Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    TTI on laadukas etenkin pakosarjoissa. Yleensä se laadukkuus näkyy hinnassa.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Onkos täällä porukka käyttänyt jotain liimaa vesiprikkojen asennuksessa, vai pelkästään putsannut reiär hiekkapaperilla ja lyönyt proput sisään?
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Permatexin moottorisilikonia.
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Käy ja jos ei käy, niin minä voin ostaa ne halvalla pois :)
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nokkaa ei kannata ajaa sisään niillä keraamisilla sarjoilla.
    Taitaa olla jopa valmistajalla takuu ehdoissa moinen.
    Saattaa pinnoite kärsiä jos pakosarjat hehkuu noin 20 min...
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mut miks ne pakosarjat hehkuis nokan sisäänajossa jos se tehdään oikein? On niit kuulemma jotku polttanut, ite viel onnistunut siinä. Tarpeeks ennakkoa ja riittävä seossuhde ni pitäis onnistuu.
     
    C5_Z06 tykkää tästä.
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuohon kampiakselin takastefan asennukseen tuntuu olevan monia vaihtoehtoja ja se ilmeisesti on pieni 'ongelma' tässä koneessa, alkaa helposti vuotamaan.
    Vanhoissa tiivisteissä ei ollut silikonia missään eikä ollut vuotanut/asennettu ristiin, mut netistä kun kattelee niin jokaväliin pitäis tiivistettä laittaa...
    Esim tässä:
     
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Katsoin ton pätkän ja en tiedä , kait se noinkin pitää, mut ite kyllä lähden liikkeelle esim. laakeripukeissa keskimmäinen ensin missä pystylaakerit ja sitten päädyt ja välipukit , ja kaikki tiukkaan ensin esim 3/8 räikällä mitä nyt silleen menee että kuvittelis olevan väljät pois ja sitten vasta pyörittelen , niin pysyy lakrut paikoillaan. Ja sitten momenttiin. Ja ei toi itse strfa useinkaan vuoda jos sen alle laittaa silkkaa , noi päädyt ne on mitkä helposti jää vuotamaan , omat pystytiivisteet vain huolellisesti laittaa ja silkat molemmin puolin niin ei vuoda ja tietty myös sinne vaakapintaan ohuesti ja Stefan päädyt. Ja toi vetolevy pois asentaissa niin ei tarvitse pelleillä ja menee heti suoralleen. Voi olla et teen päin p-tä mut on noi tähän asti pysynyt öljyt koneessa ja vedet omissa osastoissaan , lähinnä puhtautta ja huolellisuutta kasatessa ja tarkistaa vielä mitä teki niin siinä se.
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Vielä varmistus kysymys männänrenkaista. 1 & 2 renkaissa on toisesta sisäkulmasta reuna viistetty, eikö tämä reuna tule ylöspäin?
    Oma renkaan profiili puuttuu tuolta alaoikeen laatikosta, piirsin sen oikeaan yläreunaan ympyrän sisään.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.11.2017
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Eikös tuolla lue?

    1
    "unmarked rings with an inner bevel install bevel side up"

    2 & 3
    "unmarked rings with an inner bevel install bevel side down".
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu luki, sekoitti vain tuo gaplessin groove side down kohta, mut nuo gablessit on jitain erikoisrenkaita vissiin...
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Juuri noin, ja selvennetään vielä suomeksi:
    Jos renkaissa ei ole muuta merkkiä, niin ylimmässä puristusrenkaassa sen viisteen tulee olla ylöspäin.
    Ja kakkosrenkaassa viiste vastaavasti alaspäin.

    Jos kakkosrenkaan laittaa väärinpäin, voi tuloksena olla öljyä syövä kone kun männänrengas kaapii öljyä väärään suuntaan.
     
    SauliK tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Maksullisella Motortrend on Demand kanavalla kasaavat SBM, ja siinä tulee ihan hyviä vinkkejä. Taitaa eka kuukauden saada jopa ilmaiseksi. Itse laittaisin silikonin sijaan jotain ei kovettuvaa. Hylomar yms.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Eka mäntä ja kiinni ottaao_O
    Uskaltaako ihan dremelillä ottaa hiukan pois?
    [​IMG]
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei muutaku vinguttaa väistöt ihan rohkeesti. Varmaan öljypickupin juureen ottaa kans kiinni.
     
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuossa vielä vakion ja sourcen erot:
    [​IMG]
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Eikös myös moparissa ollut niin että kangenkaulan kapeammat posket tulee toisiaan vasten kampuran kaulalla ja laakeriliuskojen lukkokolot näyttää ulospäin lohkosta, taas varmistus tässäkohdassa...
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Isompi viiste kaulalla ulospäin, laakeri keskellä.
     

Kerro tästä muillekin!