Mopar 318 -71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tero2, 5.8.2009.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    niin kansista höylätty yli milli poes ja tänään mittailin lääkeruiskulla palotilan. Niin tulisko tuo puristus nyt ilman lohkontason höyläystä?
     
  2. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Itse äkkiä sain jotakuinkin saman tuloksen Silvoliten laskurilla. Eli nolladekissä siihen 9.4 kantturoihin. Mitkä kannet teikällä on? Ei jaksa muistaa enää noita tilavuuksia ulkoa moparin kansista, vaikka joskus sellaisia tullut "höyläytettyä". Voi kai siihen jonkun verran ahtaa, mutta tilannehan roikkuu aika monista asioista. Paljonko tarkoitus laittaa painetta ja millainen nokka? Mikä käyttökohde ja jos automaatti, niin millainen turbiini?
     
  3. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Varmaan mitä tuossa porukka laskeskeli, niin se oli laskettu nolladeckille. Paljonko jää mäntä deckin alapuolelle? Sinänsä se moparissa ole niin oleellista, koska ns. quenhia ei tavoiteta vakiokansilla, ellei käytetä spesiaalimäntiä. Muistaakseni joku joskus ajatteli, että kun quench jää yli 2-2,5 milliä, rupee se sotimaan itseään vastaan. Eli sinne jää sellainen ilkeä alue missä paljetapahtumaa ei varsinaisesti tapahdu, mutta seos jää sinne nalkkiin, missä se ei pääse kunnolla palamaan ja tapahtuma on käänteinen eli seos palaa hitaammin ja nakutusvaara on suurempi. Tiedä häntä. Voi pitää tietysti paikkansakin.
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    niin tarkotus olisi nyt ihan vaparina ajella. Tarttee laakerit tilata niin pystyy vähän kattoo kuinka alas männät jää...
     
  5. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Noh? Ei kai laakerit pitäisi mihinkään vaikuttaa?
     
  6. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Niin mitä tarkoitat laakereilla?
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    niin alakertaan laakerit et saa koneen niputettua että näkee kuinka alas männät jää
     
  8. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Sori ei nyt ymmärrä. Siis ota sellaiset laakerit mitkä sattuu sinne laakerikauloille. Millaisia laakereita ajattelit?
     
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    kampura hiottu, joten vanhoilla laakereilla en nyt pääse sovittelee ...
     
  10. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    En tiedä mikä teikän kokemustaso on moottoriasioista, mutta... Kysy ihmeessä. Ilmeisesti keskustelu menee nyt johonkin aiheeseen laakerit???
     
  11. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Tero, anteeks mutta täällä on sellasia trolleja liikenteessä, niin paha sanoo ketkä trollaa ja ketkä on oikeesti asialla. Ilmeisesti et ollut trollausmielessä liikenteessä. :)
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Niin tarkotan nyt kun Kampiakseli on hiottu ja ei oo enää std mitoissa kaulat niin en pääse noil vanhoilla std laakereilla kokoamaan alakertaa ja nähdä / mitata miten alas männät jää?!!!!! Menikö nyt perille
     
  13. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Niin männät jää toki samaan kohtaan, koska keskiö osissa pysyy kuitenkin samana. Anteeksi käyttäytymiseni, mutta tämä foorumi valitettavasti pitää sisällään melko erikoista porukkaa, muttei välitetä siitä. :)
     
  14. F-body

    F-body Gearhead

    YKK:ssa jää 0.4mm alemmas koesovituksessa std laakereilla ja hiotulla akselilla, kunhan painat välykset alaspäin pois. Oikeilla laakereilla sitten nousee takas sen 0,4 mm. Siitä sitten vaan runttua laskemaan. Miksi ihmeessä muuten luovuit ahtimesta?????
     
  15. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tuli tuossa noi Kb:n männät ja orkkis kanket punnittua ja männissä heittoa max 2g kun taas kankissa suurin heitto oli n.10g... Jos konetta tullaa kierrättää max 6500rpm ni uskaltaako niputtaa ilman suurempia toimenpiteitä?

    Männät oli 650g-652g
    Kanket seilas 715g-725g
     
  16. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kannattais käyttää puntituksessa niin ei tarvii miettiä sitten. Maksaa sen 300e, voin suositella racersplacea, ei meinaan värise yhtään kone. Ja heittonahan tuo 10 grammaa on aika paljon, mulla oli tos painotetussa koneessa pelkästään veivit 3g sisään, ja nekin parittain mäntien kanssa siten että koko yhdistelmä menee johonkin 1-2g sisään. Ja nuo taas soviteltu kampuraan oikeille paikoilleen riippuen painoista.
     
  17. 69

    69 Gearhead

    Mulla oli heitot samaa luokkaa, viilasin kotona veivit grammalleen samax ja sit vein koko paskan tasapainotukseen.
    Ainaki vielä hyvin on kestäny, joskus käyny mittari 7000..
     

Kerro tästä muillekin!