Moottoripyörän moottori autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja wildchild, 8.2.2008.

  1. wildchild

    wildchild 1st gear

    Sori, jos on väärä osasto.

    Olen ajatellut laittaa prätkän koneen autoon, kun sellainen on nurkissa pyörimässä. Se on näillä näkymin tulossa joko 127 Fiattiin, tai 120 Skodaan. Kaiken muun olen jo saanut jotenkin järkeiltyä, mutta miten saan pakin pelittämään? Pitäisikö moottorista laittaa veto auton laatikkoon, jolloin vaihteita olisi ihan sikana, vai mikä olisi paras ratkaisu? Tiedän että näitä on tehty, ja saatu kilpienkin väliin. Vinkit olisi tervetulleita!
     
  2. SRV

    SRV 1st gear

  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tota tota. Tossa on yks pienonen onnelma, kun noi lintat ei oo kuitenkaan ihan höyhenen painosia. Moottoripyörän moottorit tahtoo olla aika ohutvääntösiä vehkeitä, vetoalueet alkaa vasta sieltä mihin se noilla orkkismoteilla loppuu. Lisäks samasta syystä ei oikeen alkuperäset kytkimet sun muut ihan kunnialla suoriudu tehtävästään. Ainakin vältyksiä pitäis oleellisesti tiuhentaa, mut lieneekö saatavilla?
     
  4. alteredmag

    alteredmag 1st gear

    Enklannin maassa on mineihin istuteltu rätkän koneita. Kannattanee kokeilla siltä suunnalta vinkkejä mehtästellä.
     
  5. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Jenkeissä ja Suomessa ajetaan kilpaa noin 500 kg painavilla lasikuitukoppaisilla Legend-autoilla joissa on Yamahan (alunperin FJ, sittemmin XJR) ilmajäähy 1188-1251 kone, kytkimeen on tehty vähän muutosta mutta kone täytyy olla vakio vireeltänsä. Sanovat että se menee 0-100 n. 4 sekuntia ja huiput 140-200 kieppeillä (välityksistä riipp.). Saattaa mennäkin, ainakin moottoripyörässä se kone on suht semmonen mussukka vaikkei mikään hevosvoimakone ookkaan. Huippuvääntö on 6000I/min, mutta ei paljon tartte tyhjäkäynniltä nousta kun on melkein täydet väännöt käytössä. Semmossen vois pieneen autoonkin laittaa. Pakki varmaan tarvis rakentaa erikseen...

    Lisäys: http://www.legendscars.fi/
     
  6. häjypoika

    häjypoika 1st gear

    nuosta legens kilupuriista sen verran et tuo 500 on minimi paino kuskinkans paino pyörii 500-600 välillä, moottori on tuo yamahan 1200-1300, 1200,sen "viritys" on pikkasen vapaanpaa imunokan sai vaihtaa pikkasen parenmaksi, ja nokat ajootaa, kaasarin ja sytytyksen sääröillä pää asias saa aikaan kummia. 1300,seen ei saa ku kaasariin vaihtaa suuttimia ja sytkän säätää. kytkimen pilletti rummun vakion tilalle jopa suositeltavaa, alakerran pultit vahvenmiksi, ölijynkiertoa parannella nokille. tojotan perä johonka saa kahta välitystä vaihrella, veto kartaanilla rattaan tilalle tehryllä arapterilla. ja tuo nollasta sataan 4,5-5.5,sekkaa huippuja pitenmällä välityksellä noin 180.
     
  7. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Spinnerissä esiteltiin noin vuosi sitten sellanen oranssi timangi jossa jutun mukaan oli ollu mopon kone. Katsastus oli tyssänny pakin puutteeseen. Jos vaikka 127:aan laittais, niin kannattanee metsästää jostain type-r civikin 6-pykäläistä tai jotain muuta hondan laatikkoa, johon voi saada tiheemmän perän. Sit vois olla välitykset jo samalla planeetalla tollasen koneen kans.
     
  8. wildchild

    wildchild 1st gear

    Tekisin muuten kyllä suoran vedon ilman auton omaa laatikkoa, mutta eipä taida olla toivoakaan leimaamisesta, koska se pirun pakki puuttuu...
     
  9. petrib1

    petrib1 Gearhead

  10. laiska`s custom

    laiska`s custom 1st gear

    suomessa on mini 900 prätkän koneella kilvissä,ja kilvettömiä muitakin autoja näkynyt myös,kuten se timangi :rotfl:
     
  11. Täytyis hommata autoksi American bantam , se A.Ankan auto , siinä on alunperin 600cc nelikkolättis ja 13hv,noin , kulkis kivasti vaikka jo 600cbr:n koneella ,saati sitten chevyn pikkulohkolla, jollainen on lienee yhteen suomessa olevaan tulossa :rotfl: , Itse katselessani Rahkosen Eskovainaan laanilla bantameja ajattelin sitä pyöränkonekonstruktiota...
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jestas mikä idea! Kumma ettei tuommoista ole vielä kukaan tehnyt... Akumiittilla terästetty 313 :D Onkohan rekkari aku-313 muuten jo varattuna?
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

  14. lojo80

    lojo80 Gearhead

  15. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mää ymmärrän että vakion rajoissa ne sääntöin mukaan ois oltava, lieköhä se luvallinen 1188:n imunokkakaan vissiin sen ihmeempi kuin spekseiltään joku aiempi FJ:n malli? Virittämällähän siitä koneesta saa tehoa irti melko helposti. Nokka-akselien lisävoitelu varmasti tuommoisessa käytössä tarpeen ja Barnettin kytkin kans, koneen alakerran pulteista en tiennykkään et tarviis. Sen mä muistan että aiemmat myllyt antautui jonkun nokkalaakerin kohdalta ja jotkut sitten katkaisi kampiakselinsa jostain kohtaa pitkällisen kiusaamisen jälkeen. Vanahemmis oli paremmat kampiakselit. Kaasarin puolestahan on hiukan pakkokin säätöö tehdä, kun ilmapoksi poistetaan ja asennetaan 1-2:een suodattimet, muistan että pääsuutinkokoa ne oli muuttaneet 100 -> 127,5 tienoille (semmoista itekkin pyörässä pruuvasin) ja neuloin kanssa sai pelata. Pilot air jetitkin tais olla luvallisia Legendien vaihtolistalla (emmä enää muista, jokku 140:set), mutta kaasareita ei saa kuiteskaan sen suuremmin modata, imutorvet vain kohdistaa ja semmoista. Isommassa koneessahan on milliä isommat kaasaritkin, kai siittä saa ilmapumpun poistaa? Mutta vaimentajat täytyy olla jonkun säännön mukaiset, merkkikin oli joku määrätty... Se ois kiva tietää paljonko nuo ovat niillä säädöillä myllyistä saaneet tehoja, tietty vaihteleehan se jonkun verran. V-Twin Cityn Matti (R.I.P.) ja Attehan harrasti Legendejä, siksi joskus Attelta kyselinkin neuvoja ja juttuja.

    Mulla yks kaveri testas FJ1100:n nokkia pyöräänsä, kun niitä niin kehuttiin. Mutta ei se ollu tyytyväinen muutokseen vaan tilas jokku Yoshimuran nokat... Itte asjassa ne FJ1100:set on kuulemma varsin hienosti toimivia moottoreita, vaik ovatkin hiukan pienempiä. Kai ne ominaisuudet oli kohdallaan.

    Yks toinen kaveri laittoi Suzukin ruiskurungon ja megasquirtin, mut en tiä rupesko pelaamaan. Suoravetokaasarit itte laittaisin jos jostain löytyis...edullisesti.

    Mutta TAKAISIN ASIAAN:Eikös jonku homosohvan kone ja vaihteisto ois hyvä autoon? Esim. GoldWingin, siinä taitaa jo olla pakkikin. Semmonen 1800:nen bokserikutvonen kuulostais jo aika hyvältä...
     
  16. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

  17. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

    Mahtuu sinne vähän isompikin... www.pjp.fi (omat projektit osio)
     
  18. wildchild

    wildchild 1st gear

    Joo, tota Skeidaa on tullu kuolailtua kerran jos toisenkin, ja itseasiassa olisin kiinnostunut kuvista, joissa näkyisi tuo moottori/laatikko/vetari konstruktio, että miten se on toteutettu?
    Suomessa on tosiaan 1000cc R1 Yamahan koneella kilvitetty mini, jossa on sekä yammun laatikko, sekä minin, joten vaihteita taitaa olla eteenpäin 24, ja taakse kuusi?
    Goldwingissähän olisi pakki, mutta se kone ei oikein ole sitä mitä haetaan.. Voisihan harrikan koneenkin laittaa, ja se suoraan auton omaan laatikkoon, niin pelittäisi? Mutta skoda HD:n koneella :wc:

    Eli edelleen oltais vinkkejä vailla ton laatikon suhteen!
     
  19. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Laita sinne BossHossin tekniikka. Siinäkin vissiin on pakki valmiina
     
  20. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Onhan K-pyörässäkin pakki :rotfl: :rotfl: ja sen sivuvaunusta saa hyvän suksiboxin :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!