mopar 360 vs 440 Jäähdytin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C.charger, 13.7.2013.

  1. C.charger

    C.charger 1st gear

    Onkohan 440:sen jäähdyttimen kenno kuinkahan paljon suurempi kuin 360:sen, Fyysinen koko on varmasti sama mutta mikä ero noissa on ja kiehahtaako 440 mopari jos käyttää 360:sen jäähdytintä?

    Nimimerkillä käy kuumana ;)
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Nimimerkillä "luulin että nimimerkki C-barge kyselee" :)

    Normikokoisessa sisältä ja ulkoa puhtaassa jäähyssä on niin paljon jäähdytyskapasiteettia, että jos ei talla pohjassa minuuttitolkulla painele, pitäisi riittää. Mutta niinkuin aina, pitää toimintaympäristökin olla kunnossa ja pelata.

    Puristussuhde ja koneesta saatava ja pyydettävä teho ratkaisee jäähdytyksen tarpeen. Mä en ole koskaan havainnut terveen jäähyn olevan pullonkaula. Kylläkin huonojen flektitoteutusten,sontaisen ja kattilakivisen jäähysysteemin ml. moottori jne.

    Niin, eihän mulla ollut mitään kertoa Moparin jäähyjen koosta, sorry.
     

Kerro tästä muillekin!