Mopar 383 parannusta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dtdart, 10.9.2016.

  1. max

    max Double Gearhead

    Eipä hätää,kyllä se sillä 750dp:lläkin pitäs toimia ihan ok.
    Sulla tais olla limpussa stallia ja välityksetkin tiuhemmat ja ei kai autokaan ollut mikään hirveä lossi?
    Jos ei oo pumput jumissa,niin kyllä nuo yleensä heti pelaavat.
    Laittaisin noin ihan hatusta vetämällä 72/76 suuttimet ja kokeilisin niillä vaikka lähtökohtana.
    Saa ja pitää korjata jos arvioni suuttimista on aivan päin helvettiä.
     
  2. juju

    juju 1st gear

    Coronetti autona.välläri 3.73. vakioturbiini.koittanut PTC:tä tavoitella että tekisivät mittatilausturbiinin nyt kun dynolappukin heille antaa.vielä ei ole tärpännyt. Varmaan saa stallia olla +3000 tolla koneella. Pitääpä laittaa nuo suutin koot paikalleen(tilailla suutin ja tiivistesarjaa)varmaan nämä menee talven hommiksi kun tulevat rapakon takaa. Ainakin turbiini.
     
  3. juju

    juju 1st gear

    Nytpä onkin ongelma kun haluaisin kaasuttimen mallin tietää, jotta voisi tiivisteet tilata. Täältä palstalta ostanut 8v sitten 750dp:nä. Kaasarista ei löydy mallinumeroa mistään. Säätöruuveja ei ole kuin ensiön molemmin puolin, en tiedä kuuluisiko olla myös toisoissa, tuossa 650dp on.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

  5. max

    max Double Gearhead

    Ompa erikoista jos ryyppytornistakaan ei löydy "List" numeroa.Vai onko joku sahannut tornin pois?
     
  6. juju

    juju 1st gear

    Ei ole ryyppytornia. Tosiaan olisi mukava tarkastaa että tuo kans on 750dp ja onko nuissa säädettävyydessä/toiminnassa paljoa eroa onko 2:llä vai 4:llä seosruuvilla.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    650 ja 750dp:ssä on samankokoiset läpät, mut venturi on 650:ssä 1.25" ja perus 750:ssä noin 1.375". Tästä voit vaikka sisäharpilla mittaamalla todeta koon.

    4 ja 2 nurkkasäätöisissä on erilainen läppärungon ja main bodyn kanavisto; bensakanavat tyhjäkäyntipiiriltä/piirille on erilaiset.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Peruskorjasin hiljakkoin kaksi 750dp Holleyta.Ovat vanhoja vuosikymmenien takaa ja varustettuja myös ainoastaan ensiöpuolen seosruuveilla(vilkase ketju Super Sportti ja niistä kuva tuoreimmalla sivulla).
    Kumi kiljuu aivan yhtä hyvin myös ensiöpuolen säädöllä.

    Peruskorjauksesta sen verran,että ainakin omasta paketistani löytyi kolme erikokoista check ballia,jotka ovat kiihdytyspumppujen alla.Ei siis kahta sopivaa samankokoista.Näyttää olevan kuvassakin kahta eri kokoa.
    Veikkaan että ovat sunkin kaasarissa ruosteessa ja jumissa.En vaivautunut raottamaan "kalteria" vaan rassasin aikani kuulat puhtaaksi sekä pohjan.
    Samoin kiihdytyspumpun "Luoti"on usein hapettunut kiinni ja vaatii huomiota.
     
  9. juju

    juju 1st gear

    Kiitos tiedoista. Pitääpä mitata tuo venturi ja lukasta maxin ketjua. Tarkoitus olisi käyttää ultraäänipesurissa ja kasata uusilla tiivisteillä
     
  10. juju

    juju 1st gear

    Tarkastin venturien koot ja kyllähän tuo 750db olisi. Näytti olevankin paikallaan 72/76 suuttimet. Tuo kiihdytyspumpun luoti tipahti itsestäin kun käänsin kaasarin nurin. Tarviiko tuossa muuta erityistä ottaa jos tilaan tiivistesarjan ja käytän ultaäänessä pienenä osina.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Et tarvitse mitään muuta.Vaikka osia uittaa ultraäänessä,niin se ei välttämättä takaa että kaikki pienet kanavat ovat auki.
    Paineilmaa lisäksi reilusti ja tsekkaa että ensiö ja toisiopuolen kanavat aukeavat identtisesti.Tämän varmaan tiedät,mutta koska itse tämän huomasin kun ultraa käytin.
     
    juju tykkää tästä.
  12. juju

    juju 1st gear

    Tänään saan osat takaisin ja alan putsaileen paineilmalla ja kasaamaan. Onko tuohon ensin ja toision tarkasteluun ohjetta vai silmämääräisesti katsoo vain että läpät aukeaa yhtälailla? Ja pitikös ensiön olla enemmän auki kaasu vapaalla? Ei ole tullut nuita holleyn kaasuttimia säädeltyä ennen. Kiitos jälleen vastauksista
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Sanoin vähän epäselvästi.Tarkoitin että suutinlevyssä on kaikki auki ja samoin Main Bodyssa.
    Älä irrota läppäakseleita,ellei ole jotain vikaa.
    Peruskorjaus sarjassa on mukana selkeä ohje josta näet kaikki tärkeimmät säätökohteet,ja niitähän ei ole paljon kun ryyppykin on karsittu pois.
     
  14. juju

    juju 1st gear

    Näin vähän epäilinkin. Nuille läpille ei tarvitse vissiin mitään tehdä? Syytä tuo olikin purkaa. Oli bensanpinnan säätö ruuvi vedetty väärälle kierteelle ja poikki. Näytti onneksi uudet olevan tuossa korjaussarjassa.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Voishan läppiä yrittää säätää,sillä yleensä aina toisiopuolen läpät jäävät hieman kiinni kun kaasu on levällään.
    Tangot/vivut eivät ole näissä turhan tarkkoja.
     
  16. juju

    juju 1st gear

    Onkos tämä kuin tarkkaa. Joku sanoi,että ei ole niin merkitystä kun kysäsin että tarviiko läppien aueta täysin kun kaasu pohjassa. Jää jonkin verran nykyiselläkin kaasarilla kiinni läpät,en lainakaasariin alkanut tekeen sen koommin muutoksia vivustoon.
     

Kerro tästä muillekin!