Mopar 440cid toimii.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SpedeX, 1.8.2006.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kone siis ei kestä kaasua ja paukuttaa kaasariin, roiskii jopa bensaa kaasarista ylös ja muuta kivaa. Kaikkea on yritetty säätää mitä osataan, mikään ei tunnu auttavan. Ennakot on katottu moneen kertaan.
    Ajoituskaan ei ole puolta kierrosta väärässä. Ajoitus hyppii välillä lampulla katsottaessa... Auttakee...

    Koneessa on:
    Mopar perf. jakaja, MSD 6AL/Blaster 2
    Rpm kannet
    Cranen kultaiset vivut ja akselit
    torker2 imusatsi
    Edelbrock 800cfm vakuumi
    Yli 10 ruttua Keith black flattop männillä
    Nokkana Comp cams hydrauli CCA-21-248-4
    Nokka
     
  2. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    siis ei kestä paikoillaan ollessa kaasua?
    -bensapinnat
    -ootko mitannu alipainetta,onko tasanen?
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu paikallaankaan, vielä huonommin veto päällä...
    bensapinnat on kattomati, enkä ole mittaillut alipaineitakaan... :oops: minkälaisella mittarilla se mitataan? Ilmeisesti tarkoitat alipainevuotoa, itse en sitä epäilisi, mutta kaikki on mahrollista...
    Oiskoos vika tuolla kaasarissa? Jos se ei tykkää tosta vakuumi kaasarista...
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kannattanee tarkistaa se nokan ajotus
     
  5. Voisko olla, ettei oo alipaineet oikein tasaiset kun kerran ajoitus hyppii?? Sotkis sitten sen takia sytkän ajoitukset vituralleen... Eikös sen ihan alipaine mittarilla voi tarkastaa... Kokeile heitteleekö ajoitus jos irrottaa jakajan alipainesäätimen letkun.
     
  6. lintta81

    lintta81 1st gear

    nokan ajotus tuli kanssa ensimmäitteeks mieleen
     
  7. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Jakajan alipainesäätimenletku irroitettiin ja vaikutus oli pikkuisen positiivisempaan suuntaan. Voisiko syy olla liian suurissa bensanpaineissa, on nyt noin 0.7bar??? Epäilen tuota nokan ajoitustakin kun motti on luotettavan koneenkasaajan tuotos, mutta eipä silti, pitää tarkistaa, vaikka se oli kohdallaan kun sytkää säädettiin ennen ensimmäistä käynnistystä.
     
  8. Fireball

    Fireball Gearhead

    Joo no liikaa siellon painettakin, teillä on noin 10 psi kun 6 on hyvä, eli jotain 0.48 bar max, mutta ei tuo oireilu siitä ole kiinni. Yks tarkistuskohde samassa yhteydessä että damperin merkki täsmää oikeasti yläkuolokohdan kanssa
     
  9. gomopar

    gomopar Gearhead

    Onko jakaja ollut osina?

    Jos onkin mennyt jakajassa se anturin roottori paikalleen ylösalaisin. Siihen pitäis olla merkittynä pyörimissuunta (isolohko vastapäivään). Jos se on väärin niin kipinä tulee sellaisessa kohtaa että se voi mennä välillä jakajan kannessa naapuripiuhaan.

    Oothan johdottanut jakajan 'vastapäivään' :odroll:

    Tulppien kärkiväli liian suuri? Kipinöitä lyö missä sattuu...kone ravistaa... jakaja lukee kaikki mahdolliset välykset laidasta laitaan. Mukaan lukien jakoketjun välyksen.
     
  10. niklas_

    niklas_ 1st gear

    se saa liikaa soppaa luultavasti. kokeile 5-6 psi bensapaineet.
    mulla heitti bensasuihku 2m ylös ilmaan kun poksahti kaasarissa
     
  11. HEmiTERO

    HEmiTERO 1st gear

    tarkistakaa jakajalta boksille menevät piuhat että ne on oikeinpäin.mulla ollu vastaavan laisia vikoja ja vika oli siinä.
     
  12. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Nyt on tarkistettu nokan ajoitus ja tulpanjohtojen "suunta" on oikein. Dampperi näyttäisi olevan kohdallaan. Kaikki sytkäpuolen piuhat on kyllä oikein. Tuo bensanpaine säädettiin mutta ei viittinyt laittaa käymään enää niin myöhään illalla... Täytyy katsoa josko se pelkkä paineensäätö auttaisi asiaa... Mites muuten jos puola pääsee kuumiamaan pirusti ja puskee siinä samalla vähän öljyjään ulos niin onko entinen, kun niin pääsi tässä joskus käymään kyseiselle Blasterille? Itse epäilen että jos jotain olisi käynyt niin se ei toimisi ollenkaan...
     
  13. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    onko tuo msd puola pystyssä?msd ,n mukaan pitäs pystyssä pitää,ei vaakatasossa
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kyllä on sattunu kohalle puolia parikin jotka on toiminut vajaalla, jos sieltä on mehut karannu niin ei varmasti pelaa, kuumenee, jännite häviää, kipinä ei riitä paineen alla, paukuttaa, ei käynnisty, vituttaa. Nyt kun perusasiat oot tarkistanu ja on OK, niin toi puola tuntuu hyvinkin todennäköseltä. Kokeile ihmeessä toisella, ja jollei vieläkään, niin seuraavana epäilisin jakajan mekaanista ennakonsäätöä
     
  15. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu puola on nyt pystyssä, oli vaakatasossa sillon kun lämpes ja vuosi... Täytyy kokeilla uutta puolaa seuraavaksi...
     
  16. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Tollanen öljytäytteinen puola kun on vaakasuorassa, niin ylimmissä käämeissä ei ole öljyjäähdytystä ollenkaan, koska puola ei ole täynnä öljyä, silloin voi kärähtää käämejä puolasta. Blasterilla on epoxy täytteinen puola jonka voi laittaa vakasuoraan.
     
  17. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu tota epoxy puolaakin kattelin... tarviiko toi Blasteri puola muuten etuvastuksen???
     
  18. Fireball

    Fireball Gearhead

  19. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ton sivun mukaan toi Blaster 2 ei tarvitse etuvastusta jos käytössä on MSD syttypoksi, niinkuin meillä... Eli vika ei ollut siinäkään... mutta toi puola voi siis olla rikki...
     
  20. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    ittellä ku msd,n puola hajos,se pelitti paikoillaan ollessa ok,kesti kierroksia ym.mutta kun laitto 1,sen silmään ja kytkin ylös alkoo saatanallinen pauke

    aika raju asteinen nokka (250 0,050) onks ihan katu peli??
     

Kerro tästä muillekin!