Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se olisi paras, mutta jos ei scooppia halua, niin joku kärpässuodatin olsii vielä pahempi :D
     
    xarper tykkää tästä.
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei ihan hirveesti scooppi sytytä, tietty jos joku autoon sopiva löytyisi, koneoellissä vaan toi pokkaus just keskellä niin en tiedä minkänäköinen tulisi...
    [​IMG]
    Mut ei siihen mitään tukkivaa putsariakaan kyllä laiteta...
    Katoin videon ja parashan olis tosiaan se ylhäältäpäin imevä.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Laita vaan se drop base.
     
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Saako noita dropbase pohjia partsilta? Olisko missään mallia/kuvaa tuosta 2x3" imuputkihässäkästä keulalle? Vai meinasitko et droppi pohjaan hinsaamalla iso "pahka" päälle josta vetää putket keulalle?
    Myydäänhän niitä valmiitakin suodatinkoteloita joista lähdöt keulalle esim:
    [​IMG]
    Mut hiukan epäilen mahtuuko tuokaan kun konepelti madaltuu eteenpäin.
    Ryyppy systeemin kyllä voi poistaa, ei tarvetta.
     
    Muokattu: 12.3.2018
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tein ex chargerii moisen ram air systeemin. toimi kyllä hyvin. chargeri lähti kuumana aika huonosti käyntiin kun oli normi vapari kromiputsari, konehuone todella lämmin , peltisarjoista hohkas lämpöä kunnolla eikä oikein lämpö päässy mistään kunnolla pois. ram airin jälkeen käyntiin kuumanakin laakista....tiiä si mutta mulla ainakin vaikutti toimivuuteen paljon. suosittelen.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Olisko sulla kuvaa tästä sun ramair systeemistäsi?
    Nyt tais sit paljastua miksi tuota omaakin joutui viimekesänä sahaamaan lämpimänä käymään, mut kylmänä räjähti nätisti käymään;)
    Tuohon omaan tuli nyt imusarjan ja kaasarin väliin 1cm paksu "tiiviste" tarviiko sellaisen toimiakseen vai voiko laittaa ohuemman tilalle?
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    sellane välipala on jees. tossa on facesta otettu kuva nykyisen omistajan ottama ja hän teki paremmat imutorvet vielä. ne tuli sisäloksusta läpi ulkopuolelle ja tohon hiekkapellin alle mihkä tein ilmanohjaimet.. pitää koittaa kaivaa kuvia koneelta ku pääsee himaa..putsari on "spectre performancen". tosin tuo tuskin sulle mahtuu. mutta jos jotain vastaavanlaista kehittelis...
    [​IMG]
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Ihan mielenkiinnosta tuli sellainen mieleen et jos joskus innostuu ahtamaan tälläisen 496 strokerin, vaikka ihan 0.5bar remmiahtimella niin miten mahtaa kestää?
     
  9. sangi74

    sangi74 Gearhead

    minkälaiset puristukset tulee sulle nyt?
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    10 pintaan.
     
  11. sangi74

    sangi74 Gearhead

    kyllähän ny 0,5bar viel kestää kympillä ja heittää paksumpaa tiivistettä 080 niin saa jo ehkä pukata 1baarin mut miten sit lohkon kans eikös sulla ollu 060 ylikoos
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Seinämävahvuutta oli hyvin jäljellä ja kilo suunnilleen tuplaa tehot niin se 0.5 antaisi jo hyvin.
    Mut vaparina nyt ajetaan toistaiseksi.

    Kokeilen muokata tuon nykyisen putsarin droppimalliksi ja siihen ramairit kylkiin.
    Nykyisessä vain pohja/kansi ja putsari puristettuna väliin...
     
    Muokattu: 12.3.2018
  13. sangi74

    sangi74 Gearhead

    kyllähän sä sit tohit laittaa jonku pikku skuupin jos tulevaisuudessa meinaat ahtimen laittaa vai prochargeriako oot meinannu mä oon kyllä sitä mieltä et romut pellistä läpi
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Jos löytyisi jostain toinen konepelti niin tekisin scoopin, nykyistä ei viitsi pilata.
     
    66monaco tykkää tästä.
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei se seinämävahvuus enää pelkästään tossa ratkaise. Toi Mopen tuotantoisolohkon lohko on sen verran heikko ja lapsellinen itessään varsinkin runkolinjasta että ne rajat tulee muualta vastaan. ja 383 vielä varsinkin.

    Tommosesta alkaa puolella kilollakin lohjeta jo sen verran voimaa, että alsapukkien, betonien yms jälkeen se on edelleen kyllä ihan aikapommi koska laukeaa.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Alkuperänen pelti kannattaa jättää rauhaan :)
    Six pack scooppi on melkein ainut mikä sopii järkevästi.
    [​IMG]
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Just vkl oli facessa yhessä mopari-ryhmässä kuva tosta. Oli vedetty koko takakylki c-pilaria myöden auki ja kylki oiottuna auton vieressä. Eli veikkaan että ei ole pelti myynnissä?
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Ok;)
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Vakiosuodattimen pohjaa muokkasin niin tuli hyvä droppimalli;)
    Kait tuo tossa toimii eikä mitään ahdistele.
    Kun hitsailen ton loppuun niin luultavasti hitsaan kotelon umpinaiseksi ja vedän keulalta ilmaputket kylkiin...
    Lähtökohta:
    [​IMG]

    Madallettu malli heppailtuna:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Putkiston alkupätkäkin tuli heppailtua...
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!