Moottorin ilmanotosta/saanista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 17.6.2014.

  1. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Oikeastaan imuilman lämmityksestä on eniten hyötyä kaasarikoneissa kun keli on vähän plussan puolella ja ilma kosteaa. Se nimittäin estää kaasuttimen jäätymistä kun ilma kurkussa aina jäähtyy bensan höyrystyessä. Kunnon pakkasilla tai lämpimällä tätä ei tapahdu.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. passerby

    passerby Gearhead

    tolleen mullekin kerrottiin.

    ehkä siihen voi sitten virittää alumiinisen haitariputken pakosarjan päälle tai jotain. kiitos.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja nimenomaan alumiininen. Pahvisella tulee käry.
     
    passerby tykkää tästä.
  4. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    Meillä se on mallia: Tehdään vanhoista ja varastetuista osista. :)
     
  5. spinout

    spinout Gearhead

    Ostin jousilankavahvisteiset cold air duct-letkut (Ø60mm ja 80mm) eBaysta (UK), mitään alumiininväristä en olisi huolinut ja asensin alkup. 440:n kahden snorkkelin putsariin. Saavat ilman maskiritilän takaa. Pienemmän juureen laitoin silikonisen tuning-letkun sovitteeksi. Kone on miedosti piristetty ja uskon, että raitis ilma tuottaa up to max 10% more power.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.7.2016
    KajS tykkää tästä.
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    halpoja heppoja, totuus on varmaan lähempänä 0.4hp :)
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Pitäis itekkin viritellä joku kaulus ilmanputsarilla kun pellissä on "reverse cowl induction" tyyppinen scooppi. Mitenköhän tuota lähtis väkertää, putsarin alle peltiläpyskää, pelti kii (autosta, ei kuskilta) ja jotai viivaa vedellä mistä leikellä että sattuu kohillee tai mihi hitsailla sit kiinni että vaan putsari jää tonne scoopin sisälle.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miten muuten toimisko kuinka hyvin (nyt ei kysytä onko siinä järkeä) sellainen, et jostain sopivasti kumista tekisi kauluksen kaasarin päälle joka sitten vastaisi konepellissä olevaan reikään ja ilmanputsari kone peltiin suoraan kiinni ulkopuolelle, eli kone pellin aukaistessa ilmanputsari nousisi mukana kaasarin päältä pois

    Sillä ei ole nyt merkitystä hieroontuuko sitä kumia konepellistä imuilmaan vai ei

    Vaan onko tollanen 2-4" konepellin pinnasta nouseva putsari kuinka pahasti alipaine "pussissa"
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näkeehän noita paljon. En tiiä mitä sitten vesikelissä.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Teet vaikka tollasen tai sen tyylisen.
    [​IMG]
     
    KajS tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Milläs vippaskonstein mä saan ton reiän oikeeseen kohtaan? Hyviä vinkkejä? Tai saanhan mä sen varmaan siihen kun aikani vääännän mutta jos on hyviä vinkkejä miten edetä ni kuulolla olen?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Teet ton pohjan vaikka eka, sit värjäät vaikka maalilla, liidulla yms ton vaahtomuovin, konepelti kiinni ja auki niin pitäisi olla jälki pellin sisäpuolella. Tai sit pikku reikä eka ja lähdet suurentaa sitä.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Jopas kuuloosti heti helpolta :)
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja varoiks kattoo että moottori keskellä/suorassa vaikka eikai se haittaa jos tötterö ei ihan keskellä oo
     

Kerro tästä muillekin!