mopar 383 ja 440 tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hlappis, 8.6.2008.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    eli on 383 koneen koodi=2468130-4 LL vm.1965.tälle ei löytyny mymopar.comilta vastaavaa koodia.ja sitten ois 440 vm.1972 code=3698830-440 tämän koodi löyty mutta sanotaan että on vuosmallia 73-78 mutta tässä lohossa on 72?eli onko tuo 440 valu vai tako akselilla??ja sitten ois tuon 383 kansien code=2406516 ja tossa kuva http://kuvablogi.com/nayta/1170967/ eli oisko jollain parempaa tieto lähdettä noille.olis helpompi myydä noita tai rempata kun tietäs mitä tarkemmin mitä ovat.thanks.....
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi 383 on 383. Sama lohkovalu oli käytössä kaikissa B 383:ssa (on myös harvinaisempi RB versio). Sen "516" kannet on tyypilliset ennen '67 isolohkojen kannet. closed chamber palotila, n. 84cc:tä, pienet pakoventtiilit ja ahtaat kanavat, etenkin pakopuoli on ahdas, eikä valussakaan oo just materiaalia tilannetta muuttaa. Noi virtaa sellanen 5-10% huonommin kun uudemmat open chamber kannet.

    Lohkoille ilmotetut vuosimallit on tosiaan autojen vuosimalleja, valupäivät voi olla varhaisempia, kuten auton valmistumispäivätkin. '73 440 moteissa on jo valuakseleita. Imusarjan etupuolella on "id pad", johon on stanssattu mm. motin koko sekä mahdollisesti myös muita tietoja. '73 mallin pitäis olla J, 72 taas H. Jos siinä on lisäksi E, on kyseessä valuaksila motti. Kampuran värinänvaimentimessa pitäis siinä tapauksessa olla ulkoisen taspainotuksen vaatima "epäkesko" JA siinä teksti "for 440 cast crank only", tms.
     
  3. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Meillä Pukatin koneen id padissa on merkinnät: J440 ja 11 16. Eli se olisi ´73malli, ja olisko sitten takoaksilalla. Mutta mitkä noi 11 ja 16 olikaan?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    motorin valmistumispäivä, 16/11. Siinä voi lisäks olla joitain symbooleja, voi esimerkiks olla merkintä alikokoisesta kampurasta, ylikokonostajista jne. Jos ei oo muuta kun noi, niin on "kaikki hyvin".
     
  5. hlappis

    hlappis Gearhead

  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

  7. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Kiitos, tuota valmistuspäivää vähän epäilinkin, mutta kysyvä ei tieltä eksy. Muuta koukeroa siinä ei ole, että "kaikki hyvin" kunnes laukee...
     
  8. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Kuvassa on eri kätinen vesipumppu kuin minulla, näitäkin siis kahdenlaisia.
     
  9. hlappis

    hlappis Gearhead

    no tuo tako on vissiin ihan hyvä juttu..kuulemma jostain dodge ramista tuo 440 mylly..varmasti parempi lähtö kohta tuo 440 kuin 383..kun tuo 383 lohko vuotaa nestettä lohkon kyljestä..halki?? mutta hyvin tuo 383 palveli tossa kunnossa ainakin 10v en tiedä enempää menneisyydestä... 8)
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, pitäis olla erinomainen lähtökohta. Vespumpun jalkoja on kummankin puoleisia, jonain vuonna, jota en nyt muista, puoli vaihtui. Alsasina ei ollut pitkänaikaa tarjolla kun toispuoleista, mut nykyään taitaa löytä molempia.
     

Kerro tästä muillekin!