Moottoripyörän moottori autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja wildchild, 8.2.2008.

  1. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

  2. lahmi

    lahmi 1st gear

    tais alkuperäinen aihe hukkua

    Joo alkuperäinen aihe pärränkoneesta autoon tais hukkua tappeluun
    moottoripyöristä!!? Itsellä on projekti käynnissä, eli fiat 850:seen
    moottoripyöränkone. Pari tavoittetta olis projektissa eli kilvet pitäs saada
    ja sekventaali keppi säilyä. Eli olisko ideoita voimansiirtoon, kun tuo pakki
    perskeles puuttuu. Quaife rewbox on vähän hinnakas, mut paras vaihtoehto tähän mennessä. Elikkäs ideoita tarvittais !!!


    Vain pakki puuttuu. Ehkä vähän muutakin... :eek:
     
  3. micco

    micco 3rd gear

    Re: tais alkuperäinen aihe hukkua

    Mites se sähköpakki? Joku starttimoottori pyörittämään kardaania sopivalla välityksellä.
     
  4. lahmi

    lahmi 1st gear

    Sähkömoottoripakki olis näin ekoaikoina hyvä.
    Hybridihän siitä tulis :odroll:
     
  5. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Re: tais alkuperäinen aihe hukkua

    Eikös noita pakki-kittejä myydä ihan valmiinakin; samanlaisia kuin esimerkiksi Westfieldin tai Caterhamin prätkävetoisissa autoissa on? Voisi löytyä järkevällä hinnalla ebaystä, tai ehkä sen saisi itsekin tehtyä kun onkisi jostain tekniikkasivuilta periaatteen.

     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    ei nyt varmaan kestä mut kommentoin silti.... aixam mopoautossa on (zf:n?) tekemä 1+R ja tasauspyörästö mistä lähtee vetoakselit.....ja ensiövetohan tuossa on variaattorilla.... on meinaa aika näpsäkän kokonen paketti toi vaiheloora/tasauspyör.

    ja kuis vahvoja ajoleikkureita mahtaa maailmalla olla... murrayn(oiskos valmistaja ollu Gohler? kone) isoimmassa on 30-40hv:tä, vaihteiston/tasauspyörästön tekee (joku jenkki?? ei muista...) 6+R ja jarru(t) samassa paketissa!!!
     
  7. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Seuraavassa Bilsport-lehdessä tulee olemaan juttu kaverista jolla on Fiat 125 Yamaha R1 -moottorilla.
     
  8. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Ettei olis 126 tai 133? 125:ssa prätkän koneesta ei ole niin paljon hyötyä, kun on painavampi auto ja tc-kone jo valmiina.

     
  9. G-Reddy_

    G-Reddy_ 1st gear

    Eikös näin saa autoon kuin autoon mopon moottorin, konekeulalle pitkittäin, koneen vetoakseliin sopiva adapterin koneistus tälläiselle http://www.quaife.co.uk/shop_image.cfm/ ... sing%20box ja tuosta murikasta sopiva kardaani perään. Pakin kytkimen voisi toteuttaa vaikka paineilmavaihteella ja kabiiniin nappi.

    Kun näin pitkälle ollaan päästy sopivat välitykset hän löytyy perän välityksiä vaihtamalla.

    hmm... oliko pelkkää mutuilua?
     
  10. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

  11. spinneri

    spinneri Gearhead

    Uusimmassa Spinneri Magazinessa (1/2009) on iso artikkeli Ministä, jonka vauhdista vastaa Yamaha YZF-R1:sen moottori. Auto on kilvissä – Suomessa!

    http://www.spinneri.fi


    Ohimennen tokaisi

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  12. lahmi

    lahmi 1st gear

    Pakki sekaisin

    Eli auto etenee, mut pakki puuttuu vielläkin.
    Eli olisko mitään TOSI käytännön ideaa pakki ongelmaan
    tarjotut ideat hyviä(ajoleikkurin laatikko esim.) mutta mistä löytäs
    omat haku kokeilut netistä ei oo oikein tuottanut tulosta.
    Apu olis tarpeen et sais auton valmiiksi.
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Painovirhehän se, kyseessä siis tosiaan oli 126, täällä kuvia:
    Fiat 126

    Täällä taas on vastaavasta projektikuvia (lie eri auto):
    Fiat 126 projekti

    Tuota, ei kuulu oikeastaan asiaan mutta pistetäänpä nyt vielä linkki toisenlaiseen versioon:
    Taz Racing, UK
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Englannissa Legends luokka on hyvin suosittu ja paikallisen AKK:n määräyksestä niissä pitää myös olla pakki.

    Mulla ei ole tietoa että miten saarivaltion pojat on sen käytännössä toteuttaneet mutta kamalan isosta planeettapyörästä ei voi olla kysymys, koska tilaa ei yksinkertaisesti ole.

    Suomen päässä parhaiten asiasta osaa valaista Hot cars Vaasasta.

    En nyt jaksanut enempää selata viestiketjua läpi mutta oletan että näin monen sivun jälkeen Legends auto on tiedossa joten ei siitä enempää.
     
  15. TS

    TS 1st gear

  16. mke77

    mke77 Gearhead

    Re: Pakki sekaisin

    auton startikehä(sorvaa vauhtipyörästä pois ylimääräset) ja auton startti...

    joku 80-luvun corollan olis välisyt startti, joten olis kevyt....
     
  17. Risky

    Risky 1st gear

    Tossa olen jo pitkän aikaa miettinyt laittavani yamaha r1:sen motin corollaani ja tuossa kun nettiä selasin löysin situnen tekemän mk2 escortin jossa kyseinen moottori on. Situnen pojat olivat vedon toteuttaneet laittamalla ketjupyörän tilalle laipan johon sitten kardaani pultataan kiinni, mutta rupesin sitten miettimään että miten ovat mahtaneet tuon hoitaa, kun joustossahan jäykkätakaakseli liikkuu hieman eteen päin ja tuossa systeemissä ei ole minkään laista liikkuma varaa, niin luulis että se joustossa sitten rikkois paikkoja
     
  18. Uoti

    Uoti 2nd gear

    YV:tä laitettu...
     
  19. kalle_saikka

    kalle_saikka 1st gear

    http://kuvake.net/user/erroristi/image/5641635 tuossa linkki mun entiseen kiinan rantakirppuun mihin heitin 1000cc prätkän kiulun.

    motti oli ennen käytössä sundbeamissa ja oli tehty vakio askiin välilaipalla. varmaan juuri pakin takia. takavetoisenhan pystyy tekemään helpommin kuin etu vedon koska voi heittää kardaanin kiinni suoraan eturattaan tilalle. kytkintä hieman vahvistamalla kuulemma kestää helvetin hyvin. piti koittaa pikkucorollaan mutta onneks sain myytyä.

    pakki on pakollinen katsastukseen ja jos itse tekisin niin tekisin sen startti moottorilla. sitä ei ole määritelty miten auto liikkuu pakilla mutta kyllähän voimakkaalla auton startilla pitä tarpeeksi liikahtaa ja vielä kun kone saa olla käynnissä jolloin myös lataa samalla.

    ja kun käyttää sellaista starttia joka työntää rattaan etuseinään startatessa niin ei ole ongelmaa siinä että pyörii väärään suuntaan veto ratas kun ajetaan eteenpäin. ja sulunhan saa tehtyä vapaa vaihde valosta jolloin ei pakki toimisi kuin vapaa päällä
     
  20. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Vastaavaan kiinan putkikasaan Pro Boost Racingin crew chief laittoi 1100 ärräsuikan koneen ahtimella.
     

Kerro tästä muillekin!