Moottorin ilmanotosta/saanista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 17.6.2014.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää nyt on vähän badabimbadabum, tiistain ratoksi.


    Imusarja korkea sun muut palikat tekee sen että nykynen kärpäsensilmäsuodatinjust mahtuu pellin alle mutta siinäkin on kunnon painaumat konepellin poikkituista.

    Mietein vaan että mitenhän se mahtaa ilmaa ottaa? Kun ei juuri taida sivuista imeä ja päällinen peltiä vasten lähes tulkoon.


    Tiedän että ei näillä tehoilla ja vaparilla lie niin ilmasta väliä.

    Reikä pellissä ois pähee mutta vituiks menee kumminkin, vai letkut vaan keulalta siihen lähelle puhaltemaan ilmaa?


    Olihan noita muailmalla rahalla kaikenmaailman viritelmiäkin.
     
  2. 69

    69 Gearhead

    Laita madaltava putsarin pohjalevy ja mittaat kuin vahva filtteri käy väliin ja vaikka hengittävä kansi jos haluu
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin sellanen alaspäin suuntautuva aivan.

    Nyyh, hetken jo scooppia haaveilin.
     
  4. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    laita scooppi tilataan kimpassa itelläki haaveena.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kysyisin kuitenkin jos jossain olis vaikka kuituinen pelti jonka voi silpoa...
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää vielä mittailla mutta menee varmasti aika naftiksi madaltavan pohjankin kanssa.Muutenkin koneen päällä oleva pönttösuodatin imee vaan kuumaa tavaraa.
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Räsänen vois kieltää kärpäsensilmät. Saatanan keksintöjä!
     
  8. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Sitä kärpäsensensilmää pystyy vähän madaltamaan, eikäse siitä huonommaksi muutu, mutta kaikki muut vaihtoehdot on kyllä parempia.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saakelin saakeli. Ahdasta on.

    Ilmaputket vois vetää siihen silmän kylkiin molemmin puolin vaikka puskurin tuntumasta mutta mitenhän se imee sitten kyljistä kun päällinen on se paras imualue varmasti ja nyt se makaa peltiä vasten.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistin kaasarin alle tollaset palikat että saa ilmanpultsarin konemuovin yläpuolelle happea haukkomaan.
    [​IMG]
    Toi sama pultsari mahtus olemaan pellin alla.
    Mahtaakos osmomobiilin koneplootu olla paljon erilainen kuin malipun? Mulla on muotti konemuovia varten.
    Niin ja mikä imusatsi sulla on?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaasari samanolonen holley, yks tollanen tuuman levy sieltä löytyy välistä. Performance rpm on imari.

    Kone on chevyn joten kiinnikkeitä rukattu, tuntuu että ois samalla ehkä vähän noussut + aavistuksen vinossa kun ei putsarikaan osu ihan keskelle peltiä.

    Pellin vahvikkeet siinä just menee mutta vaikkei niitä oliskaan niin ilmarakoa ei juuri ole.


    Jotain vanhoja topicceja kun katselin niin puhuivat että melkein sama vaikutus kun ryyppy päällä ajaisi jos ei kunnon ilmarakoa pellin välissä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oldsin runko on ihan sama kuin pletukankin eikä konetta tarvii nostaa jotta sopii, mutta rakentaja oli melkoinen tollo peloton. RPM imari on korkeampi kuin mun Stealth. Voit ottaa sen korokepalan pois ja käyttää normi filtteriä.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Korokepala on vaan naamioks ettei virtauksien tai muiden vipstaakien lisäykseen?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eipä taida toi kone tarvita sitä korokepalaa mihinkään. Ite olen ajanut hylsyn ennätyksen ilman noita "virikorokkeita" :rotfl: .
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Otin korokepalan hevilettiin. Kärpäsensilmä jää vielä turhan liki konepeltiä tai ei se nyt sinäänsä ylltäys ollut kun korokepalan kanssa painoi tuet jo sitä jonninveran lyttyyn.


    Löyty onneks vanha pannu 403sen päältä mikä sopi paikalle, kannen vielä kun löytäs. Siinä ei haittaa lähikontakti kannen kanssa kun imukärsä.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eihän "kärpäsensilmä" oikeastaan ole edes mikään ilmanputsari, se on tarkotettu lähinnä johonkin ahdettuihin koneisiin, joissa näkyvyys esteenä paremmalle putsarille ja niissäkin estämään ettei blower imase varpusia ja kaikenlaisia oravia sisäänsä.
    Mitäänhän se ei tosiaan puhdista, ihan huuhaa-laitos koko keksintö :wc:

    Avoinputsari konehuoneessa on kanssa turha laitos, hukkaa vaan tehoa kun imee sen kaikken kuuman ilman sieltä konehuoneesta, usein sen seurana on peltisatsit ja viritetty kone.
    Alkuperäistyyppinen suljettu kunnon snorkkelilla tai mieluummin kahdella on paras suljettuun konehuoneeseen.
    Eri asia jos putsarin saa läpi konepellistä, sitten avoin on hyvä :pinup:
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo, kunhan löydän kannen sille pytylle.


    Noh, nyt ilman tuuman korokepalaa kyllä meni tyhjäkäynti ja lähialue vähän sekasortosemmaks kun palan kanssa, eli oli sitä säädetty sillä silmällä sitten.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo,etenkin tpi veteissä laitetaan imemään syyläristä kuumaa ilmaa orkkiksen tilalle joka etu kulmasta imisi
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo kuuman ilman imu on perseestä.

    Korokepala on nyt kiinni taas kun kävi päin vittua ja alaväännössä huomas eron.


    Pitäs värkätä matala kotelo kärsillä tai jotain.

    Scoppia ei vieläkään kehtais tehdä mutta rajalliset on mahdollisuudet toistaiseksi.


    Hurjia hintoja oli valmiilla ilmanotoilla mitkä oli matalia ja sivuille tulivat.
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tee vaan se scooppi kyllä haaveet kannattaa toteuttaa, pellistä vaan vääntämään ja hitsillä kiinni tulee hyvä.
    Itekin yhden scoopin vääntäny :)
     

Kerro tästä muillekin!