Moottorin muutoskatsastus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bbford, 18.4.2005.

  1. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Kyllä toimii. Omavalmistemoottorin saa leimattua teholapulla.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Miks laitat sinne LS6:n? Mikset laita LS5;sta tai vaikka jonku Suburbanin 100 heppasta 454:sta? Silloin sulla lukis otteessa koneen tilavuus eikä tehoista halaistuu sanaa. Ja tosiaan noi ameriikanhevoiset ei oo ku 70% oikeista hevosvoimista. Ja painoohan voi kanssa lisätä, jos vaikka takakonttiin unohtuu jotain painavaa. Tosin siinä sit pienenee kantavuus...
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Lainaan tätä:

    Mites kun akan 8 hengen STW chevy on muutoskatsastettu 4.3L GM V6 ja nyt vaihdeettiin 307 takasin siihen?
    Miten homma menee? Konttorin akka sano että tulee lisää uusia kivoja prosentteja otteeseen ja pari ihmistä taas sanonut että prosentit vaan säilyy siellä...
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Jos et oo vielä kertonut kaikkia mahdollisia tietoja, sanot että vaihdat sen orkkismoottorin takas siihen, palautuu ne aiemmin merkatut prosentitkin nolliin.

    Jos olet jo kertonut että on uus motti, ei prosentit muutu mihinkään.

    Tuollaisessa autossa tuskin on merkitystä prosenteilla... Ellei siitä joskus rakentele kustomia tms.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Asia pihvi, piti tänään konttorillakin kysyä asiaa vanhemmalta katsastajalta joka jottai ymmärtääki mutta ainahan se unohtuu nää "ohimennen" asiat hoitaa.
     
  6. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Osaisko joku vinkata täält Päijät-hämeestä halpaa konttoria jossa muutos+vuosikatsastaa rottelo. Kivistönmäki lahti pyytelee 250e pelkästä muutoskatsastuksesta.
     
  7. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Renkomäen K1 Mekonomenin vieressä. Just tänä kesänä Camaron muutos katsastin niin muutos katsastus oli jotain 60e pintaan ja normaali katsastus ilman päästöjä 40e.
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Renkaat ja alustamuutokset on jotain 50-60e mutta moottorin vaihto lienee paikasta riippuen 150-250e?
     
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    iso kiitos, nyt on aika varattukki jo tonne. :D
     
  10. Crash_

    Crash_ 3rd gear


    Mä soitin ja kysyin hintaa diisselistä bensaksi nii sano et 60e.
     
  11. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Aika isoja on hinta erot kyllä!
     
  12. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Niimpä. Ja sama firma ja kaupunki vielä kyseessä.... :-?
     
  13. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Ja luulenpa etta palvelun laadussakin on vielä eroa...:)
     
  14. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Siitä en osaa viel sanoo et aikasemmin meijän autot on käyny kivistönmäellä ja palvelu ollu hyvää. Noh tuomion kuuleminen sit ens perjantaina :eek:
     
  15. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Joo voi nostaa peukkua ja hattua tonne renksun k1 katsastukselle.

    Tänää käytii ja eka pamahti ongelma: Hinta onki 128e pelkkä muutos?!? No siin alettii selvittelee sitä et mikäs se luvattu 60e oli nii lopputulos oli et virhe käyny puhelimessa ja toiseksi et hinnat on noussu 2 viikkoa sitten. No reiluuden nimissä katsastivat luvatulla hinnalla. Eli nyt jos joku sinne menee tekee isompaa muutosta nii 128e on listahinta.

    2 Ongelma.
    Kesken leiman päätti sitten olssi et mä ujostelen ja poltti sulakkeen et hävis puolet valoista. Mä juoksin pää kolmanten jalkan viereisee putiikkii hakee sulakkeita ja pienen ropaamisen jälkeen toimi jälleen. (Anto fixaa siel hallissa)

    No nyt on hyväksytty leima vuosi+muutoskatsastuksesta (ilman mitää huomautusta) ja autokin on otettu liikenteeseen, oli katsurikin joka ymmärs jenkkien päälle

    Eli siis renkomäen K1 katsastus Iso peukku ja suosittelen lämpimästi.(odotus tilassa on muutes föördin lohkoste tehty hiano lasipöytä)
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    ja vaikka hinta nousi niin silti puolet halvempi kuin kivistönmäellä. 8)
    Onnea tuoreesta leimasta! :D
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    täällä mäntsälän konttorilla sano et pitävät kovaa hintaa ku eivät halua tehdä noita moottorin muutoskatsastuksia...
     
  18. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Onko "sallittua" vaihtaa kulunut moottori samanlaiseen tai esim. 2% tehokkaampaan hieman uudempaan versioon?Tuntuu katsastusmaksu kohtuuttomalta koska lopputuloksella ei mikään muutu, auto vain korjattaisiin kuten vaikka vaihdelaatikon tai perän vaihtamisella romikseslta samanlaiseen. Romiksesta saisi käytetyn lohkoremppaa halvemmalla. Käyttöauto työmatka-ajoon eli kyseessä ei ole siis mikään edun tai tehon tavoittelu, toki uudempi sytytysjärjestelmä tulisi mukana. Jos vanhaan koneeseen uusii sytytysjärjjestelmän tai päivittää alustan niin onko nuokin muutoskatsastettava?

    Tietysti jos kaikkien osien muutoskatsastus on pakollista on vanhan auton käyttö arkiautona kannattamatonta.
     
  19. JariV

    JariV 2nd gear

    Tuon saa tehdä kuvailemallasi tavalla. Ei tarvitse muutoskatsastusta jos teho, tilavuus ja moottorin paino eivät muutu. 2% on niin vähän ettei sitä tarvitse muutoskatsastaa. Myöskin on hyvä asia että tekniikka on uudempi joten päästöjen osalta ongelmaa ei tule. Toisin olisi jos vaihtaisit vanhemman mallisen moottorin joka ei välttämättä täyttäisi autosi päästövaatimuksia.
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    onko se oikeasti noin vai perustuuko se siihen ettei vaihtoa voi katsastuksessa huomata?

    moottorin ja vaihdelaatikon vaihdon pitäisi tuoda muutosprosentteja rekisteriotteeseen.
     

Kerro tästä muillekin!