Moottoripornoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GRA-55, 8.10.2014.

  1. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Napier Deltic.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaksitahtinen vastakkaismäntädiesel. Käytetty mm. vetureissa ja sota-aluksissa. Näitä on ollut Suomenkin puolustusvoimien aluksissa, oliko tällä vai millä palstalla kun joku kirjoitteli tuollaisesta omakohtaisia havaintoja varusmiespalveluksen ajalta.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Kukas muuten oli se ruotsalainen vanhempi herra, joka oli rakentanut toimivia pienoismalleja jos jonkinlaisista tavallisesta poikkeavista moottoriratkaisuista? Hänen mallejaan oli noin kymmenen vuotta sitten jossakin autonäyttelyssä Suomessa ja tämä hahmo oli muistaakseni tehnyt työuransa Saabin moottorisuunnittelussa. Jäi vain mieleen että hienoja olivat hänen mallinsa ja tosiaan täysin toimivia. Koetin joskus googletella jos näistä moottoreista olisi löytynyt netistä kuvia, mutta en ehkä keksinyt oikeita hakusanoja kun en tietoa löytänyt. Jos kuvia löytyisi niin sopisivat varmaan tämän otsikon alle.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Komps, släntti kohdillaan.
    Nyt vaan Waldosta kasi pois ja hiulaamaan 170 CID slänttiä tikkiin....
    tai jos nyt kuitenkin jättäis väliin.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Lähes yhtä kummallinen Napierin tuotos, Sabre:

    [​IMG]

    24-sylinterinen H-moottori.

    Ja kun nyt aasinsillan kautta lentomoottoreihin päästiin...

    [​IMG]
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tuo se on kanssa mielenkiintoinen pata:
    http://www.hawkertempest.se/index.php/t ... pier-sabre

    eli periaattees 2 kutoskonetta päällekkäin ja vieressä...noita kun ollut ww2 typhoon/tempest hävittäjissä niin ollu vähä keljumpi starttaus, tnt panoksella käynnistetty, jos seokset vähänkin rikkaalla syttynyt palamaan... englannin puolella lentänyt ranskailen hävittäjä ässä pierre glostermanin kirjassa "suuri sirkus" tästä myös kerrottu...

    http://www.youtube.com/watch?v=BKq51LdJ-ZU
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

    HAHHAHA just mietittiin samaa näköjään bowtien kanssa! :D

    ois kyllä mielenkiintoista nähä puoliks purettuna tollanen napier, saati sit käynnissä :)
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  8. MJF

    MJF Double Gearhead

  9. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Wikipediasta noukittua :
    "...
    Zvezda diesel boat engine series with 56 cylinders or 112-cylinders in 8 or 16 rows of 7 cylinders each displacing 383 litres (23,931 in3) and producing 10,000 hp (7,500 kW)..."

    Olisiko sitten noiden vajaapytty-versio Zvezda M503, siinä ei ole kuin 42 pyttyä...
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kaippa noita Zvezdoja on ollut monenlaisia, toi minkä kuvan laitoin on vissiin ns. nuoliveneestä napattu. Käsittääkseni toi mallinimi M50 kuitenkin on just toi V12-kone?

    Äänet ei tuosta tyhjäkäyntivideosta oikein tule esille mutta paikanpäällä kuunnellessa täys veto päällä pullingissa on melko miehekäs jytinä kyllä.
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  13. CH3OH

    CH3OH 1st gear

  14. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    [​IMG]

    Minä teille moottoripornoa näytän. :p
     
  15. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    S&M-Moottoripornoo. :lol:
     
  16. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Eikös tuo ole mersun konetila, ei voi ymmärtää miksi sinne datsuni on laitettu ku valmistajan valikoimasta löytyis parempiakin koneita ja on se tuon ikäluokan om617a sentäs vapari nissania tehokkaampikin eikä olisi ku nostaa paikalleen. Lisäksi vapari dieseli ilman imuäänen vaimennusta on kyllä aika masokistista touhua, se imurohina on kamalaa kuunneltavaa (kokeiltu on)
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Sää et vaan ymmärrä, pitäähän se yksi Ratsunin riisseli tunkea kaikenlaisiin värkkeihin mitä maa päällään kantaa ihan vaan siitä syystä, että eres yksi saatas pilalle :rotfl:
     
  18. silirimpsis

    silirimpsis 3rd gear

    Yleensä taitaapi olla ulkomailla ja Suomessakin se chevyn pikkulohko käytetyimmästä päästä oleva kone mitä on isketty jos minkä näköiseen härpättimeen.

    Mutta harvinaisen paljon on kyllä tullut vastaan Suomen rekkarissaolevissa autoissa nimenomaan noita Datsun/Nissan diesel kone swappeja. :D

    Mikähän suomi ilmiö se tämäkin lie :rotfl:
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Suhteellisen hyvällä teho/kulutus suhteella oleva laitos ja halpoja tekniikoita kun mahto olla laurelit ja cedrikit aika kroonisia norjan kromille.
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ohio Georgen Malco Gasserin 429 Boss turboilla vuodelta 1969. Tämä on mun mielestä edelleen yksi hienoimmista insinöörityön taidonnäytteistä, miten jo tuolloin saatiin turbottu motti sysäämään. Auton viimeiset kisat taisivat olla Gatornationals 1974, jonka jälkeen auto sijoitettiin lasivitriiniin Georgen pajan kulmaan. Myytiin sieltä vitriinistä pari vuotta sitten eräälle Ford homolle.

    Ford halusi isoa voimaa ja Fordin indy tallin turboinsinöörit laitettiin apuun Georgelle. Insinöörit olivat ahtaneet viimeksi nelipyttyisiä koneita niin imusarja tehtiin siten, että se syöttää neljää pyttyä kuten indy nelareissa ja hyvin tuntui toimivan. Auto voitti kaikki kisat joihin osallistui.

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!