Moottorin vaihto -72 Camino 305 > 396

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ire63, 20.4.2021.

  1. ire63

    ire63 Gearhead

    Tuollainen olisi tarkoitus muutoskatsastaa, noissahan ei suurempia eroja ole alustassa, tietääkseni.
    Autossa on jo levyjarrut edessä, samoin etujouset pitäisi edellisen omistajan mukaan olla isolohkoa vastaavat.
    Onko kenellä tietoa millaiset dokumentit tuollainen swappi tarvitsee katsastuksessa noiden osalta.
    GMheritagen sivuilta löysin jotain dokuja noiden osalta mutta, ei ole kovin selkeästi ilmoitettu pikku ja isolohkon alustan eroavuuksia.
    Ja jos joku on tehnyt tuollaisen muutoksen, niin tietoa otetaan kiitollisena vastaan
     
  2. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    GM-heritage centeriltä vaan 72 chevellen vastaava todistus(varmaan tänäpäivänä löytyy myös 72 caminon lappuja sieltä myös). Siinä käy ilmi kaikki tarpeellinen. Sieltä voi poimia näppitietona että 454 koneellinen on ainoa johon on tullut SS versio suoraan ja sitä myöten levyt. Rumpujarrullisena saat 402cid bbc:n keulalle jos haluat. Jousien pitää olla HD mallia mutta jos sulla on suomi camino niin niissä on vakiona laitettu tukevampi alusta varmaan lähtökohtaisesti kaikkiin. Noin 10v sitten leimasin oman 72 Caminon 402bbc koneelle rumpujarruin.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  3. ire63

    ire63 Gearhead

    Jees, kiitoksia vastauksesta.
    Yritetään noilla papereilla saada leima.
     
  4. tero79

    tero79 3rd gear

    Ei tartte papereita.. Infoot vaan katsurille et tehtaan mallisarjan mukainen tuote.. Ja levyt edessä ni bueno! Jos katsurille on vähänkään oppi jääny koulusta päähän.. Useamman pikkarin tälleen leimannut.. Yleensä näissä on tehtaalla jo laitettu ne isolohkon kantavat jouset.. Oli sit koneena kääpiö tai iso kiuas..
     
  5. SQ

    SQ Gearhead

    Tää taitaa olla mun vanha Camino (JBV-..)? Muista ketjuista bongaten.
    Oli mulle tullessa alkup. suora6 ja manuaali. Mä vaihtelin sinne sen 305:n ja automaatin ja muutoskatsastin 305:lle, mikä ilmeisesti vieläkin papereissa. Samoin laitoin ne etulevyt (en kyllä enää muista oliko ennen vai jälkeen kasituksen, ei samaan aikaan kuitenkaan), mutta ei mitään muuta, eli muut alustan palikat jousia myöten oli kutosesta kun multa lähti etelään. Tulostelin silloin muutoskatsastukseen GM heritage centeristä pumaskan lappuja mukaan, mutta oli vaikeeta, oikeen mikään ei ollut katsurin mielestä hyvä, laittoi se sen lopulta kuitenkin kovasti mutisten leimaan. Enää mulla ei ole niitä papereita tallessa, eikä oikeen tarkkoja muistikuviakaan, mutta muistaisin ettei se omaankaan silmään ollut ihan yksiselitteistä niiden papereiden mukaan että olis ollu ok noin vaan muuttaa kutonen kasiksi, edes pikkulohkoksi. Olis voinut katsuri hylätäkin ja sillekin olis ollut perusteet. Jossain lapussa oli joku juttu, mistä itekkin mietin että toivottavasti ei tuohon tartu.
    Sitä en site tiedä mitä siellä etelän päässä on autolle myöhemmin tehty kun on vaihtunut isolohko pellin alle ja jossain vaiheessa ne keulapellit, useemmalla omistajalla ollut käsittääkseni sielläkin.
    https://buickadi.kuvat.fi/kuvat/Vaasan+vappu+cruising/Vaasan+vappu+autoja+2012/_MG_2173.JPG Tuossa "Buickadi":n kuvassa muistaakseni ekaa vappua kasilla, ennen ruostesavottaa ja maalausta.
    Ainoa auto, jonka myymistä on tullut harmiteltua useammin kuin kerran...
     
    Muokattu: 25.4.2021
  6. 383

    383 Gearhead

    Ennen ei tarvinut kuin tehostajan Rumpujarulla ja isolohkon jouset ja rungon puoleisiin koneenkiinikeihin ei saanut tehdä muutoksia.
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Mites noi takajarrut? Eiks 12bolt perässä oo isommat rummut ym? Vai saiko tota 396:sta tolla 8.2" perällä? Tarttis koht muutostella '72:een turbo ls.
     
  8. 383

    383 Gearhead

    Kaikissa 91/2 rummut takana 6>454
     
    sbc350 ja tero79 tykkäävät tästä.
  9. ire63

    ire63 Gearhead

    Päivitystä asiaan, Camino on nyt leimattu isolohkolle ja tekniikkahan on nykyisin 396+TH400.
    Muuten ei ollut mitään erikoista saada leima, ainoastaan siinä meni aikaa että Heritagen sivulta löytyi maininta sopivista jarruista.
    Rekisteriotteeseen tuli teksti, että jarrut on muutettu vastaamaan SS 454 mallin Caminoa eli 11" levyt.
    Siinähän on tosiaan tuo -70 keula, mikä ainakin omaan silmään on parhaan näköinen.
    Lasikuituahan siinä on kaikki nuo keulan osat, puskuria myöten.
    Kun ostin auton, niin siinä tuli mukana toinen lasikuitu"pelti" ilman väriä ja alkuperäinen peltinen pelti.
     
    SQ, isalmela, SS-454 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. sbc350

    sbc350 Gearhead


    Hieno homma!
    Täytyy varmaan ittekki tavata toi heritagen lista läpi ja kattoo valmiiks kaikki, ettei mee ettimiseks sitte leimalle..
    Punnitsiko muuten autoa?
     
  11. ire63

    ire63 Gearhead

    Ei katsottu painoja, vanha omapaino jäi otteeseen.
    Jos on vastaavanlainen muutos tulossa sulla, niin Heinolassa, oma katsastuksessa on tuoreessa muistissa mistä tarvittavat tiedot löytyy:)
     
    sbc350 tykkää tästä.
  12. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Okei hyvä tietää!
     

Kerro tästä muillekin!