Moottorin käyttöön otto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CHR300, 22.4.2002.

  1. CHR300

    CHR300 1st gear

    Eli, minkähänlaista peruskorjaus / huolto toimenpiteitä kannattais harkita koneelle (1965 383) joka on seisonut lämpimässä tallissa seitsemisen vuotta. Ennen tallin nurkkaan siirtoa täysin toimiva kone ns. suoraan ajosta.

    Kaikki tiedot / kokemukset tervetulleita!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    putsaa tulpat, katkojan käret ja kato että mikään elukka ei oo tehny pesää kaasariin.
    ei kun ryyppy koneelle pullosta (myös käynnistäjälle)ja toivotaan parasta!
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja tietysti ekaksi uudet öljyt + suodatin. Kannattaa pyörittää ensin öljynpaineet koneeseen ennenkuin antaa kipinää. Pieni pruikkaus öljyä pyttyihin helpottaa pyörimistä ja saattaahan männänrenkaatkin olla jumissa noin pitkän huilaamisen jälkeen.
     
  4. CHR300

    CHR300 1st gear

    Joo, tulpat, -johdot, katkojan käret, pyörijä ja startin konkka varttuukin jo hyllyssä... Toivottavasti saisi vielä tämän suven puolella auton siihen kuntoon että koneen vois laittaa kiinni ja baanalle!

    Ajatus oli myös kannen tiivisteiden uusinnalle.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Miksi jos se on toiminut hyvin?
     
  6. CHR300

    CHR300 1st gear

    Ajatuksena tiivisteen uusinnalle oli: Ollut kauan käyttämättä, on voinut mahd. haurastua. Liiottelua, kokemattomuuttaa vai aiheellista varovaisuutta. Mene ja tiedä, tämmönen nyt oli ainakin ajatus.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Suurempi vaara on että esim. venttiilinohjurien kumit on hapristuneet. Ne ainakin kannattaa vaihtaa jos otat kannet irti.
     

Kerro tästä muillekin!