Mopar 440 ja tremec tko500 väliin silmälaakeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 440Mag, 3.2.2016.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Sitten seuraava ongelma tossa manuaali swapissa:

    Mistä silmälaakeri tko500 ja 440(eaglen akseli) väliin?

    Akselissa se täytyisi laittaa tuohon isompaan reikään, eli ulkohalkaisija 1.7805, ja laatikon akselin pää hieman reilu 17mmm eli vissiin .672
     
  2. palotila

    palotila Gearhead

    Hain omaani Tuumacidistä jonkin Fordin laakerin, itellä siis orkkis takoakseli 440:ssä. Eikä ollut edes kallis. Ilmeisesti normaali Ford pilot bearing. Mitat täsmää tohon mitä kerroit.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei sulla siitä satu mitään osanumeroo oleen tallessa?

    Täytyy pirauttaa tonne huomenna ja kysyä
     
  4. palotila

    palotila Gearhead

    Ei oo osanumeroa, lähetin ensin vanhasta kuvan ja se oli mallina mukana kun hain sen. Maksoi jonkin 20 euroa. Pistä sähköpostia, Teppo saattaa vastata jo illalla. :D
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Pirauttelin tuonne ja laittoivat laakerin tulemaan. Saa nähdä minkämoinen on!
     
  6. pötkö

    pötkö Gearhead

    Mulla on holkki jonka sisällä tuo ford laakeri on. Tämä on sitten kampiakselissa kiinni, samassa isossa reijässä mihin turbiini keskiö menee.
    Toi kytkinakseli on sen verran lyhyt ettei mene syvälle mistä 833.n laakeri on.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joo, tiedossa on toki että akseli on lyhyempi, ja tuohon isompaan reikään se tulee. Oli tosiaan oikea laakeri tuossa jo ajossakin viimekesänä, mutta koneen vaihdon yhteydessä laakeri jäi myytyyn koneeseen josta ei ole täysin varmuutta että saanko sen takaisin.

    Sitä tuo myyjä suositteli myös että jos ei sovi suoraan niinkuin PALOTILAlla, niin sorvaa tosiaan holkin ja sinne sisään tuo foord lakru.
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja tuleville lukijoille vinkiksi, näissä voi olla myös Chevyn silmälaakerikoko. Omassani (TKO600) on Fordin akselin pituus mutta Chevyn laakerikoko. Vaikka moista ei luetteloiden mukaan ole olemassa, niin tuossa se vain möllöttää...
     
  9. janne88

    janne88 Gearhead

    Mulla löytyy kytkinkoppa 400cid motin jälestä + asetelma ja pitäis olla vauhtipyöräkin jos joku haluaa ostaa 040-7534892
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Eihän se foordilainen siihen moparin kampeen sopinut. No, vein pajalle että sorvaavat siihen sovitteen.
     
  11. palotila

    palotila Gearhead

    Joo v***u mä unohdin että mun laakeri tuli Keislerin paketin mukana ja he olivat sorvauttaneet siihen valmiiksi jonkin pronssirenkaan. Sopi kuitenkin kytkinakselille.
     

Kerro tästä muillekin!