö tyhjäksi ja jonkinlainen muistilappu öljykorkin päälle. Keväästä quartti öljyä koneseen ja käynnistys.
    Muuten on edessä öljyn käryinen käynnistys ja varatulppien vaihto talkoot =D.
    Bensiinin olen myös päästänyt tankista ja tilalle pienmoottori bensaa talven ajaksi..ettei tarvis joka kevät kaasuttimen tiiviste sarjaa laittaa..Muutenhan tuo on ihan kiva talli koriste ja joskus jopa käyn kirkon tornin kiertämässä ;)
     
  17. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    on muuten helvetin moista tuo kumiletkusta irronnut hieno muju tai kaikki paska yhdessä mikä ketjuista on irronnut. paskaa oli niin perkeleesti moottorin sisällä putsattu kaikki mitä nyt pystyy putsaan ja on useampaan kertaan käytetty kuumaks ja laskettu öljyt pihalle joka kerta myös moottorin pohjasta mutta alkais tuo moottori oleen jo voiton puolella :D kakstahti öljyä olen kaatanut pieneen määrään pensaa ja käyttänyt moottorin läpitte, estämään tuon pensan lisä aineiden kuivumisen kaasuttimeen ja tankit on talven tyhjät toiminu mulla autoissa ja mopoissa :D komee koriste talliin mutta säilyttäisin olohuoneessa jos yksin asuisin :lol: :lol: kaikki ei ymmärrä että tuommosen vois käyttää kämpän sisustukseen :lol:
     

Kerro tästä muillekin!