Mopar 318 piristäminen

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RKo, 16.10.2015.

  1. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    34 astetta on lähtökohtana open camber bensamoteille.
    Magnumeissa on pienempi palotola ja paljealuetta.
    Palotapahtuma on luultavasti nopeampi ja ei vaadi niin paljon ennakkoa.
     
  2. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Eihän se isompi ennakko tietysti mikään itseisarvo ole, mutta käsittääkseni tehoa olisi tullut lisää ennakkoa lisäämällä, mutta jostain syystä viiden tonnin kohdalla tulee stoppi.

    Lähinnä tässä nyt on siis mietinnässä se onko järkeä lähteä dynoon ihmettelemään, kun siitä joutuu kuitenkin maksamaan ihan oikeaa rahaa, vai ajeleeko tyytyväisenä näin.
     
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kannattaa siihen perehtyä kipinäpuolelle tune up, venajousien tsekkaus tulisi ekana mieleen.
     
  4. Weijari

    Weijari 3rd gear

    Ton Proflown kanssahan ei saa käyttää matala-vastus/induktanssipuolia suoraan ilman lisäboxia. Erikseen vielä varoittavat tästä asennusohjeessa.

    Mulla oli kans (ihan eri setupissa) sellaista tuntua että kipinä ei riitä. Syyksi paljastui MSD Streetfire-jakajan pyörijän kärjen liian suuri etäisyys jakajan kannen nastoihin (oli melkein 3mm)
     
  5. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Blaster 2 on mainittu manuaalissa ensimmäisenä vaihtoehtona, jos ei käytä Edelbrockin omaa puolaa, joten siltä osin kaikki kunnossa. Samassa materiaalissa tosin on mainittu sekin, että tällaisen kokoonpanon pitäisi vielä näillä kierroksilla toimia ilman erillistä cdi boksia, mutta laitoin nyt MSD 6 efi boksin tilaukseen, kun ei siitä haittaakaan pitäisi olla.

    Kenelläkään ei ollut mitään valistuneita arvauksia paljonko tällaisen kokoonpanon pitäisi tuottaa voimaa?
     
  6. simeoni

    simeoni Gearhead

    Koneen puristus on laskettu 9.99 mutta kansien palotiloista on ristiriitaista tietoa joten staattinen ruttu on jossain 9.6 ja 9.99 välillä. Paljealue on joka pytyssä 0.88mm-0.93mm alueella. Siitä homma ei ole kiinni, kone ei myöskään edes yritä nakuttaa missään vaiheessa. Paras huipputeho saatiin kun saatiin ennakko 32 asteeseen mutta silloin ei kärsinyt enää yhtään alipaine-ennakkoa, tästä ylöspäin kokeiltiin 33 astetta, ei kiertänyt enää läpi 3500 kierroksen. Teho nousi luokkaa 10hv/aste 30-32 alueella. Ensin oli bcp6es tulpat ja 0,8 kärkiväli, vaihdoin R tulpat kun ymmärsin että niitä suositellaan, samalla pienensin kärkivälin 0,6mm. Tällä ei oikein mainittavaa vaikutusta. Kokeilisin sitä boksia ja ennakko 33 asteeseen, eron huomaa kyllä heti jos sitä tulee, ei tarvi penkkiä.
    Edit: niin ja ne edellä mainitut venajouset pitäisi olla kunnossa kun ne on hughesilta tilattu nokan mukaan, mielestäni ongelma (jos sellainen on olemassa) on kipinän synnyttämisessä.
     
    Muokattu: 6.10.2020
    Lowry tykkää tästä.
  7. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

  8. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Jep:D:D
     

Kerro tästä muillekin!