moottori vaihtoehtoja gasseriin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja el vivados, 27.8.2008.

  1. el vivados

    el vivados 1st gear

    Elikkä rakenteilla olevaan gasser hc:vivaan tyyliin ja aikaan sopivaa konetta olisin vailla,joten ehdotuksia ja ideoita,sen verran että manuaali tulee ja hevoset pitäis saada kerättyä johokin 250-300 kappaleeseen. juu ja letukan pikkulohko on jo puntaroitu ja moppen stroukki myyty pois ison koon myötä,jos jollakin on hajua mitä ovat käyttäneet joskus aikoina parempina :D niin infoa ja linkkiä vain,,kiitoksia.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    rooverin kasi??? kevyt ainakin.

    ja edelleen se R&R v12 alumiinipata. ei se kamalasti paina... tilavuuttakin olis mukavasti. yks olis tiedossa ehkä joutilaana.

    northstar. olis venttiileitä ainakn riittävästi..

    wankel, vaikka mazdasta 3 kammioinen.

    miks et vaan laita konetta siihen. saat laitettua just sellasen ku haluat. noita mielipiteitä on just niin paljon ku on ihmisiäkin.
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    siis Jaggen V12 ?



    aikanaan noissa oli 392 Hemiä, 394 Oldsia, naulapää Buickia, etc etc... list is endless, yleensä kone mikä oli nurkissa meni keulille.

    Jaa niin sitä linkkiä...
    http://gassermadness.com/
     
  4. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Kaikkitietävän Googlen mukaan Viva HC on tullut markkinoille vasta -71. Jenkeissä gasserit alkoi olla jo menneen talven lumia. Britit tietysti oli vähän jäljessä. Tekikö sielläkään kukaan tehdasuudesta Vivasta gasseria? Käytännössä puhuttais ehkä 73-75, kun joku on tenhyt esim. kolaroidusta Vivasta kilpurin. Tolta pohjalta koneeksi mieluummin SBC kuin vaikka Olds Rocket.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    mitä se saa maksaa?
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joku baby-Hemmy vois olla maukas. Oldsin Rockettia tekis itsellä mieli tohon gasseriprojektiin...
     
  7. Wesuri

    Wesuri 1st gear

    Omaan eurogasser prokkikseen (-63 Rekord PII) olisi tarkoitus istuttaa juurikin tommonen perus Rover/Buick kasi ihan vaan historiallisten syiden takia. Projekti nyt on jäissä edelleen mutta toki sivusilmällä tulee aina osia kateltua. Tuppaavat olemaan aika tyyriitä moiset mosat, onkohan siihen jotain syytäkin olemassa? Ensi alkuun kävis vaikka ihan vakio kone jostain Rooverista jolla hoituis sovittelut ja liikuttelut kunnes on aika mennä viivalle fiilistelemään (v. 20xx).
     
  8. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Jos haluaa erikoisen ja iso kokoisen alumosan, niin GAZ V8.
    Tossa olisi ylimääräinen nurkissa... Vaatii muutaman tiivisteen jne...
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ei jagge, vaan ihan rollsin pikku alumiini V12 :wink:
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Kones

    Eikö ole hyvä lähteä liikenteeseen varmalla tekniikalla, semmoisella josta jotain ymmärtää (tai ainakin lähipiiri, harrastajat), joihin saa osia ja joka toimii. Koneen vaihto, korvakkojen tekeminen on 1-2illan juttu ja tässä kohtaan ajatusten "lennokkuus" voi olla mitä vain pommikoneen ja zetorin välimaastosta, mutta järjellä 400-500hp ja vähän enemmän vääntöinen perusletukka tms. on tie joka vie piirrustuspöytää pidemmälle.

    aulis
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    HCvivan firenza mallia tehtiin etelä afrikassa muistaakseni
    letukan 302 race moottorilla. Tais olla mallinimellä Can am viva,
    tai jotain.
     
  12. el vivados

    el vivados 1st gear

    joo oiskohan ollu jotain sellasii,,kuhan vaan ajatus leikkiä heitin tähän tekstiin,et kaipa se letukan tai fordin pikkulohko on mikä tulee..
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eiks sitten lyköiskuinen chevin 302 olis enemmän kuin perusteltua? Ja jos sellaista on jossain vielä saanutkin nokalle..... :odroll:
     
  14. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Juutuubista löyty video vissin just semmosesta e-afrikka mallisesta
    V8 HC vivasta.

    Malli on niinku muistelinkin Firenza.

    Älikkäs hakusana tubessa, Firenza V8
     
  15. BBC

    BBC Guest

    Engine

    Mulla on tulossa rapiat 390cid pikkulohko täysin uusilla osilla (paitsi lohko 4pulttinen 60lukuinen). fixatut Rpm kannet, Nascar rullanokka, crowerin rullakamat, Team G ja kaasareita kokeillaan 500cfm race hollikasta mighty demoneihin.

    Joulukuussa jarrutettuna sis. vetolevyn (sfi) ja damperin, vesipumpun jne.
    Laskelmien mukaan pitäs mennä lähelle 500hp ja 700N vääntö, mutta dyno sen sitten näyttää,....

    Radalle tai kadulle, pumppubensalla. Halpa.

    Aulis
    www.auliz.fi
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pistetaan nyt tannekkin kun ei kukaan reakoinut tuolla toisessa jutussa mitenkaan.
    Onko kelleen tullu vastaan mitaan sivuja mimmosia koneita, lahinna vapari pikkulohkareita, ne tekee kun aiotaan kayttaa nitroa(10%,30%, 50% ??%) polttoaineena?
    Tai onko tullu vastaan mitaan horinoita aiheeseen liittyen?
     
  17. BBC

    BBC Guest

    Nitro

    Joo, tuo nitro homma kiinnostas. Olisi hienoa lähteä liikenteeseen vaikka ohuella nitro-mäskiseoksella kun olisi hieman etukäteistietoa.

    Lukookohan näitä meitä vanahee pierut?
    MustavalakoTV ajan ruuvarit, niiltä vois saada vinkkejä.
    ah
     

Kerro tästä muillekin!