1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Mopar 383 täysremppa/viritys.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Herje

    Herje 3rd gear

    Nuo Hedmannit on itellä C-kopassa 451 stroukissa.

    Parilla kaverilla kanssa c-kopassa tuommoset.
    Toinen oli 440 ja toinen 383.

    Menee bolt on mutta vaatii pikkustartin.
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Us-partsissa kanssa noi 1.75 primääreillä olevat myynnissä ja niitä ei suositellut tuohon 8l koneeseen, meinas että alkaa ylhäällä +5000 rpm ahdistamaan rajusti. Vaikka ei kierroskone olekaan tulossa niin siltikään ei viittis ahdistavaa tietoisesti hommata. Tämä nyt vaan yhden kaverin mielipide...
     
  3. Herje

    Herje 3rd gear

    Ei se nuilla kansilla jaksa muutenkaan hönkiä paljon yli 5000rpm
     
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu ei varmaan.
    Olishan noi summitin ihan järkevän hintaiset ainakin.
     
  5. Herje

    Herje 3rd gear

    Ja noilla Hedmanneilla jää oikeesti myös maavaraa.
    Ei ryystä kollektorit joka routapattiin.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit 2nd gear

    Mitä noit vastaavia tolla 275 nokall aon tehny, niin 1 3/4" sarjoilla ajanut dynossa. En usko siihen ahdistamiseen. Jsotan syystä erilaiset mottityypit reagoi vähän eri tavalla primäärikokoon, ja mopsin isolohko (kuin myös pikkulohko) tykkää yleensä vähän pipenemmästä. Voi olla et isommalla saa paremman huipputehon, mut voi menettää sit alapäästä sen verran et ei maksa vaivaa. Kuitenkin, siellä huipputehon kierroksilla vietetään ehkä 1/10 000 osa ajasta mitä vehkeellä ajetaan, ala ja keskialueella varmaan 90% kovemmillakin räppääjillä. Ja sama pätee myös varttimailia ajaessa, ite oon yleensä laskenut peltisarjan koon suunnilleen niille kierroksille mihin rundit vaihdossa putoo. 2" sarjoilla ollaan jarruteltu pääasiassa noita tehokkaampia motoreita vaikka nyt Sämpyltä kyl löytyy moppeen 2 1/4" sarjatkin.
     
  7. artsiracing

    artsiracing 3rd gear

    ^Täysin samaa mieltä.
    Katoin huvikseni asiaa ottaen huomioon kannet, nokan ja pakovirtauksen arvot, niin katukäyttöön 1.75" on vähintäänkin riittävä, ei ainakaan yhtään isompia kannata laittaa.

    Yleensäkin kun aiheena on virittäminen, ja varsinkin isommat koneet, aletaan puhua ahdistamisesta negatiivisena ilmiönä. Milloin ahdistaa kannet, milloin nokka ja milloin sarjat tai kaasari.
    Kun kyseessä on painava katukäyttöön tarkoitettu auto, niin nuo "ahdistavat" kohteet ovatkin pelkästään plussaa hyvänä virtausnopeutena, lisäten voimaa ja käyttömukavuutta sinne alueelle missä sitä tarvitaankin.

    Yleisiä sanontoja on myös että stroukkikone "sietää" tai "antaa anteeksi" paljon, mutta joskus se voi jopa tarkoittaa että stroukkikone rakennetaan osavalinnoiltaan vähän pieleen.
    Miksi sen pitäisi sietää tai antaa anteeksi mitään, isokin kone kannattaa rakentaa käyttötarkoitukseen mahdollisimman hyvin sopivaksi, eikä aina huipputehoa ja yläkierroksia painottaen.
     
  8. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

  9. vekku

    vekku 1st gear

    "Shining Whit" tuohon mottiin jota olet minulle kasaamassa tänne Tornion perälle on hommattuna Doug's D452 peltisatsit.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit 2nd gear

    Juu, ei se mikään katastrofi ole, ja tietty sitä voidaan vaikka kokeilla et mikä on ero ja onko sitä. C-koppaseen vaan on tarjonta aika ohutta, niin vähemmälläkin pärjää kyllä. Sit asia voi olla toinen jos tehään sitä vastaan et on kasvuvaraa. 2" primäärisiä ollaan käytetty jopa yli 800 hepan ja niis alavääntö säilyy suht rajuista nokista huolimatta hyvänä. Iso primääri eniten leikkaa alavääntöä jopa siihen asti et ei vastusta asti siedä täykaasua vaan rupee räkii takaspäin kaasariin. Mut 500+ kokoselle ei 2" vielä ole liian iso. 400:ssa suunnilleen ton tehohosessa motissa , tosin pikkulohko, saatiin vajaa 10 heppaa lisää 1 5/8" -2", oikee ois ehkä ollu jossain siinä välillä. Mut oleellisin ero siinä oli et se 2" ei tuottanut alle 3500 mitään kun taas 1 5/8" toimi parista tonnista. Maksimivääntökin oli parempi 2", mut käyttökelponen alue oli todella paljon kapeempi
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    [​IMG]

    Huame lohko hoonaukseen ja siit se sit lähtee;)
     
    Rotten, Diktaattori ja Herje tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

  13. Shining Whit

    Shining Whit 2nd gear

    Ei oo kyllä c-bodyyn menossakaan se motti, ja peltisarja-asia on tosiaan c-koppasessa jonkinlinen ongelma. Alatukivarret on piiitkät ja vääntösauvat sekä simpukka/apusimpukka varsin keskellä autoa. Samaten öljypohja voi olla ongelma, useimmat aftermarketit eivät käy. Tollanen maatalakierroksinen stroukkeri pärjää kuitenkin vakiollakin.
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Muutama kysymys välyksistä.
    Millaiset männänrenkaan katkokset tälläiseen stroukki/katukäyttö mosaan kannattaisi laittaa?
    Ylin/alempi/öljyrengas.

    Minkäs verran kiertokankien alapäissä tarvis olla sivuttais välystä minimissään?
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit 2nd gear

    Ylin 0.45, toka 0.55millii öljyrenkaan reileis vaan jotain, ei varmaan tarvi puuttuu. Kiertokankien sivuttaisvälys 0.2 millii minimi ja 0.45 maksimi. tuskin pääset edes liki maksimia..., eli on siis suurempi. Ei välii.
     
    marko84 tykkää tästä.
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Laatikon kun pesin löytyi siittä numerosarja: PK35 15846 3553 3117.
    Sanooko tuo jotain?
     
  17. pubitupi

    pubitupi 1st gear

    Olisko tästä mitään apua: http://www.mymopar.com/downloads/transguide.pdf
    Jos oikein tulkitsin, niin bb-laatikko vm.-71.

    On muuten mielenkiintoinen topic. Mulla odottaa -70 Monacon 383 2bbl pöydällä toimenpiteitä, ja stroukkikone kalvaa ajatuksia.

    -Tomppa
     
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Bloki tuli hoonista:
    [​IMG]
    Väriksi tulee Hemi orange.

    Muutkin osat putsailin, hyvin lähtee maaleja myöden kuumavesipesurilla, ei tarvitse hiekkapuhaltaa;)
    [​IMG]
     
    Rotten tykkää tästä.
  19. jariha

    jariha 3rd gear

    hemiorange hyi helv:odeek: tsori?
     
  20. vekku

    vekku 1st gear

    Peltisarja hommat tuntuu olevan vähän haastavia joka jenkkiin, ei välttämättä riitä, että valitsee oikean mallin, pitää myös miettiä merkkiä jos meinaa selvitä ilman muokkauksia. Minä vaihdoin borgesonin simpukan joka on paljon alkuperäistä sirompi ja myös 7 kg kevyempi ja startti on myös minun silmään tosi pieni joten luulis nuiden helpottavan peltisatsien asennusta. Moparshop.de on kans mielestäni aika hyvä valikoima putkistoja, pitäisi vielä hommata 3" putkisto, oisko se tuo TTI paras vai mitä muita suosittelette?
     

Kerro tästä muillekin!