mopar 225 käynti ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kipa76, 7.9.2014.

  1. kipa76

    kipa76 3rd gear

    elikkä tuli hommattua dartti jossa pientä käynti häikkää.

    ajossa kulkee tasaseen ja hyvin, tyhjääki käy kohtuu mukavasti (välillä huonommin) mutta ku tyhjäkäynniltä painaa kaasua niin meinaa sammua ja täytyy pari kertaa pumpata kaasua niin alkaa kulkemaan hyvin.

    autoon laitettu uudet tulpat,johot ja käretön jakaja.
    paikallaan on 1 reikänen holley kaasari.

    oisko tuo pensapuolen juttuja vai jotaki muuta?

    jos sais jotaki vinkkejä ko ois ajatuksena huomenna yrittää korjailla tuota.
     
  2. kipa76

    kipa76 3rd gear

    nyt vähä säädin sytkä ennakkoa aikasemmalle ja tyhjäkäynti seoksia rikkaammalle.
    alkoi toimimaan paremmin mutta vieläki on samaa hyytymis vaivaa ei vaan niin pahana enään.

    onko näissä tuo sytkän säätö tarkkaa hommaa, ajattelin että saakohan ihan "korvakuululla" hyväksi
     
  3. nostokurki

    nostokurki 1st gear

    Veikkaisin että kiihdytyspumpun suuttimessa on roska.

    Sytkän saa kyllä korvakuulollakin suht hyväksi, jos vaan jakaja on kunnossa ettei ole jouset katkeilleet yms...
     
  4. kipa76

    kipa76 3rd gear



    jakajan osat uusia ja kaikki liikkuu hyvin...

    kiihytyspumppuki heittää ainetta.

    välillä se käy tyhjää hyvin ja lähtee aika hyvin liikkeelle ja toisinaan ei oikein käy tyhjää ja silloin joutuu kikkailla vähä enemmän
     
  5. nostokurki

    nostokurki 1st gear

    Kaikki alipaineletkut kunnossa, vuotoja kaasuttimen/imusarjan tiivisteissä?
     
  6. kipa76

    kipa76 3rd gear


    jarrutehostimen letku oli huono ja se on nyt vaihdettu,ei muutosta. muut letkut hyviä eikä vuotoja. täytyy vielä huomenna tarkistaa tuo kaasari/imusarja tiiviste.
     
  7. Matti

    Matti Gearhead

    veikkaisin että ongelma on vain ihan kaasarissa. ota irti ja pura atomeiksi , se on helppo kaasari harjoitella. samalla voi leikellä uudet tiivisteet siihen ja putsailla hyvin... bensan pintakin voi olla liian alas säädetty jolloin ei saa heti riittävästi soossia kun polkaisee
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kaasarissa roskia, purkuun ja ultraääni putsaukseen.

    225 tykkää pikkusen "suositusta" reippaammasta ennakosta ja jos osaa sen saa korvalla riittävän hyvin kohdalleen.Alipainemittarilla saa just eikä melkein.

    Mites venttiilit? Onko kuin säädöissään? 225 mekaaniset nostajat eli itse säädettävät.
     
  9. kipa76

    kipa76 3rd gear


    Noita venttiilejä en ole tarkistanu.ainaki tuo moottori on hiljanen ettei kuulu mitään venttiili naputuksia, merkkaako se mitään?
     
  10. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Myös ääni roskalle!
    Itse hain syytä käyntihäiriöön
    360 ja olisi vaan heti ensimmäiseks
    pitäny avata se tuplapumppu
    holley. Roska löytyi ja taas pelasi
    nätisti.
     
  11. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Jos venttiili kantaa, se ei naputa...
     
  12. kipa76

    kipa76 3rd gear




    täytyy putsata tuo kaasari, mutta menee ensviikkoo ko ehtii ostaa tiivistesarjan ja täytyy hommata se "takakansi" siihen ko joku on kiristäny sen solmuun ja tiivisteen lisäksi laitettu jotaki massaaki väliin, luulen että ei saa enään tiiviiksi aukasun jälkeen ainakaan helposti.

    jos jollaki on tuommonen 1 kurkkunen holley niin voisin ostaa sen kannen tai vaikka koko projekti kaasarin...
     
  13. fastback65

    fastback65 3rd gear

    Meillä oli muistaakseni samaa ongelmaa parissa Moparin 225:ssa, venttileistä löytyi niissä vika silloin, olivat osa palaneet ihan sököksi, pakopuolen venat siis. Kansirempalla muuttui moottorin käytös kuin uudeksi :)

    En muista ilmenikö vika muuten kuin ettei meinannut kuumana käynnistyä millään vaikka miten startilla hankasi.
     
  14. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Just tollasen tiivisteliiman kanssa siinä
    munki kaasarissa oli joku pelleilly,
    oli ensin onnistuttu korkkaamaan
    neulaventtiilin rungosta kierteet ja
    sit koitettu paikata.
     
  15. kipa76

    kipa76 3rd gear

    no nyt vähä tutkin lisää.
    sitä kantavaa venttiiliä aloin kattelemaan mutta tuossa oliki hydraali nostimet...

    kattelin tulpat niin yx tulppa oli mustunu.

    niin ja tuo savuttaa nyt myös sinistä en huomannu että ois heti ostaessa savutellu mutta kaipa se on silloinki savutellu.

    tuo savutus ei ole koko aikasta vaan joskus ku ajanu hetken ja pysähtyy niin sitte pössäyttää.

    millä tuohon saa nyt varmuuden että onko nyt venttiili palanu ja johtuuko tuo savutus venakumista tai ohjureista vai onko männänrengas vikaa??

    ei huvittais aukasta ja jättää autoa seisomaan ko oottelee osia ja koneistuksia, vaan ois hyvä ko sais via varmennettua ja hommata tarvittavat osat ja sitte vaan korjata...
     
  16. grantorino

    grantorino Gearhead

    -72 Dartissa on säädettävät venttiilit ja mekaaniset nostajat.
    Vanhat koneet savuttaa aina ellei niitä ole korjattu, varmaan on koneestasi venttiilinvarren kumit hävinneet ajan saatossa ja ohjurit väljät.
     
  17. kipa76

    kipa76 3rd gear


    näin on varmaan käynny.
    mutta tuohon on vaihettu uudempi kone ko tuossa on hyd.nostajat, mutta varmaan nuo kumit ja ohjurit paskana.

    mutta oisko vain yhestä pytystä ko yx tulppa mustuu??

    ja osaisko joku kertoa miten tuon 1 kurkkusen holleyn pensapinta säädetään ko ei ole sitä silmää mille korkeudelle se pensapinta pitäs säätää? siihen on muistaakseni joku mitta mutta paljon se on ja mitataanko se miten
     
  18. kipa76

    kipa76 3rd gear

    oisko tuossa venttiili palanu ko käy matalilla kierroksilla huonosti ja puputtaa putkeen? ja
     
  19. L.P.

    L.P. Gearhead

    Olisiko seuraava askel puristuspaineiden mittaus ja mahdollisesti ohivuotomittaus.

    Sitten kun varmistuu että koneen sisällä kaikki ok, niin on parempi mieli jatkaa muiden säätöjen tekemistä eikä mene aika hukkaan.

    Onko Holley 1920 vai 1945? Veikkaan 1920, mutta ei voi olla varma jos konetta on vaihdettu. 1920:n bensanpinta säädetään korjaussarjan mukana tulleella sapluunalla - pinnan tarkistus economizerin reiästä mittaamalla kone tyhjäkäynnillä (vuosimalli- ja moottorikohtainen mitta). Linkin ohjeessa näkyisi olevan 27/32", jolla varmasti pääsee alkuun.

    1945:ssä kohot säädetään kaasutin ylösalaisin rungon tiivistepinnan tasalle (Tai tiivisteen kanssa pinnan tasalle, riippuen moottorityypistä). Suosittelen hankkimaan korjaussarjan, siellä mukana täydelliset ohjeet.

    http://www.slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=55801
     
  20. kipa76

    kipa76 3rd gear




    näyttäis olevan tuo 1920 tuo minun kaasari.
    täytyy tilata tuo korjaussarja
     

Kerro tästä muillekin!