Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Muistinvarasesti, kun jakopään merkit on kohallaan vastakkain on puristustahti 6 sylinterissä.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Niillä saadaan tarvittaessa säädettyä ajoitusta aikasemmalle tai myöhäisemmälle.

    Ja se on aivan sama onko se nokkarattaan merkki klo 6:ssa vai 12:ssa kampuramerkin ollessa 12:ssa, sehän vuorottelee joka kierroksella koska nokka pyörii puota hitaammin kuin kampura.

    Kannattaa unohtaa samalla kaikki muut kellonajat itse nokkien osoittamisen suhteen, siinä menee vaan sekasin kun kyseessä on V-kone.
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Osaatko vielä kertoa mistä nuo kampuran rattaan A, 0, R ovat lyhenteitä?
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Advanced ja retarded
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ja sit viel sellanen pikku neuvo, et kun mittaa ajoitusta niin tekee sen aina siinä kohdassa viimiseks et seuraava vaihe on pultit kii. Eli ei oleta mitään, kun mittasin et se oli neljä astetta myöhäsellä ni heitän sen asentoon neljä astetta aikasemmalle.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Kyllä niitä tarkkaan kattelin kun ajoitin ja ajoituslevyn ja heittokellon kanssa sain järkeviä lukemia jotka täsmäs nokkakorttiin ym.
    Eilen alkoi vain epäilyttämään kun huomasin et 1 pakovena alkaa aukeamaan jo hiukan ennen alakuolokohtaa, jotenki olen aina kuvitellut et alkaa aukeamaan vasta akk tai sen jälkeen...
     
  7. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jossain 5 heppases maamoottoris se voi nii ollakkin Mitä rajumpi nokka nii sitä aikasemmin alakuoloa pako aukee
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Ok. Oon sit eläny kivikaudella tässäkin asiassa;)
     
  9. SauliK

    SauliK Gearhead

    jos sulla tuo xe284 nokka on niin pako aukeaa 82 astetta ennen alakuoloa

    ei ollenkaan huono nokka muuten, mulla oli sama 496 oldsissa ja toimi kadulla ilman mitään ongelmia
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu se siellä on.

    Taas olis yksi kymysys:D
    Alustavasti aloin kattelee kansien asennusta, täysin identtisiltä näyttää keskenään.
    Kansien toinen pääty on umpinainen ja toisessa 3 pultin reikää.
    Apukuskinpuolisesta pultinreiät 2pytyn päätyyn ja kuskin puolelle pultinreiät 7pytyn päätyyn, muusta eikai tarvi huolehtia?
    Ja hydraulinostajat paikalleen sit tyhjinä?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nostajat tyhjinä, mutta reilusti ulkopuolelta öljyttynä. Sit vielä testaat, että ne liikkuu herkästi rei´issään. Ei saa jumia yhtään.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Piti vähän fiilistellä:)
    Paskane kaasari ei oikeen sovi joukkoon:D
    [​IMG]
     
    Rotten, Fuselage ja Herje tykkäävät tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Maalaa vielä noi termostaatin yms pultin kannat :)
     
  14. vot

    vot 2nd gear

    Fiilisteles vie pakosarjat ja tulpat, ettei tuu yllätyksiä. Varsinkin jos peltiset.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Tarvii sit kun kone kasassa "kynsilakka" purkilla viimestellä;)
    Kansien mukana tuli uudet pultit keinuvipuakselin keskimmäisiin kiinnitys reikiin joista öljy tulee+niihin mutterit sekä prikat, lisäksi tuli 5kpl isoja ohuita peltiprikkoja jotka ilmeisesti kuuluis keinuvipojen väliin.
    Itsellä nuo prikat on senverran pieniä ettei ihan siihen akselille sovi, tarviiki edes laittaa? Vai mikä näiden tarkoitus on?
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 19.1.2018
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aksila shimmejähän noi on, kyl ne siihen pitäis mennä. Ja pitäis mun mielest laittaa väleihin ja reunoille, eli kolme per vippapari vähintään.
    Tuulimyllyykö vai lentokonetta ootkin tekemässä; hommaa visko!
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Jäähdyttää paremmi ku moni sähköne:)
    Kyllä ne siihen akseliin menee, mut liikkuu tosi naheesti.
    Ei yhtähyvun kun ne alkuperäiset jotka siellä jo on.
    Ja kertokaas tarkemmin mihin väliin noi kuuluu, 5 prikkaa tuli per kansi.

    [​IMG]
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nau ai sii; sul on vakiovipat ja hold downit, no ei niit sitte tarvi. tulee vaan varmuuden vuoks mukana kansien kanssa.

    Epäilemättä jäähdyttää paremmin kuin moni sähkönen ja kestääkin pidempään, mut visko ajaa saman asian eikä vie turhaan voimaa, eikä humise ku joku tuulivoimala. ite harkitsisin ainakin jossain vaiheessa vaihtoa.
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Aattelin kans ku en mitää loogista paikkaa noil löytäny.
    Juu kyl se voi jossai vaihees päivittyy sähköiseen, joku tääl sitä mersun sähköflektii ehdotteli mutven viel lämmenny tarpeeks niil kytkennöl.
    Tarvis toho nykysee kyl löytää tuulitunneli jostai ni olis "hiuka" enemmä hyötyyki...
     
  20. SauliK

    SauliK Gearhead

    ääni hyvälle viscolle. toimii yhtä varmasti ku tuo jäykkäkin ja pöllyyttää tukkaa kun konehuoneen nurkasta kaasuttelet
     
    fordgranada tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!