Mopar 318 piristäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RKo, 16.10.2015.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Engine masters on tietty jotain muuta...aikalailla loppuun asti hierottuja kombinaatioita eikä välttämättä budjettimielellä.

    Mut pari huomiota. Ensinnäkin, noit ajettiin Westechillä. Karsinnat aluks pidettiin jossain muissakin mestoissa, ja tulos oli et 80% valituista oli ollu karsinnassa Westechillä. Muiden lukemat pompsahti aika kivasti finaalissa Westechillä, mikä laittaa epäilee et niiden dyno ois vähän "happy".

    Sittemmin ne luopu noista district karsinnoisa. Ylipäätään useimmat lehtien mottiartikkelijutut dynottiin siellä, hyvät numerot myy paremmin ku inhorealismi.

    Mottihan on aina "paketti", ja tollasen täydellinen kopioiminen kyl tulis hintoihinsa. Sit ku muuttaa jotain, vaikka vähäisiäkin asioita, ni mikä on vaikutus? Öljykamat nois aina tuppaa olee jotain muuta ku tuotantokoreihin helposti sopivia.

    Kansista tos kerrottiin et on Super Stock kannet. En ny tarkemmin tiedä tietty et mistä SS laitteesta, mut kummalliselta tuntuis et SS:ssä ois käytetty 2007 R/T kansia? En oo vuosiin kattonu noit specsei, mut kahta eri valunumeroa siin sallitaan.

    Muistelisin et aiemmin ollu myös sallitut kanavakoot, mut en nähny niit nytte. R/T sen verta isompi et mahtuukohan rajoihin, askaruttaa. Yleisellä tasolla SS-kannet on yhdet kalleimmista mitä on. Vaikka ne on "vakiot", niin hinta on helposti 10 000 ja ylikin parilta.
     
  2. On ne varmaan ollut ainakin jossain vaiheessa ollut sallitut. Joet keskustelee ja sieltä:

    NHRA had the MOPAR MAGNUM R/T head as a legal replacement (plus 5hp), since this head was discontinued and MOPAR had a new head that was not legal I asked Bruce if we could get another head legal for competition for the crack prone Magnum heads....the heads I sent him info on were both iron like the R/T head. I was surprised to see the aluminum Edelbrock Magnum head declared as the legal replacement, going to be pretty expensive to get a set prepped and ready to go....

    D L Rambo.....

    Magnum only 1992 to 2003
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ok, säännöt on tosiaan alkaneet sallia kaikenlaista noissa"vakioryhmissä", pitkälti siitä syystä että jotkut alkuperäisaihiot alkavat olla non obtainiumia. Vaikkapa RPM kansien käytössä tarvii tehä aika isot työt, esimerkiks imuventtiilit pitää pienentää jne. Mut yks asia noist R/T:stä; ne painaa ihan perkeleesti!
     
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Stockkereihinkin on alettu hyväksymään useampiakin "aftermarket" kansia jo pidemmän aikaa. Vanhojen "aarteiden" hinnat alkoi olemaan järjettömiä jos niitä nyt enää mistään räpeltämättöminä löytyy. NHRA on sitten luokitellut aftermarketeihin lisää hevosvoimia tarpeen mukaan. Eihän niillä täällä meidän kisoissa ole juurikaan merkitystä kun saman luokan autoja ei juurikaan ole olemassa (tai ainakaan samoissa kisoissa) ja kisathan ajetaan brakettina, mutta jenkkilän puolella tulee helposti samoja luokkia vastakkain ja silloinhan ajetaan aina "heads upina"ne lähdöt. Myös raha-kisat on usein ns luokkakisoja, eli A/S ja B/S varsinkin ajavat pelkästään oman luokan sisällä vastakkain ja "Winner take`s it ALL"

    t.AM
     
    kuula ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!