Mopar 383, 4.15 kampuralla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kapteenikosmos, 8.2.2006.

  1. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Eli kokemuksia 383 stroukkaamisesta 4.15 iskusella kampuralla.

    Joutuuko kuinka paljon tekemään lohkoon tilaa ja joko alkaa lohko olemaan kovilla noin pitkällä iskulla? Vääntöähän tulee jo aika reilusti enemmän mita vakiopannu tarjoaa.
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

  3. always bb

    always bb Gearhead

    tulet saamaan sellaisen lyhyen oppimäärän kun aamulla Mopeman on kehissä, malttia
     
  4. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Sen verta tarkennusta ettei oo tulossa mitään kisavehjettä. Luultavasti tulee ajeltua pitkiä matkoja kesäsin ja kuutioita tarvis sen takia, että ruutia löytyy sillonku poljettaa vaikka oliski perävälitys mallia matka.
     
  5. SG480

    SG480 1st gear

    Mulla oli jo tommonen 4.15" kitti B-lohkoon. Sain aika monesta paikasta palautetta että katukäyttöön tommosestä ei välttämättä tuu kauheen pitkäikäistä koska männästä tulee niin lyhyt -> mukit alkaa keikkuun ajanmyötä.

    Just sain Rossilta e-mailia että vaikka katalogi ei suoraan näytäkään niin heillä on stocking mäntää flat toppina 4.28 poraukselle ja 3.75 iskulle. Tää on nyt mulla mielessä ykköskombinaationa Cudan koneeksi.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Yks aika kiinnostava mahdollisuus, jota ite pitäisin parmpana street&strip käyttöön kun tuota perinteistä pitkäveivi 4.15" iskusta stroukkeria on 4.25" iskunen vähän lyhyemmällä veivillä. Onnistuu ihan hyllykamoista; otetaan yks 4.25 iskunen mopen akseli B runkokauloilla ja letukan veivikauloilla. Letukan 0.4" isolohkon veivit ja noi 383:n 3.75" iskuselle tarkotetut Rossin männät. Tulee noilla nolladekkiin ja männän puristukorkeus on 1.32" ja painoa sillä on suunnilleen 530 grammaa, eli pakettsta tulee varsin kevyt. Puristuskorkeus ei oo ihan olematon verrattuna vaikka tohon 4.15" iskuun 6.76" veivillä. Tilavuutta tulee .030" ylikoossa 489 kubiikkia; ihan mukavasti 383:lle. Koska veivin kaula on pienempi ja veivi lyhyempi, ei niiden takia tarvi juurikaan tehdä lisää tilaa, tietty kaikki pitää tarkistaa. Menee vielä suoraan sisäisellä pick upilla jne. 84cc Edelbrockeilla tulee ruttua aika tarkkaan 11:1, sitä voi pikkasen säätää palotilaaja/tai venttiilitaskuja muuttamalla jos sitä haluu alemmas. Tollanen 4.25" B-akseli on vaikkapa 440sourcella tarjolla 459¤ hintaan, männät on 535$, renkaat ja laakerit parisataa, letukan +0.4" veivit 394$, ja kaikki saatavissa tuolta samasta paikasta. Lohkossa voi joutua kairaamaan vastalimpuille lisää tilaa, ja paketti pitää tietty Suomessa puntittaa, kummankaan ei pitäis olla ylivoimanen toimenpide. Väittäsin, että tulis aika maukas "383" katumotti.
     
  7. SG480

    SG480 1st gear

    Mienkiintoinen juttu tuokin vaikka saattaakin teettää hieman extra käsitöitä. Jykä, minkälaista nokkaa tommosen kanssa vois ajatella esim. mun Cudaan?


    Menen viikolla 10 Hurreihin etsimään lohkoja, onneks nykyvalikoima stroukkisarjojen suhteen on niin laaja että on oikeestaan sama tarttuuko mukaan 383,400 vai 440 mötiköitä.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tollanen pitkäiskunen sietää verrattain rajuakin nokkaa, ite varmaan kaivaisin jotain Comp camsin XE HL 285 tai 295 asteista hydraulista ja ehkä vielä 1.6 vipoilla jos kannet olis hyvät.
     
  9. SG480

    SG480 1st gear

    Mitähän tuo antais paukkua yo. kombinaatiolla ja Eetuilla?
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Väittäisin, että jossain 520-550 nurkilla RPM imusarjalla ja 850 kaasarilla.
     

Kerro tästä muillekin!