Mopar a-koriin sopivat peltipakosarjat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jm-vallin, 27.12.2020.

  1. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Minkälaisia eri merkkisiä peltipakosarjojen Sopivuus kokemuksia on a-korissa v-8 koneella.
    Nyt on paikallaan hookerin sarjat ja niitä on joutunut muuttelemaan vähän joka paikasta et on saanut sopimaan jotenkuten. Mut nyt ne rupee olee niin pehmeet ja vaihtaminen rupeis olemaan ajankohtaista.
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Jm-vallin tykkää tästä.
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Sopivuuteen vaikuttanee melko paljon, onko autossa alkuperäinen kasipalkki vai teinsenitsekutospalkista.
     
  4. Solvent

    Solvent 2nd gear

    TTI:t sopi suoraan ilman minkäänlaista pajottamista mun entiseen autoon: -73 Valiant. Vahva suositus noille sarjoille!
     
  5. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Mistä noita tti:n sarjoja saa hommattua ja mistä niiden hintoja löytyy..?
     
  6. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Ja mulla on kyllä vahva epäilys et olis kutosen palkista tehty tuo.. Pitää katsoa tuolta varaosa dusterista et onko niissä eroa.. Kun siellä on kasin palkki.
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Marteliuksella kaavat helvetin hyvin istuviin 4-2-1 sarjoihin.
    Pohjana käytettiin Hedmanin paremmin istuvia(valmistus taitaa olla loppunut)

    Paksulla laipalla ,ei vuoda,ja tehty sovittamalla -65 Darttiin.
    Käänty etufillarit max asentoon ja maavaran kanssa hyvät.

    Niissä oli kollektorit pallokartiolla eli ei tiivistettä ja asentoa saa muutettua ja pitää.

    Fenderwell malliset mutta menee pienemmällä leikkaamisella kuin Hookerit.

    Tiedän koska olin koekaniini ja testipenkki oli mulla pihassa kun tein frendille putket.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tuumacid on hoitanut TTI:tä hienosti.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  9. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Jm-vallin tykkää tästä.
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Us partsilta saa myös TTI:t, heitä kyselykierros niin tiedät.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuolta jonkinlaista infoa noista palkeista http://engine-swaps.com/Pages/ProductsType/K-Frames.html

    Noissa muutetuissa palkeissa on moottori saattanut alkujaan istua kelvollisesti muutetuilla moottorinkorvilla. Sitten jostain syystä onkin "sopivat" korvat jääneet matkalle ja seuraavaksi laitettu mitä sattuu, niin soppa on valmis... Onko moottori sopivasti toisella sivulla, ei siis keskellä? Siinähän niitä syitä, jos mallikohtaiset tehdastekoiset peltisarjat eivät istu sinne päinkään.
     
    Muokattu: 28.12.2020
    gremlin tykkää tästä.
  12. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Tuo olikin hyvä linkki. Pitää tänään ottaa mitta käteen ja tutkia. Mulla on melko vahva epäilys että tuo paikallaan oleva on 6 koneellisen palkki. Varaosa dusterissa saattaa olla 8 koneellisen palkki paikoillaan.
     
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kannattaa aloittaa mittaaminen, onko moottori oikein verran apukuskin puolella. 66/67 vaihtui mitta, eli vuosimallista riippuu paljonko moottorin kuuluu olla oikealla puolella.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  14. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Eilen mittailin sen verran et on liikaa apukuskin puolella. Etu palkista koneen kiinnitys kohtaan runkoaisaista on melkein puolet vähemmän matkaa mitä on toisessa etupalkissa mikä on varaosa autossa paikalla.. Et ilmeisesti nyt kannattais alkaa repimään sitä irti ja ruveta vaihtelelemaan. Samalla nyt sais konehuonettakin siistittyä ja maalattua.
     
  15. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Niin sulla ei ole tietoa mitkä moottorinkiinnikkeet siinä on? Meinaan että kyllä oikeanlaisilla kiinnikkeillä moottorin saa istumaan hyvin 6 palkkiinkin. Itellä on isolohko Schumacherin kiinnikkeillä 6 palkissa.
     
    dart -66, PPRCuda ja Herje tykkäävät tästä.
  16. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu ei ole niistäkään tietoa. Niillä koneen korvilla mitkä siinä nyt on se on ollut jo edellisten aikana.
     
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kun on nykyään nuo 8 palkin kiinnikkeet harvassa. Ite tuossa just viime syksynä etsiskelin 318:n ja 8 palkin kiinnikkeitä. Myytäksi asti niitä ei mistään löytynyt mutta sain onneksi kaverilta lainaan niin sai tehtyä kopiot.
     
  18. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    tähän on tekniikka vaihdos tehty 90 vai 91 vuonna. Papereiden mukaan.. Sitä en tiedä miten noita osia on sillon ollu tarjolla. Todennäköisesti noi hookerin sarjatkin on sillon laitettu.. Vasaran ja muiden "apuvälineiden" kanssa
     

Kerro tästä muillekin!