Mopar 657 pinionin stefa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pecan, 12.6.2021.

  1. Pecan

    Pecan Gearhead

    -62 Imperialin 8 3/4" 657 casella tarvisi pinionin stefan. Mistähän löytyisi ja onko sama kuin 741?
    US Parts tarjoaa Imperialiin stefaa vain 489 ja 742 caseihin. Kuuluukohan tämä 657 edes tähän autoon?
     
  2. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Ite oon ollu kaikissa laakeri ja stefa tarpeissa Tampereella Top osiin yhteydessä (Top osa, liki pirkkahallia vastapäätä), sieltä löytyny mittojen mukaan aina apu. Kannattaa ainakin kysyä, käsitykseni mukaan sieltä kautta tarvittaessa saa vaikka teetettyä stefan mittojen mukaan jos ei osu minkään tilattavan mitat yksiin. Tiä sitten mitä moinen teettäminen maksaa, mutta toisaalta uskois että perämurikkaan tuskin on mitään spesiaalia kokoa ympätty edes -60 luvulla jenkeissä.
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Hemmings'in sivuilta löytyy tuollaista dataa

    Casting numbers 2070742 (used from 1961-1969) and 1634985 (used from 1957-1964) identify the 1 3/4-inch-diameter 10-spline pinion shaft, and are commonly referred to as the "742" case.

    Casting numbers 2070741 (1964-1972) and 1820657 (1957-1964) identify the smaller 1 3/8th-inch-diameter, 10-spline pinion shaft, and are often called the "741" case.

    Casting numbers 2881488 and 2881489 were used from 1969 through 1974 and were the only cases used after 1973. This is the most sought-after 8 3/4-inch version, and is called the "489" case. The pinion shaft diameter on these rear ends was 1 7/8 inches, and these pinion shafts were either 10- or 29-spline.


    Äkkiseltään voisi luulla että tuon ikäisessä Imperial'issa olisi tehtaalta tuo 742 tai 985 case. On ehkä siis vaihtunut. Ei muuta kun ostamaan 741 stefaa.
     
    Väpsy tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!