Mopar 340 ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Joller, 9.11.2005.

  1. Joller

    Joller 1st gear

    Juu elikkä kone on 71 vuosmallia oleva 340, imusarja on weiandin tekele ja kaasarina toimii 650cfm tuplapumppu holley. kone on 0.030 ylikoossa ja siellä on trw 10.5 takomännät ja kärjetön sytytys mut muuten orkkis. Ja ongelmia lähinnä tuottaa se että kone ei yksinkertaisesti tuota voimaa ja siinä on aika rajua jälkikäyntiä ja sitä ei saa lekallakaan 8) käymään tasasesti puristukset on tasaset joka pytyssä. Oon ajanu 98e bensal ja käytän venttiilin suojalisäainetta. Joten kaikenlaiset säätöarvot ja vinkit ja vihjeet olis tervetulleita. :cry:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo elikkä täs ois nää tarkennukset tämänhetkisten tietojen mukaan:

    -Imusarja on weiandin nelireikäselle tarkotettu kakstasonen

    -nokka on 340 alkuperänen ja asteluvusta en tiedä paljon on mut se on varmaa et se on orkkis lukemissa

    -turbiini on TCI breakaway sarjaa stallspeed on 2200-2400rpm

    -sytkät on ilman alipainetta tyhjäkäynnillä 18 astetta ennakkoo muuten ei oo viel katottu, mutta tuntus olevan ainoo asento mis pelittää yhtään koska jos kääntelee suuntaan tai toiseen ni käynti huononee ja virranjakajas on aivan pikkusen välystä mut se on aika olematonta

    -seoksista ei pysty varmasti sanomaan koska ei oo seosmittaria, mut kaasarin bensa pinnat on säädetty kohilleen ja seosruuvit on 1,5 kierrosta auki ja siit jos kääntää suuntaan tai toiseen ni käynti heikkenee

    -Kannet on koneen alkuperäiset eli 71 vuosmallin 340 magnumin omat

    -tulpanjohdot uudet ja on ok eikä lyö läpi

    -vaihdoin uudet imusarjan tiivisteet ja ei auttanu
     
  3. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    aika paljon ennakkoa vaki nokalla ,koitas pudottaa tonne 10 pintaan ja hommaa alipaine mitteri ja sitten säädä tyhjäkäynti seokset uudelleen,tyhjäkäynti nopeus
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu eli meitsi höpötteli vahingos iha omiani aiemmin eli siis kkorjaus sytkä tietoihin: tyhjäkäynnillä eli noin 1000rpm ilman alipainetta ennakot 0 ja alipainenn kanssa 18 :oops:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu eli meitsi höpötteli vahingos iha omiani aiemmin eli siis kkorjaus sytkä tietoihin: tyhjäkäynnillä eli noin 1000rpm ilman alipainetta ennakot 0 ja alipainenn kanssa 18 :oops:
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kuulostaa kovasti pieneltä. Onko siinä orkkis jakaja? No, on tai ei, niin teepäs sillä lailla, että kaivat ton yläkuolokohdan merkin näkyville ja siitä myötäpäivään mittaat dampperin kehää pitkin 58 milliä ja merkkaat siihen uuden merkin. Sitten otat alipaineletkun irti, käyntiin ja säädät sen sytytyksen jollain 3000 + kierroksilla tohon uuteen merkkiin. Se on n. 36 astetta. Sitten katot mihin se putoo tyhjäkäynnillä, siitä voit sitä sitten muutella asteen tai pari jompaan kuntaan suuntaan, mutta ei just enempää. Sitten vaan alipaineletku kii ja kokeilemaan.
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Onko nokka alkuperäinen vuodelta 71? Jos olis vaikka niin kulunut... entäs kannet, onko tehty mitään venttiili/ohjuri remontteja? Minkälaisia puristuspaineita anto?
     
  8. Joller

    Joller 1st gear

    Katottii sytkät ja koitettiin niin että ilman alipainetta 10 astetta jolloin kierroksilla se nosti alipaineletku kiinni jonnekkin 50 tienoille. Nokka on kunnossa ja kannet on käyny koneistamol fiksattavana.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Liian pieneltä kuulostaa ennakko! Oletko kokeillut säätää sytytystä ihan ilman lamppua suuntaan tai toiseen? Joskus on joutunut kokeilemaan niin ja sit tarkistamaan lampulla,ettei ennakko huitele ihan hirveitä! Laittelin joskus 340-konetta,jossa oli just nuo samat männät ja puristussuhde oli 9,95:1 johtuen isopalotilasista kansista,nokka oli melkoisen tiukka hydraulikeppi ja kone kävi siihen nähden melko tasaisesti,vaikka kanavat oli aivan liian isoix portattu,kaasarina 750dp holley,1-tasosarjalla. Samassa autossa aiemmin ollut 360-versio kävi e.tasaisesti 284-nokalla! Jotenkin mäkin epäilisin tuon alkup.nokan toimintaa nykyisellään,mut laitapa muita muiden jo kysymiä tietoja tänne ni tutkitaan! Mites olet ajoittanut tuon nokkasi?
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se saa alipaineen kanssa nousta sinne viiteen kymppiin jopa ylikin. Säädä se kokonais mekaaninen ennakko sinne 35:n tienoille ja kokeile, sillä sen pitäis toimia. Jos tulee alipaine-ennakon kanssa ongelmia, tuki se letku ja jätä irti, kunnes saat korjattua käyrät kohalleen.
     
  11. Joller

    Joller 1st gear

    Niin juu ja siin on kärjetön sytkä ja jakaja on iha normaali. ja puristuspainemittari huiteli joka pytyn kohal tasasesti 14 :eek: voiko asiaan vaikutta se että autossa on mekaaninen latausjännitteensäädin jotkut kun puhuivat et seki vois vaikuttaa?? mut kuulostaa vähä oudolta miusta.
     
  12. Joller

    Joller 1st gear

    Ja tol äskeisel tarkotin siis tietenki sitä sytkä puolta kun puhuin siit mekaanisest latausjännitteen säätimest
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Voihan sekin tietysti vaikuttaa,jos latausjännite oikein paljon heittelee=viallinen lataussäädin!
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin,siis toi tyhjäkäyntiennakkohan oli tossa nolla. Jos siinä on kärjetön jakaja, niin se ei liene vakio; vai oliks 340:ssä sellanen jo '71? Sen ennakkokäyriä voi vain arvailla. Edelleen älhtisin siitä tässä vaiheessa, että kokeilee laittaa ton maksimi keskipakoennakon aluelle ja muut asettuu sitten minne asettuu. Jos alipaine tuo liikaa ennakkoa, niin jättää sen irti tai säätää jos säädettävissä on. Jos tyhjäkäynnillä ennakkoa liikaa tai liian vähän, niin muutoksia ennakkokäyrään. Mun mielestä 18 perusennakkoakaan ei oo lainkaan paha, enemmän mulla on itelläni ja vähemmän koknaista kun mitävakiohko pikkulohko vaatii.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuntuu nuo pikkuisen viritetyt koneet toimivan parhaiten aikasen suurella perusennakolla! Itse en kyllä suosittelis tuohon koneeseen 95e:tä,viime viikolla avasin yhden letukan 350-koneen jolla oli ajettu 95:lla,vaikka olin suositellut omistajalle 98:a ja kappas 3-sylinterin männästä puuttui palanen,liekö tuo mäntä ottanut siipeensä nakutuksesta vai ollut heikko tekoinen muuten? Toinen lähes vastaava kone toiminut kuitenkin vuosikausia ja lähes aina saanut rankasti saapasta,mut aina ajettu 98E:llä! Puristukset kummassakin n.10:1 ja samanlaiset lievät virinokat! Tuo hinnan ero on kuit.aika pieni 95/98,ainakin harrasteauton kilometreissä! Mut ny meni aihe pikkasen sivuun,sori!
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Voimattomuus:Minkä kokoiset suuttimet kaasarissa? Entä miten on bensan pinnat säädetty? Entäs se nokan ajoitus? Jakopään kunto? Mä kerran omassani ajotin nokan tarkoituksella myöhäselle ja auto toimi tod.huonosti :cry:
     
  17. Joller

    Joller 1st gear

    Oon saattanu höpötellä aika sekavasti, mutta siis siihe on vaihdettu kärjetön sytkäpuoli. Ja sytkäohjain boksi on oranssi, niissä kuulemma on eroja niis bokseissa ja se väri kertoo mikä se on? Mut itse en tiedä noist eroavaisuuksista ku en oo perehtynyt niihi. :oops: Ja määritelkäähän miulle toi "hydraulikeppi" termi ku en oo aiemmi kuullu :oops: Onko muutes pelkästään nokan vaihol millane hyöty, jos vaihtaa jyrkempään siis?
     
  18. Joller

    Joller 1st gear

    Suuttimet on toises päädys 67 ja toises 70. Ja bensapinnat on säädetty kirjojen neuvojen mukaan eli pinta on iha vähäsen tarkistusreiän reunan alapuolella. Ja jakopäässä puolestaan on uudet hilavitkuttimet sisäs, ja nokan ajotukset on kohillaan. Pähkäilin myöskin sitä et voisko toi kaasari olla turhan "iso" tohon mottiin?
     
  19. Joller

    Joller 1st gear

    Täs tuottaa myöskin aavistuksenverran päänvaivaa ku lohkossa on kolme eri ajotusmerkkiä :eek:
     
  20. Make2

    Make2 3rd gear

    Kyllä se pitäis saada toimii 750 dp:llä kun vaan se on säädöissään ja muutenkin kohdallaan. Mulla on itsellä tollaisessa koneessa 750 dp ja 1 taso imusarjalla (junior) mutta se on kyllä muuten paljon rajumpi. 12,8 ruttua ja tiukka rullakeppi jne. Tarkoitus olisi seuraavaksi kokeilla pikku mekaanista päkkiä kun vaan joutais rassamaan noitakin vehkeitä.
     

Kerro tästä muillekin!