Moottorinostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja amis, 23.3.2005.

  1. amis

    amis 1st gear

    Laittakaahan linkkejä mistä täältä löytyy keskustelua moottori/korjaamonostimista. Kun en onnistunut tuolla haulla löytämään :( Tarkotus olis rakennelle itelle semmonen käyttäen hyväksi bilteman sylinteriä... Malli tulee olemaan joku tällänen: http://www.savenmaa.fi/tuotteet/7/moot199.phtml
     
  2. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Kannattaako tuohon hintaan enää lähteä rakentamaankaan?

    Saman nostimen saa muuten Motonetistä vielä halvemmalla (149E).

    Noihinkin vaan pätee vanha viisaus - sitä saa mitä tilaa. Hintahaitari on kuitenkin puolentoistasadan kiinannostimista AC:hen joka maksaa sitten jo yli seitsemänsataa. Mutta eron kyllä huomaa.
     
  3. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Itselläni olis tarkoitus hakea tuo Motonetin nosturi kun ei ole pahan hintainen mutta tekeekö sillä mitään? Kellään kokemuksia?
     
  4. makke

    makke 1st gear

    Kun mun tässä jo aikoja sitten pakosta piti hankkia nosturi, niin kävin katsomassa tuota Bilhelvatin häristintä. En sitä ostanut, koska en olisi kone+vaihteistopakettia uskaltanut sillä irti nostaa vaikka kyseessä oli vaan V8:n puolikas. (katsokaas mitä se nostaa esim. 1,5 m päästä!
    Päätin tehdä siis itse mieleiseni ja mielestäni hyvän sainkin aikaiseksi. 1,6 m päästä nostaa vielä 3,4 tonnia. Testasin laitoksen ihan piruuttaan ja nostin sillä tuon matkan päästä traktoria ja kaikki kesti hyvin.
    Tälläsen väkästin ja aikaa kului about 5 tuntia ja materiaalikustannukset parinkympin luokkaa.
    http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... sturi.html
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nostin

    3,4 tonnia vai 750 kg ?
     
  6. amis

    amis 1st gear

    Motonetin nostinta en kyllä ostaisi, sen verran hempuleista värkeistä näytti olleen tehty. Jos ostan 49,90€ sylinterin ja raudat maksaa about 30€, niin kyllä ite teen. Saa sellasen ku ite haluaa. Harmi vaa, että oli sylinterit loppu biltemasta, saas nähä millon tulee lisää:(
     
  7. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Kaikilla ei ole kunnon hitsivehkeitä eikä taitoakaan joten joutuu tyytymään halpiskaupan tuotteisiin. Saa nähdä kuinka tuo Motonetin nosturi toimii. Ei olis oikein rahkeita ostaa "kunnollistakaan" koska se kaikki on poissa moottorin osista.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on tollanen motonetin nostin ja kyllä se ainakin bmw isolohko kutosen lootan kera nostaa ihan kunnialla.
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    voihan noita valmiitakin vahvistella jos pelottaa...
    :p
     
  10. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Oon tästä kirjottanu aiemminki, että toi motonetin norsu on kyl hintaansa nähden pätevä peli. Kestää ainakin mopen isolohkon+727:n nostaa mukisematta! Taittuukin viel suht pieneen tilaan johonki tallin nurkkaan.
     
  11. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear



    No niin, tämän halusinkin kuulla. Kiitoksia.
     
  12. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Ainiin unohtu mainita, et mitään kääntö/vetokahvaa tossa ei ole että sen joutuu ite värkkäämään!
     
  13. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Kyllä se Motonetin nostin materiaalinsa puolesta kestää, se on aika rajusta palkista tehty. Nostimen heikoin lenkki on sylinteri, sen laatu ei kestä vertailussa kalliimpiin laitteisiin. Halpisnostimessa on kaikissa liitoksissa aika rajut välykset, niitä voi ajan kulukseen shimmailla sopivammiksi prikoilla - samoin ei ole välttämättä huono idea korvata kriittisimmissä paikoissa olevia ruuveja vähän kovemmilla.

    Mutta niistä määristä mitä tuota nostinta on Koivusen maahantuomana Suomen maahan upotettu, en muista yhtään kappaletta joka olisi tullut takuupalautuksena muun kuin vuotavan sylinterin takia.
     
  14. amis

    amis 1st gear

    Sunnitelmat muuttuu: en sittenkään tee moottorinostinta, vaan hommaankin jostakin "tarpeeksi" vahvaa I-palkkia tai vastaavaa ja laitan kiskon kattoon. Nostaa enemmän ja ei vie lattiatilaa, jota on aina liian vähän :( Mitähän muuten mahtaa maksaa esim. 100mm I-palkki (en aio laittaa pelkkää palkkia kattoon, olkaa huoleti :wink: )
     
  15. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Viime alkukesästä ostin 270mm I-palkkia tallin kattoon 33snt/kg (helevetin halavalla), ja 160mm I-palkkia 1€/kg (kallista oli mutta oli myyjän markkinat). En tiedä mitä tuon kokoinen painaa /m mutta kilohinta lienee jotain noilla main.
     
  16. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Moottorinosturi on myös niitä laitteita joiden kanssa pärjää huonollakin, kunnes ostaa paremman. Sen jälkeen ei sillä vanhalla tee mitään.

    Itsellä on AC:n nosturi. Toimii hienosti, nostot ja laskut ovat tarkasti hallittavissa. Tuossa tallilla on nosteltu kalliitakin moottoreita ko. pumpulla, ei tosin minun. :( Jos jotain huonoa on sanoa, niin kyllä se iänikuinen pituus. Ulottuvuutta puomilla saisi olla hieman enemmän, noiden isokorisisten kanssa saa välilllä temppuilla.
     
  17. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    On se motonetin nosturi toiminut mullakin yhessä projektissa, tosin oli vaan 2,8v6, ihan hyvä vehje kun ei paremmasta tiedä, siis se nosturi 8)
    Niissä jaloissa kun on ne pyörät alapuolella niin tulee aika korkeiksi ja mulla oli vähän ahtaat saada mahtumaan auton alle, eihän toi haittaa jos nostaa auton kunnolla ylös. Jossain paremmissa oon nähny ne pyörät jalkojen jatkona jolloin ne tulee ihan maanrajaan.
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä vaihdoin yksin koneen pelkän kattoon kiinnitetyn ketjutaljan avulla.

    Ketjutaljan hyväpuoli on että se nousee/laskee portaattomasti, ja asentaja
    voi samalla toisella kädellä ohjata konetta oikeaan kohtaan.

    Ainoa vaatimus on että autoa pystyy rullaamaan,
    ja katossa on riittävän tukeva kiinnityskohta.

    Eli kone nostetaan ylös konehuoneesta, auto työnnetään alta pois ja kone lasketaan alas pyörillä varustettuun telineeseen.

    Ja sama toisinpäin.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai sitten ketjutalja kiskoon kiinnitettynä ja katossa. :eek: Säästää sen moottorinostimen tilan pylväsporakoneelle :D Moottorinostin kokoontaitettunakin vie kohtuupaljon tilaa.
     
  20. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Tein tälläsen, kun kyllästyin tollasen 1tn norsun kanssa pulaamiseen: Ei pysy pystyssä ilman lisäpainoa kun nostaa pisimmallä varrella gm 350 + th350 pakettia..

    http://kotisivueditori.mtv3.fi/esikatse ... osturi.jpg

    Vielä pyörät ton telineen alle, niin auto voi olla pukeilla..

    ..Pakko olla tollanen kun kattoon ei voi ripustaa mitään..
     

Kerro tästä muillekin!