Mopar 318 piristäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RKo, 16.10.2015.

  1. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    34 astetta on lähtökohtana open camber bensamoteille.
    Magnumeissa on pienempi palotola ja paljealuetta.
    Palotapahtuma on luultavasti nopeampi ja ei vaadi niin paljon ennakkoa.
     
  2. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Eihän se isompi ennakko tietysti mikään itseisarvo ole, mutta käsittääkseni tehoa olisi tullut lisää ennakkoa lisäämällä, mutta jostain syystä viiden tonnin kohdalla tulee stoppi.

    Lähinnä tässä nyt on siis mietinnässä se onko järkeä lähteä dynoon ihmettelemään, kun siitä joutuu kuitenkin maksamaan ihan oikeaa rahaa, vai ajeleeko tyytyväisenä näin.
     
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kannattaa siihen perehtyä kipinäpuolelle tune up, venajousien tsekkaus tulisi ekana mieleen.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Ton Proflown kanssahan ei saa käyttää matala-vastus/induktanssipuolia suoraan ilman lisäboxia. Erikseen vielä varoittavat tästä asennusohjeessa.

    Mulla oli kans (ihan eri setupissa) sellaista tuntua että kipinä ei riitä. Syyksi paljastui MSD Streetfire-jakajan pyörijän kärjen liian suuri etäisyys jakajan kannen nastoihin (oli melkein 3mm)
     
  5. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Blaster 2 on mainittu manuaalissa ensimmäisenä vaihtoehtona, jos ei käytä Edelbrockin omaa puolaa, joten siltä osin kaikki kunnossa. Samassa materiaalissa tosin on mainittu sekin, että tällaisen kokoonpanon pitäisi vielä näillä kierroksilla toimia ilman erillistä cdi boksia, mutta laitoin nyt MSD 6 efi boksin tilaukseen, kun ei siitä haittaakaan pitäisi olla.

    Kenelläkään ei ollut mitään valistuneita arvauksia paljonko tällaisen kokoonpanon pitäisi tuottaa voimaa?
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Koneen puristus on laskettu 9.99 mutta kansien palotiloista on ristiriitaista tietoa joten staattinen ruttu on jossain 9.6 ja 9.99 välillä. Paljealue on joka pytyssä 0.88mm-0.93mm alueella. Siitä homma ei ole kiinni, kone ei myöskään edes yritä nakuttaa missään vaiheessa. Paras huipputeho saatiin kun saatiin ennakko 32 asteeseen mutta silloin ei kärsinyt enää yhtään alipaine-ennakkoa, tästä ylöspäin kokeiltiin 33 astetta, ei kiertänyt enää läpi 3500 kierroksen. Teho nousi luokkaa 10hv/aste 30-32 alueella. Ensin oli bcp6es tulpat ja 0,8 kärkiväli, vaihdoin R tulpat kun ymmärsin että niitä suositellaan, samalla pienensin kärkivälin 0,6mm. Tällä ei oikein mainittavaa vaikutusta. Kokeilisin sitä boksia ja ennakko 33 asteeseen, eron huomaa kyllä heti jos sitä tulee, ei tarvi penkkiä.
    Edit: niin ja ne edellä mainitut venajouset pitäisi olla kunnossa kun ne on hughesilta tilattu nokan mukaan, mielestäni ongelma (jos sellainen on olemassa) on kipinän synnyttämisessä.
     
    Muokattu: 6.10.2020
    Lowry tykkää tästä.
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jep:D:D
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Hei gurut,

    Mulla on 68 Fury ja pitäs rempata hyvä käyttökone . Pieni lisäteho ei haittaa.

    Lohko on 318 67-75 2506030 fw 318r31410267
    Kannet on 318 -76 3769973
    Imusarja edelbrock performer 318/360
    Kaasari Carter 625
    Nokka oli lievästi kireämpi, pitää vielä tarkastaa.
    Sytkä uusi P3690426
    Pakosarjat vakio 318
    Tuplaputkisto

    Nyt pitäs hommaa männät. Mitä suosittelisitte?
    Kannattaako kansille tehdä jotain/vaihtaa?
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    KB 167 on aika hyvä valinta. Puntituksen vaatii, mut niin kaikki.Kaikki kannet tykkää pienestä työstämisestä. Parempiakin kansia on toki. Imusarja on ok. Samoin kaasari käyttövehkeeseen. Pakosarjoi harkitsisin, ehkä shortyt. Noi valut on aika pateettiset. Ja nokka, ei liikaa. Painava auto ja varmaan harvat välityset ja vakiohko turbiini.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse laittaisin pitkät sarjat, jotta saa alas vielä enemmän vääntöä.
     
  12. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Joo 2,73 taitaa olla välitys ja vakio turbiini.
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Onko tietoa saako näihin c-koppaisiin valmiita sarjoja?
     
  14. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Oisko tuohon kansien siistimiseen hyviä ohjeita? Lienee hintavaa teettää. Onko puntitus millainen homma kustannuksiltaan ja kuka niitä tekee?
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ongelma on just se et C:hen ei saa pitkii sarjoi pikkulohkolle. Shortyt menee, kai. Ei siihen oikeen ohjeit oo sen kummemmin. Tietty pitää kattoo kans et ne kannet on kaikinpuolin kunnossa, ei o paljo järkee heittää uusia mäntiä jos kannet vuotaa ja on väljät ohjurit. Mut jos kaira pysyy kädessä, ni tekee ne venttiilinaluset sillee et siit holest just mahtuu 88% venttiilin halkasijainen prikka läpi, ja sit silottaa sen seetiin ja kanavaan päin. Ohjureis jos on jotain epämääräsyyksiä ni niitkin voi vähän pienentää, mut malttii siinäkin. Imukanavan vois sovittaa (pelti)tiivisteeseen ja työntötankokohtaa leventää sen minkä uskaltaa, vanhas 318:ssa sen saa melkeen täyslevyseks. Sit jouheina kaikki muodot aj lopuks vaik kiillotus jos siit tykkää ni pitäis saada enempi hyötyä ku vahinkoa aikaan.
     
  16. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä. Näillä pääsee hyvin eteenpäin. Amerikanpalstalla jotku väitti, että 5,2/5,9 dakota/Ram truck headers sopisi suht hyvin. Onkohan kukaan moisia täällä kokeillut?
     
  17. Aika lyhyet nekin on.

    [​IMG]
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos joku on sellaiset saanut sopimaan ni sit varmaankin sopii. Kollektorit nois on suht takana yleensä, tulipelti voi olla likiki.
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Parit tiedän täällä laitettuna.
    Kaverilla -68 Furyyn meni Bolt on
     
    Seevu, 68FuryIII ja Shining Whit tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!