Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Just näin.
    Sittenhän me ollaan samaa mieltä.
    Aamulla kirjoitin, että: jäykästä -> löysään on se haku suunta.
     
  2. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Ainakin Mopar performancen (Malloryn tekele) jakajasta kannattaa tarkistaa paljonko anturin välys muuttuu alipaineella. Mun jakajassa meni välys useamman kympin pieleen, mutta en enää muista kumpaan suuntaan. Lukitsin jakajan pohjalevyn ruuvilla paikalleen. Jätin kuitenkin letkun kaasarin ja jakajan välille, jos vaikka joku Overdriven lukijoista näkee joskus konehuoneen niin ei tuu sanaharkkaa :). Meniköhän se muuten vahingossa ported vacuumiin? :rolleyes:
     
    Muokattu: 28.6.2018
  3. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Jep, ihmettelin vaan että miksi tarvitset niin jäykän jousen sinne toisioille. Toki moottorit on yksilöitä ja sen takia eri jousia tehdäänkin. Luulis vaan sen alkuperäisen jousen olevan riittävän jäykkä useimpiin autoihin, että paketista otettu Holley toimis 90% tapauksista sen kummemmin ruuvailematta. Aika harva noita jousia kuitenkaan taitaa vaihdella.
     
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Nyt jätti tienpääälle, mut onneks väliaikaisesti.
    Joitain päiviä sitten sammui ylämäen jälkeen ja tankissa vähän ainetta, luulin et siinä vika.
    Lähti kyllä tasasella käymään kun kaasariin antoi pari hörppyä, startilla ei bensaa imenyt.
    Tänään pualtankkia bensaa ja tasasella hyyty, kaasariin hörppyjä ja kävi hetken, kokeiltiin suoraan pullosta antaa bensapunpulle, mut ei imenyt juuri mitään vaikka auto hetken kävi. 2kk vanha Holleyn tehopumppu tienpäällä irti ja vakio tilalle ja hienosti alko pelaamaan.
    Mitä mieltä kun " uusi " pumppu näyttää tältä:confused::
    [​IMG]

    [​IMG]

    Vakiopumpulla tuntuu seokset pysyvän kyllä yhtä rikkaalla kun tolla MADE IN KOREA "tehopumpulla"
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mun mielestä Carter P4070 rockautolta tilaukseen ni loppuu murheet
     
  6. vekku

    vekku 2nd gear

    "Poni-69" auton toimivuudesta kyselly, siinähän on msd:n sytkä sekä efi vermeet. Hyvin on kuulemma toiminut ja kävin myös pudasjärven kiihytyskisoissa katsomassa suoritusta ja kyllä hyvin pakenee aika 11.3 joten kyllä toimii.
    Minulla ei ole taitoa kaasaria säädellä isommalti ja kun tuo efi pyörii mielessä niin ei ole motivaatiota opetellakkaan. Jo 80 luvulta jääny raumoja opiskelija pudjetilla ostetuista paskoista tupla webereistä joita ei kukaan saanu säädettyä kohilleen ja kun taas sama homma jatkuu kaasareiden kanssa niin kyllä haluttaa kokeilla muuta vaihtoehtoa.
    Pitäähän tuolle jotain tehdä että kesän pärjää, vaarallinenkin kun risteyksiin hyytyy.
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Kyl aattelin mekaanisessa pysyä, liekö valmistus/materiaali vikaa tossa omassa.
    Tuli pari kuvaakin tänään otettua topicin autosta...

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.6.2018
    Herje ja -Skeletor- tykkäävät tästä.
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    En todellakaan itse ole juuri perehtynyt kaasarin toimintoihin liiemmin saati ruiskuun, mutta luulen että mennään ojasta allikkoon jos ajatuksena on saada helpommin säädettävä tekele ruiskulla kuin kaasarilla. Ymmärrän toki, että on traumoja webereistä jäänyt =D mutta niistä ollaan tultu etiäpäin. Ainakin sivusta seuranneena kokeneitakin kavereita, niin yhtälailla tuntuu ruiskujen kanssa hakemista olevan, ei ainakaan kukaan ole helpommaksi haukkunut.
     
  9. sbm396

    sbm396 Gearhead

    tuos pumpun käyttövivus ei pieni kuluma vaikuta yhtään mitään ovat uutenakin olleet tuollaisia. Pumpun venttiilit siellä jumittaa roskista tai muusta viasta
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Mikä helvetin "pien kuluma" tuo muka on? Paskahan tuo ihan selvästi on, jotain sunnuntaivalua.
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei pitäis näin pienessä ajassa olla ku korkeintaa pientä kiillottumaa.
    Pumppu kyllä imee/puhaltaa kun käyttövivun vääntää pohjaan, eli nokka ei sitä tarpeeksi keinuta kulumasta johtuen.
     
  12. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Nuo purseet tuos pellistä prässätys vivus näyttää just siltä että ovat syntyneet valmistuksessa. Mulla isolohkos se pumpun käyttötappi oli kulunut nokan puolelta 2-3mm sen vaikutuksen huomas vain täyskaasu kiihdytykses
     
  13. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Onkos porukalla kokemusta kumpi ois parempi, annular vai downleg boosterilla varustettu kaasari?Itellä viritetty 440 jossa alipaine vaihdepäällä n.7 .Nyt holleyn 750 dp 4779.Tekis mieli testata quickfuelin 950?Että vaikuttaako alakierrosten seoksiin kun pitäisi sekoittua paremmin annular kaasarilla?
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Toi jälki tossa vivun nokassa on vähän outo. Tai ainakin sellainen, ettei se ihan vauriolta näytä.
    Isossa moparissa pumppua käyttää se työntanko ja sehän koskettaa aina hyvin samalla alueella.
    Ihan kun tossa olis nauhakoneella hiottu pyöristys. Karkeatekoinen se on, mutta ei mun mielestä mitään sellaista jälkeä mikä muuttais liikerataa niin paljoa, että pumppaaminen loppuu.

    Miltä työntötanko näyttää?
    Miltä nokan epäkesko näyttää?

    Itsellä oli kerran SBC:ssä ongelma, että kalvon yläpuolinen tila täyttyi öljyllä ja lopuksi kalvon käyttötangon yläpään tiiviste lupsahti takaisin paikoilleen ja pumppaus loppui. Korjaus oli helppo, mutta vian löytäminen vaikeaa.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Sen verran purin pumppua et kalvo ehjä eikä öljyä ollut.
    Jos pumpussa ei vikaa ni miten vois toimia heti ku vakion laitto tilalle?
     
  16. vekku

    vekku 2nd gear

    Kyllähän tuokin mielessä on, eli jos efi ei toimi niin kaasuttimen suutinjumppa pientä siihen verrattuna. Tuntuu vain, että jos ammattilaiset hieroo säädöt dynossa kohilleen ja silti ei pelaa tämän paremmin niin kyllä usko kaasareihin on koetuksella. Ollut myös mielessä motin jatkojalostus ja viimeistään silloin tulisi eteen isomman hyvän kaasarin osto tai efi.

    Muuten täytyy kyllä sanoa, että kun tuommoisen peruskuntoisen 383 motin tilalle laitoin hyvin vääntävän n.500hv strokerin ja perävälityksen muutin 2.7->3.9 niin eron kyllä huomaa. Nyt on käytös vähän sinne päin kuin auton ulkokuori antaa odottaa.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Osaako joku sanoa miten pitkä polttoainepumpun käyttöakseli uutena on? Ja mites se akseli tuolta irtos kun ei enää muista?
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

  19. marko84

    marko84 2nd gear

  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Voishan se käyttötanko olla kai jumissakin.
     

Kerro tästä muillekin!