Mopar 318 piristäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RKo, 16.10.2015.

  1. Herje

    Herje Gearhead

    Et enää muista mitä huudatitte Motoparkissa 2018.:poff:
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Muisti palailee pätkittäin, aamulla ne muistanu, ny muistan!

    Mut asiaan. Käytiin tänään dynossa piristetyllä 318:lla. No, on siin halpis stroukkisarja tasapäisillä takomännillä. Kansina on 360 kannet isoilla imuventtiileillä kotikairattuina. Single plane imusarja, hydylaahurinokka mis 0.5" nostoa ja terveesti asteita, 650 holley ja 1 5/8 primääriset peltisarjat ja 3" putket vaimentimineen. Siin noi tehoasiat, mut tosiaan kasttu niistä mitä helposti ja halvalla saanut on, kuitenkin jonkinlainen luotettavuus mielessä. Dynos oli toiveena 400 heppaa. Se tuli. Kierroksia siihen vaadittiin 4300.
     
  3. mapal

    mapal 3rd gear

    Joo, tein kans tollasen 318 motin about 2vuotta sitten me lkein samat speksit mut mulla oli muistaakseni joku vanha 750 vakumi ja kans ne maailman parhaat coyoten vuotavat peltisatsit kun muita ei taaskaan ollu saatavilla siihen lähtöön siitä tuli 422hv vääntöä enkä kierroksia enää muista.
     
  4. 68SS

    68SS 1st gear

    Seikkoja mitä kantsii huomioida budjetti/kotirempas mitä tuli vastaan omas projektis:
    -uusissa männissä voi olla puristuskorkeus matalampi, pari kymmenystä saattaa laskea puristukset, takaisin saa hieman ohuemmalla pahvilla mikäli ei jo ole.
    -nokan kanssa ei kannata kauheasti innostua orkkiskansilla, ise vaihdoin xe262h nostoa .462-.470 orkkis 1.5 rocker ratiolla ja jouduin ohjureita madaltaa jyrsimel sillaasti et 0.5 nosto menee viel jos haluu vaihtaa 1.6 venakoneiston. Tosin ommiin kansiin oli jo joku pronssiohjurit laittanut.
    -nokkapaketin jouset oli jo senverran halkasijaltaan isommat että jouduin kuopat roiloomaan jokaiseen keinuvipuun, siis nämä orkkis prässätyt. Vaati noin 2mm tavaranpoistoa 3.5-4mm paksusta vivusta... Oikea keinohan olisi ollut shimmata vivuston akseli poispäin pukeillaan ja asentaa jousille tukevat aluslevyt, mutta tämä toimenpide voi vaatia kansien koneistusta lisää ja akselin shimmejä ei löytynyt mistään vauhtiputiikistakaan, joku harrastaja tais niitä koneistaa omaksi huvikseen jenkeissä.
    -Porttauksella saa piristettyä paljon paremmin kun vaihtamalla isommat venat. Mätsää vaikka imusarjaan ja uusiin pakosarjoihin, jätä hieman rappua pakopuolelle (pakosarjan reikä isommaksi ainakin lattiasta). Mahd pitkälle kairaa kanavan kohdistus, elä kuitenkaan veteen asti, kokonaan kaikkia patteja ja muotoja ei taida saada kairattua pois rautakansista. Kaik rosoisuus/valujälki veke. Venttiilin alta reikä jätä juurikin tuo 88-90% venttiilinkoosta, älä kairaa liikaa.
    -Uuet halpavenat vaihtamalla voit saada ohjurin väljyyttä veke halutummaks, läppäät vaan käsipelin. Itellä venat oli kulunu 4-5satkua jopa tuplaten välyksen... Osta muutama ekstra halpisvena jos sattuu huono yksilö, rockauto 2e kpl. Uuet viton tiivisteetkään ei ole kalliit, vaatii vaan ohjurin koneistusta mutta teriä saa isompaan käskäyttöseenkin. Saa öljynkulutusta vähennettyä.

    Omien kansien remppa makso sen uuet tiivisteet ja venat 50-60e kun teki kaiken ite, aikaa vei porttaus jne ja töissä pääs koneistaa mitä täyty... Mutta varmasti tuli parempi kuin ennen, oli sellainen parin kolmen millin paksunen karstakerros imuvenoissa kauttaaltaan.

    Ainii ja edit, työntötankoja ostaessa kannattaa huomioida että vaikka niissä fyysisesti ite tangossa lukee että ne on tietynmittaset niin ne ei välttämätä sitä ole:poff:. Tietty jos sulla hydraaline nokka tulee ja miedot nostot ja männät kuopalliset niin ei sillä preloadilla ole väliä oikeen, sitten jos rupee jo olee vena liki mäntää niin si tarkempana preloadin kans
     
    Muokattu: 1.12.2021

Kerro tästä muillekin!