Mopar 8 3/4 = chevyn perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tha022, 23.2.2007.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Nyt tarttis apua ja ideoita!!!
    Laitoin Camaron alle Moparin 8 3/4 spoolilla ja herkuilla ja nyt tarvis katsastukseen todistaa että ko. möltti on chevyn perä.
    Eli, onko jossain chevyn mallissa eteenpäin purkautuva perä?
    Lukko peräkin sen pitäis olla kun spooli on laiton suomes (ehkä :oops: ).
    Asemalla olisivat lähinnä kiinnostuneita että auto josta taka-akseli on otettu on saman painoinen tai painavempi kuin Camaro (1690 kg).
    Auttakaa tietämätöntä tai jos jollain olisi valmiina paperit moiseen todistukseen, se olisi ameriikkaa.
    Muuten tuli ihan helsinskistä A-katsastuksen päämajasta asti vihreetä valoa leimaamiseen. :lol: :lol:
    Sain asialle miehen joka halusi hieman selvittää asioita ennenkuin hylkää auton tietämättömyyttään.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    No ei sitä tarvi sevyksi yrittää todistaa. Saa se olla ihan Moparikin, noitahan on käytetty raskaan sarjan C-bodyissäkin että ei se painoista jää kiinni. Sulle sopiva vertailukohde esim. E-body Cuda/Challenger osasto. Haet esim. kirjastosta jonku riittävän painoseen auton korjausoppaan jossa on speksattu 8 3/4" tehdasakseliksi. Meillä riittää uskottavat printtaukset netistäkin dokumentiksi tommosiin hommiin.
     
  3. proffa

    proffa Gearhead

    64 ja vanhemmissa isokorisissa letukoissa on edestä purettava perä
     
  4. gomopar

    gomopar Gearhead

  5. niklas_

    niklas_ 1st gear

    mulla oli mustangissa hitsattu lukko. kehuivat vaan konttorilla että on sulla hyvät takajarrut ja käsijarru :D
     
  6. ryti

    ryti Gearhead

    no empäs oo ennen kuullu tollasta paino rajoitusta,lienee tarkoittanu että jos sä jonkun ladan perän sinne lykkäät nii ei ehken kelpaa,mutta jos jenkki perä niinku 83/4 tai 9" nii ei luulis olevan mitään sanomista ja sitä paitsi mistä se katsuri sen perän tietää jos ei kerro vai onko toi katsastus jotain ratahommaa varten?
     
  7. 69

    69 Gearhead

    ei ne katsastus nuijat tajua mistä se perä on.
    kun et kerro.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    hih hii.... tälläkään foorumilahan ei ole yhtään katsastusmiestä lueskelemassa.... hih hih hii

    joo, on ne ääliöitä, ei ne osaa mitään eikä tajua mistään mitään, kaikki menee aina läpi kunhan vaan muistaa sen ettei ne tiedä mistään mitään.
    hyvä jos ne erottaa edes tojotan foordista...

    ps. en ole katsuri...
     
  9. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  10. tha022

    tha022 Gearhead

    Sitä se varmaan tarkotti etten yritä tunkee mitään 900kg / 63hp auton perää iso lohkon taakse, sillä vois olla kurja loppu ja rata ryhmä ilonen ku saa perä öljyt siivota radalta.
    Tarkotus olisi saada auto leimaan että pääsen D-ryhmään ajamaan.
    Riittää kun on linkit ja kaaret merkattuna otteeseen, muistaakseni. Ei kai perästä kukaan kiinnostunut ole kunhan se on kestävä / turvallinen.
    Kiitos ja kumarrus vinkeistä, eiköhän noista saa prosyyrit taiottua leimaa varten. :D
     

Kerro tästä muillekin!