Mopar 1-napalaturin muuttaminen 2-napaiseksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja RT6870, 3.7.2013.

  1. RT6870

    RT6870 Gearhead

    käykö helposti? tarviis saada elektroniselle jännitteensäätimelle käypäseksi
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tarviit sen maissa olevan hiiliharjan tilalle sen mallisen mihin saa sen toisen fld johdon kiinni.
    Nyppäät jostain laturin resusta. Näitä taistelupallojahan moparharrastajien nurkissa pyörii. Tai käyt ostamassa ihan uudet uudemman malliset hiilet.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Itellä on vaan jätetty se toinen fld-johto kytkemättä ja hyvin pelaa... Kun on laitettu 2-napasen tilalle 1-napanen taistelupallo.

    Ja jostain Amerikan foorumilta muistelisin katsoneeni että noin se menee.
     
  4. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Tässä vimosessa tapauksessa on vaan sellanen ongelma että sille lataukselle ei oo enää säätöä, vaan se työntää täysillä koko ajan... Mut vanhan laturin (josta varmaan yks käämi on jo kärähtänyt) teho pitää huolen siitä ettei se juuri säätöö kaipaa.

    Ja alkuperäseen kysymykseen...
    Eli juurikin kuten tossa pietsi mainitsi, mutta vanhimmat laturit on sellasia että gnd-hiilen pidin on valettu laturin runkoon, joten se vaatii pientä modifiointia että se uuden mallin hiilipidin sopii siihen.
    Ite porasin sen hiilipitimen valun pois, jolloin eristetty hiilipidin sopi siihen reikään...
    Helpoin tapa mahtaa olla vaihtaa koko se laturin takakuori uudemman malliseen.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Voipi olla että puskee täysillä... Mittari näyttelee semmosta 14 volttii lähes kokoajan. Eipähän oo Moparin yleistä ongelmaa ettei lataa pienillä kierroksilla :rotfl:
    Pitänee joskus vaihtaa takasin 2-napaseksi kun PuksunEsson korjaama 1-napanen simahtaa 8)
     

Kerro tästä muillekin!