Moottorin nostopukki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja gran sport, 25.2.2003.

  1. gran sport

    gran sport 1st gear

    Kertokaahan mistä voisi ostaa pukin joka kestää Chevy 350+TH350 noston

    Kiitos
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos sulla on katossa kiinnityspiste niin hommaa ketjutalja. Tosin silloin ei pysty konetta liikuttelemaan muuta kuin ylöalas -suunnassa, vaan autoa pitää työnnellä kohdalleen. Mä kyselin syksyllä liikuteltavia nostureita
    eikä niitä tunnu mistään löytyvän. Tarvikeliikkeistä saa nostureita millä nostaa jonkun Corollan 1 litraisen, joten unohda se vaikka siinä lukee 500 kg.
    Täysmooottorin kuin laittaa puomin nokkaan
    niin saattaa muuten kipata koko pannun pika-asennuksena paikoilleen
     
  3. 5WCOUPE-39

    5WCOUPE-39 1st gear

    SOITA MOPLA OY PUH 09-1484900
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toinen piste ketjutaljalle, toimii hyvin :smile:
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä tuon mallinen nosturi on tietysti paras, mutta tuossa kuvassa on pikkuauto jossa kevyt kone on aika lyhyen matkan päässä. Mitä jos on full size -jenkki jolloin puomin pituus ei riitä ainakaan jos joutuu edestäpäin nostamaan. Ja kun puomi on uloimmassa asennossa niin sitä ei voi kuormittaa yhtä paljon ja pikkulohkokin painaa yli 200 kg, ja siitä se kippausvaara saattaa tulla. kannattaa vähän mittailla etukäteen.
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Jois taitoa löytyy,tee itse.
    Omaan autoon vaihdon motin käyttäen Manitou trukkia,onnistu hyvin,mutta kun serkun Chevy farkkuun vaihdettiin pari viikkoa sitten motti niin tulin tulokseen että seuraavaa kertaa silmällä pitäen rakennan kunnollisen,pyörillä olevan moottori nosturin.
     
  7. Tinde

    Tinde 1st gear

    Jeess. Tommonen WJN10 on tallissa ja on asiallinen laite. Ja jalat taittuvat näppärästi pois tieltä jolloin mahtuu mukavasti tallin nurkkaan pois tieltä. Puomi pitkänä saa nostaa 700kg joten eiköhän sillä joku jenkki vinkkelikin nouse, tähän asti suurin nostettu ei ole kuin Scorpion 2.4 kutvonen...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tinde 2003-02-25 11:44 ]</font>
     
  8. gran sport

    gran sport 1st gear

    Kiitos avuista, eiköhän tämä tästä nyt lähde...
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Joni: Toi 383+727 paketti nostettiin ´67 2d ht Furystä pois,mikä ainakin yleisen mittapuun mukaan on isokorinen.Eikä ollut ongelmia.

    Kyllä, varmasti onnistuikin. Tarkoitinkin että kaikki nosturit eivät ylety jokaisen auton koneen päälle. Ja tällä palstalla jokin aika sitten joku kertoi nostaneensa konetta pois alimitoitetulla nosturilla eikä homma olisi onnistunut ellei olisi apinan lailla roikkunut itse vastapainona. Mutta tuo Koivusen nosturi vaikuttaa kyllä aika asialliselta
     
  10. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Itsellä kävisi ensimmäisenä mielessä laittaa ratakiskon pätkä kattotuoleihin kiinni ja kunnolla, ja siihen sitten ketjutalja. Parin metrin liikevaran saisi heti käyttöön. Liekköhän joku tehnyt tuollaisen.
     
  11. murikka

    murikka 1st gear

    Meillä on hallissa I-palkki katossa ja siinä muistaakseni 2000kilon ketjutalja. Sillä nostettiin joku volvo korin oikasupenkkiin, eikä tehnyt ees tiukkaa. Tarkotus on laittaa toinenkin I-palkki kattoon ja puomi niiden välille, jossa talja liikkus joka suuntaan.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    4 metriä c palkkia ja kuulalaakeroitu liuku. Koeponnistettu nostamalla sokota vetokoukusta riittävän korkealle
     

Kerro tästä muillekin!