Mopar 7 1/4 " öljyt ja stefa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja L.P., 22.1.2008.

  1. L.P.

    L.P. Gearhead

    Aiheesta on varmasti ollut juttua aikaisemminkin, mutta haku ei sitten toiminut millään. Laittakaapa linkkejä jos löydätte.

    Dart 1967
    7 1/4 " perä, 5x4 " jako, 9 " rummut, ei lukkoa

    Kysymys 1:
    Mikä on suositeltu peräöljy? Edes auton oma Instruction Manual ei kerro. Netin syövereistä en löytänyt mitään. Viime öljynvaihdossa laitoin MAG1 85W-135. Pientä volinaa kuuluu isommissa vauhdeissa, mikä on kyllä enemmän kuin normaalia.

    Kysymys 2:
    Ensiöakselin stefan vaihto = vuotaa. Onnistuuko perän ollessa autossa kiinni? Monttu on käytössä.
    En tiedä tästä projektista mitään ja räjäytyskuvatkin ovat kadonneet. Eli vaatiiko sisuskalujen irroitusta vai saako ristikkonivelen irroitettua sieltä ulkokautta? Tällöin stefan vaihtokin kävisi kätevästi kun akseli on paikoillaan.

    Vieläkö näitä 7 1/4 " kukaan kunnostaa? Vai onko trendi vaihtaa suoraan isoon perään?
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Korjausopas vuodelta 70 sanoo että API GL-5 täytyy käyttää. Eli ton luokituksen omaavaa hypoidi öljyä. Lienee aika standardia kamaa.
     
  3. 69

    69 Gearhead

    kato moparts.com sieltä tech archives löytyy kuvaa ja tietoo. näyttäs stefan vaihto onnistuvan, kun joken irrottaa. mulla hyvin toimi lukoton 7 1/4 monta vuotta, mutta vuosi sitten vaihdoin 8 3/4 lukkoperään kun konettakin vähän "päivitetty". öljynä nyt penzoil 80w-90 gearplus, pikkuperässä oli joku mobilin vastaava.
     
  4. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos avusta.
    Niinpä näkyy. Eli stefan vaihto - No big deal.
    Ostin Shell Spirax AX 80W-90 API GL-5. Saa kelvata.
     
  5. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Standardi 80W90 toimii hyvin
    Yoken irroituksen jälkeen pidä huolta momenttiin kiristyksestä. Voi nääs kosketuskulma muuttua. Suosittelisin silti värimittausta ko. toimenpiteen yhteydessä.
     

Kerro tästä muillekin!