Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Ville,olen sanaton!!
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

  3. supo

    supo Double Gearhead

    Ville,tietysti Holleyn sivut ja sieltä löydät kaasarin tiedot sekä neuvot!!
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ryytyy joo,jos yrittää yhtään kiinnipäin ruuvata.Ennakko on siinä n.20astetta.Ei oo siitä kiinni kun sitäkin on käännelty suuntaan jos toiseen.Öljyt pitää jo vaihtaa kun alkaa haisemaan aika voimakkaasti bensalle.

    Joo supo,tokitoki...olin puhelimella netissä ja sillä on ihan perseestä surffata siks kysyin tässä.On mulla kirjatkin kotona ja osaan kyllä kuuklata =D
     
  5. -TH-

    -TH- Gearhead



    Onko se kaasari vanha? Ymmärtääkseni jos Powervalve menee rikki, niin bensaa menee ja sen haistaa kyllä ja röpöttää reilusti .Se kai hajoaa jos paukahtaa kaasariin, eli melko helpostikin. Niihin vanhoihin holleyhin on myytävänä powervalve saver tms. Kittiä.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Ei voi olla noin vaikeeta!!!
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei niin mutta kivahan tätä vääntöö on seurata... Alkaa olla aika legendatopicci.
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Se on kiva jos tällä säätämisellä on edes viihdearvoa jos ei muuta... vieläpä ihan legendaarisissa mitoissa,WAU 8)
    Tarkoitus oli ehkä vähän toinen mutta aina ei saa mitä haluaa...

    Vanha kunnon carteri paikalleen,tulpat vaihtoon ja a vot.
    Tuossa Herjelle:https://www.youtube.com/watch?v=j9nQCmixs6g
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Prkl sehän elää 8)
     
  10. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Sori supo mut ihan tohon ei kerenny...mut tuleehan noita tapahtumia vielä.On kyllä vakaa tarkoitus käydä ajamassa aikakortti,voi olla vaan ennen tota lukon asennusta et ei paljoo pitoja löydy ja aikakin on sen mukainen.Tavoite ois näin aluks matala kolmetoista tai kahdentoista puolelle.Lieko realistinen tavoite?!? :odroll:
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    oletko viellä ajellu? toimiiko loota?

    Oletko saanu sytkän ja seokset säätöihin?
     
  12. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Ens viikolla vasta pääsen kokeilemaan katselmusta...loota toimii nyt ainakin paremmin ku viimeks eli pakki löytyy ja eteenpäin menee myös.Seokset on karvan rikkaalla,en oo siihen perehtyny vielä...käy kuitenkin tyhjää nätisti vapaalla sekä vaihde päällä et sielläpäin ne on,sytkässä on n.20 astetta ennakkoo tällähetkellä.Otan joku päivä lainaan seosmittarin ni pääsee kattomaan noi seokset ihan kunnolla.
     
  13. JPJP

    JPJP 1st gear

    Mulla on omassa 383 nyt 15 perusennakko ja letku ported vacuumissa ja pyörii 700 tyhjäkäyntiä. Itellä on kanssa tuo xe274 ja jotain 10.5cr
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Camino bongattu viime yönä p-laakson nesteen pihassa.
     
  15. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tarkat silmät Herjellä :D Seuraavana päivänä bongattu huhujen mukaan leimakonttorin pihasta...sama huhu kertoo että läpi ois menny.

    Startti oireili aika pahasti,no lähti kuitenkin käymään.Sitten sammu varoittamatta ajosta ja sain valuteltua pois tieltä kuitenkin...nooh,seuraavana päivänä sitä yritin varovasti starttailla ja huomasin että startti on tehty savusta :eek: Vaihtaa se piti muutenkin...pikku kenttäremontti ja startti vaihtaen ja sit ei tuu bensaa,b-painemittari ei värähdäkkään eikä kaasarille tippaakaan.Arvelin että nytkö muka hajos bensapumppu,no ei.Pumppaahan se,ohitin sitte regulaattorin ja kas,käyntiin lähti.
    Miten vitussa regulaattori pysty hajoomaan/menemään tukkoon/wtf??Tuon kun ei pitäis edes kiinni asti pystyä menemään,vaan pienin paine ois 4,5psi.Käyttöalue 4,5-9psi.Mikä on myös todettu kun ruuvin veti pohjaan ni ei paine tippunu alle 4,5:n.Susipaskoja taitaa olla,mulla on toinenkin johon piti ite veivata kiinnityspulttien kierteet. :mad:
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kävin yöllä purkamassa siinä, piti käydä hakemassa yöhön piristystä ja katselin kaminoa :rotfl:
    Oisko voinu kaasulukko tulla bensa linjaan. Sen verran lämmintä ollu kuitenkin jonku päivän.
    Tuossa joku vaan kertoili että oli letukka tehny kaasulukon linjaan ja paineilmalla suihkinu linjan auki ja taas pelaa.

    Onnittelut leimasta :D
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onkos tälle tapahtumassa päivitystä talvella?
     
  18. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Ei varmaan sen kummempia...jotain pientä hiplailua ja säätämistä.Ja ehkä vähä paremmin vetelee piuhoja yms.Startin kiinnitys vähä paremmaks ku oli näköjään löystyny pultit ja alko rääkymään.Ku jäi pultit liian pitkiks ni pakko oli laittaa prikkoja väliin et sai kiristettyä...pitänee ehkä keksiä joku parempi ratkaisu.

    Nyt oon keskittyny moottorista taaksepäin olevaan tekniikkaan.Taka-akselin irrotin ja oon hiekkapuhaltanu ja putsaillu sitä ja sen osia.Se onkin nyt jo maalattu ja kaikki osat mitä siihen liittyy...alatukivarret boxasin samalla.Ja ylihuomenna pitäs tulla osasia mitä tilailin ameriikan usasta,kaikki ne pikku jouset sinne jarruihin yms. pikkuhilut,puslat,vaijerit,sylinterit jne.(tästä ehkä jonkun projektikertomuksen teen jossain vaiheessa,ni saa kansa sitten taas huvia että mitä se hölömö siellä taas sählää :poff: )

    Samalla laitetaan tietysti uudet laakerit ja lukoks tulee detroit locker...pääsee sit piirtämään kahta viivaa 8)Oli nimittäin ihan avauksen tarpeessa,ois saattanu räjähtää ihan millon vaan,mut siitä myöhemmin.
    Nythän sinne tuli se uus turbaani joka antaa stallia jonkun 2000-2200rpm ja mitä nyt vähä kerkes testata ni on paaaaljon parempi,pääsee kone heti alueelle.
    Ja laatikon vielä irrotan ties monettako kertaa ja vien pajalle,jospa se sit alkas toimia oikein...tai löytys ees vähä enemmän vaihteita ku kaks :rotfl: :poff: Sarjassamme- Ite annoin kaverin tehdä ja en säästäny(ainakaan hermoja) :odroll:

    Fokus ois nyt lähinnä siinä et sais ens kesän ihan ajella ja säädellä konetta ja tekniikka kohdalleen.Että ens kausi näillä...kerkes mulla kyllä karata ajatukset jo rullanokkaan kun tuo yks pässi vaihto autoo ja nyt ei sille pärjää millään :rotfl:

    Ps.Olitkos lintan laittanu myyntiin??Eläeläelä hyvä mies hienoo ratsua myy :D
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Jännä homma että on meinannu perä porsia :lol:
    Joo kävi se kasa muutaman päivän myynnissä, mutta järki voitti :wink:
     
  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    On on kyllä jännä kun kuitenkin hyvin maltillista ajoa ollut.Kakkosnelkun pätkä aina kaasupolkimen alla ja silkkisukat jalassa ajellu.Varmaan edellinen omistaja rääkänny autovanhusta,tsot tsot :soosoo:

    Hyvä että järki voitti...eihän nyt isolla rahalla ja pieteetillä tehtyä ratsua passaa myymään alkaa :D
     

Kerro tästä muillekin!