Mopar 318 piristäminen

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RKo, 16.10.2015.

  1. mikhac

    mikhac 1st gear

    Ei tosta 391 heppasesta mun mielestä tullut ollenkaan ränttätänttä, toimii piru hyvin niin kaupungissa kuin myös kaasutellessa
     
  2. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin millä nokalla se sitten oli?
     
  3. mikhac

    mikhac 1st gear

    243/251 0,50
     
  4. MJF

    MJF Gearhead

    Tuossa taisikin tulla vastaus kysymykseen mitä ei kysytty. Eli pakoseetin karkaisu ei ylety isommalle venttiilille? Helpottaisi kyllä jos ei tarvisi lotrata lisäaineiden kanssa.
     
  5. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Samaa luokkaa kun mun volvossa! :)
     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ja se kiertää 7500rpm asti.
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ja se on vasta haaveissa..
     
  8. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kohta se on kasassa, la lähtee koneistamolle lohko.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mut nyt jo kiertää.
     
    C5_Z06, Gary Grand, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    275 / 282 @050 toimii normiajossa ihan hyvin. Kun on vaan sopivasti tilavuutta.
     
    Herje tykkää tästä.
  11. paja1

    paja1 Gearhead

    Mahassa
     
    Herje tykkää tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Se on tämä ajo- ja rakentelukauden välinen rapakeli. Masentelua ja juopottelua mutta kyllä se siitä helpottaa.
     
  13. simeoni

    simeoni Gearhead

    Osaako joku sanoa miten paljon 62cc palotilalla olevaa closed chamber kantta pitää laskea että siitä lähtisi 2-3cc pois? Tai toisaalta, saavuttaako tuolla mitään, ruttu nousisi 9.8-->10 edit: Kannet ovat uudet rautakannet joten höyläys ei ole mikään välttämättömyys, on vaan jäänyt päähänpinttymä +10 puristuksesta eikä sitä näillä osilla saavuteta näköjään.
     
    Muokattu: 22.12.2018
  14. sangi74

    sangi74 3rd gear

    seuraan mielenkiinnolla mitä kokeneemmat sanoo
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joku 0.4 milliä pitäis hoitaa homman. Ei taida olla kauheesti vaikutusta.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos haluaa hyötyä tosta closed champerista niin kattoo ennemmin kuinka kaukana mäntä on kannesta kun vaikka kannesta höylää sentin niin mäntä on edelleen yhtä "kaukana" .
     
    Herje tykkää tästä.
  17. simeoni

    simeoni Gearhead

    Se puoli pitäis olla hoidossa, mäntä nollassa ja .039 tiiviste.
     
  18. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Minkä verran tämmösellä kokoonpanolla pitäisi irrota löylyä: 5.2 magnum 0.030 ylikoossa, 10:1 puristukset, Engine Quest kannet, Hughes 222/226 @0.50, TTI sarjat ja Edelbrockin pro flo ruisku.

    Penkissä konetehoa reilut 300hv, mutta tällä hetkellä maksimi ennakko on 30.25, koska jostain syystä sitä lisäämällä tulee viiden tonnin kohdalla stoppi. Nyt vetää hienosti 6000rpm ja toimii muutenkin tosi hyvin, mutta voisihan ne kaikki hevoset ottaa käyttöön, jos niitä jossain piilossa on. Täältä ja ameriikan foorumeilta on saanut sellaisen käsityksen, että paras teho on saatu ~34-35 ennakolla, mutta kun juttelin tänään yhden dynoukon kanssa, niin meinasi että nykyinenkin kuulostaa jo paljolta. Tietysti tähän vaikuttaa moni asia, mutta voiko puristukset olla liian kovat varsinkin rautakansilla? Käsittääkseni ongelma ei kuitenkaan ole ollut nakutus, vaan se että kipinä ei jostain syystä riitä. Ajatuksena on ollut kokeilla olisiko erillisestä cdi boksista apua.


    Simeoni korjailee, jos haluaa/jaksaa, jos joku meni kertomuksessa pahasti pieleen.
     
  19. 3964

    3964 2nd gear

    Minkälaiset kipinävehkeet ja paljonko tulpankärkiväli?

    Onko kokeiltu pienemmällä kärkivälillä?
     
  20. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Puola tais olla MSD 8202, tulpat NGK R BCPR6ES, kärkiväli n. 0.6mm. Jakajana se mikä pro flo:n mukana tulee.

    Ei tietoa onko kokeiltu muuttaa kärkiväliä. "Ongelma" on siis todettu aiemmin, enkä itse ole käyttänyt autoa vielä penkissä.
     

Kerro tästä muillekin!