Moottorin pulteista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arskatehtaalla, 30.12.2013.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Elikkä kyse on lähinnä kannen,veivien ja kammen pulteista.
    Onko pultit uusittava aina kun kerran avaa? Näistä jenkkien systeemeistä kun ei ole tietoa..

    Kyseessä on siis sbc vanhempi malli eli ei ns centerbolt versio jos tuolla nyt sattuu olla merkitystä..

    Myöskin kiristys momentit jos joku tietävä viittis tänne laittaa, kiitos! :pinup:
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ei tartte vaihtaa jos ei silmämääräistä vikaa löydy ja pidät koneen suht vakiona. Tästäkin tulee toki toisenlainen mielipide. Kiristys momentit löytyy googlella. Ja sitten niihin kannenpultteihin kierteisiin laadukasta moot.silikoonia. Menevät vesitilaan. Linkissä nyt noin 2 sekunnin googlauksella momentteja.
    http://www.small-block-chevy.com/assemblyspec.html
     
  3. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Kiitoksia! Tuo silikoni olisikin jäänyt kyllä huomiotta! Nehän tosiaan menee vesitilaan. Mitenkäs sitten löytyykö kannentiivisteitä ohuempia kuin nuo felproon siniset mitkä vaikuttaa turhankin paksuilta? Ajattelin, ettei muutenkin jo matalapuristeisesta koneesta katoa loputkin..:)
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Fel-Pron 1094
     
  5. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    kysäsempä tässä että oliko 305 ja 350 chevyn lohkoissa sama sylinterin halkaisija,pitäis itekki hommata 305 koneeseen ohuemmat kannentiivisteet.ja mitä silikonia ootta yleensä käyttäny pulteissa
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    305:n poraus (3.736") on nimenomaan pienempi kuin 350:n 4".
    Ohutta shimmitiivistettä on vähän huonosti saatavissa tuolle pienelle poraukselle mutta samaa 1094 felprota on kyllä käytetty 305:ssa.

    Pultteihin käy moottoreihin tarkoitettu silikoni tai erityisesti niihin tarkoitettu tiivisteaine. Joissakin uusissa pulteissa on jo valmiiksi tiivisteaine kierteessä.
    Saniteetti-silikoonia ei kannata laittaa!
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    305 kikkaralla on ihan omat paffit mutta riskillä voi laittaa ton jo mainitun.
    Enkä ole yhteenkään koneeseen silikoonia laittanu, eikä ole vuotanu. Mölytahnaa putsattuihin jenkoihin että menee oikeaan momenttiin on siis riittäny aina.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuon kyseisen shimmitiivisteen laittamisessa ei ole sen suurempaa riskiä minkään kokoiseen koneeseen mutta tasojen pitää olla suorat ja sileät. Jos pinnat on karheahkot voi pahveihin laittaa lisäksi tiivistesprayta.
    Kannenpulteissa saattaa hyvinkin toimia tuo molytahna mutta sen pitää olla sitä jäykkää kamaa, mitä tahansa lirua ei pidä laittaa.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei niin mutta vesitilat on melko lähellä ton ohuen paffin "liekkirengasta" ja jos on pieniä syöpymiä niin on myös vuotoja. Siis vain 305 kikkarassa.
    Kyllä se arp:in ohuempikin toimii.
     

Kerro tästä muillekin!