Mopar aftermarket lohkot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger71, 27.1.2019.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Onkohan noita moparin isolohkoja saatavana nykypäivänä mistään muualta kuin Indyltä? Käytettynäkin tuntuvat olevan aika harvassa.
     
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    juu ei oo enää joka autotallin nurkassa..ei
     
  3. superbird

    superbird Gearhead

  4. superbird

    superbird Gearhead

    Muscle Motorsilla oli lohkoprojekti käynnissä muutama vuosi sitten, taisi käydä niin ettei valmista tullut.
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tässä sähköposti firmalta jonka kautta itte tilasin alumiini Hemi-lohkon,Southeastrt performance. Bill Mitchell on tällä hetkellä ainoa joka tekee uustuotantolohkoja.Ekat lohkot tulee uunista ulos ihan näinä päivinä.Tekevät ensin varatut ja varausmaksetut erät. Keith Blackiltä on tulossa tänä vuonna tuotantoon jotain omaa ” superblockia”. Ja kuulemma Indyn lohkot on jotain Worldin tuotantoa jos hyllykamaa..
    Mitä ite oon näitä lohkoja ettiny niin ainaki 440:siä on kyllä kaupan siellä täällä ja ihan kohtuuhinnoin,siis käytettyjä. Ruotsin myydään Moppekamaa palstallakin tämän tästä.
    Hemejä taas todellakaan ei ole ja jolla on niin sikahintaan.
    No,kohta on ainaki yks rauta-Hemi short-block kaupan :)

    Toi alla oleva viesti koskee siis 400/440 uustuotanto valurautalohkoja.
    Alulohkojen hinnat oliki jo Jarin viestissä linkkinä.

    Thought to pass this to you in case you know of any other Mopar people looking for new engine blocks.

    As of yesterday, I was informed “Cast Iron” Mopar race blocks are available as a custom build per order. Obviously, cast iron blocks are heavier than the aluminum versions I also get but some want these instead.

    The low deck 400 is very special. With shorter cylinder walls these blocks were deemed stronger than the RB440 tall deck blocks. These made great 500 inch strokers and can now go larger.

    I put these blocks on my website as well.

    Attached is an order form to fill out if you would rather have cast iron. Once payment is received, it takes 4-6 weeks to custom build the block before it ships.
    The cast iron blocks are custom made per order. There are no specific amount of blocks sitting on a shelf.

    It takes $1500 down and final payment on completion.
    plus credit card service charges and freight.
    Cost of the block is written on the order form. $3975

    Hi-Performance blocks for Gen 2 hemi, 440 and Low Deck 400 for Chrysler Corp. Engines

    FEATURES


    Steel billet main caps

    Stronger main webbing

    Increased cylinder wall thickness

    Priority oiling

    All ARP fasteners

    Cast and machined in USA

    All plugs and seal retainer included


    NHRA approved for Stock & S/S


    OPTIONS


    4.495 Bore

    Deck height 9.980, 10.200 and 10.720

    Cam bore fore 55MM roller or 60MM slider

    Number 5 rear main cross bolt
     
    Muokattu: 27.1.2019
    12345678910, superbird ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  6. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Vielä tollanen viesti löyty..

    Keith used to make his own when people bought things, he was going to team up and build some last year but all fell through. He’s out. So are two others that were going to make blocks

    Indy has left overs of my World blocks but most theirs are China crap that look like a water fall leaking water in oil and needing added machine work.

    I have the only R3 manufacturer for smallblocks and the only 440 and 426 aluminum blocks.
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tollanen vastaus ”For Hemis Only” :lta

    Hi Janne, we do not have any extra blocks in stock at the moment. I have one customer sitting on a new in the crate iron block, but I think he wants $8K for it. Blocks are so rare today, prices have skyrocketed. We build all our engines using KB aluminum water blocks. Best hemi blocks ever produced. They are expensive, but money well spent. The new KB "Super Blocks" are just starting to roll out of production now, but there are quite a few back orders to fill first. They are $7495US. Production is ramping up over the next few months to meet demand.
     
  8. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

  9. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kiitti Janne. Pitääpäs laitella tuonne vähä sähköpostia!
     
  10. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Jos otat yhteyttä South East Performanceen niin sitte John Mercedekseen,parasta asiakaspalvelua mitä saanu jenkeistä.. ja anto mullekki hyvän alennuksen jo lähtöön noista Bill Mitchellin hinnoista.
    john@southeastrt.com
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sit pientä varovaisuutta noiden lupauksien suhteen, ettei ala hengitystään pidättelee lohkoa odotellessa...Voi tulla vuosien keikka.
    Rautalohkoja on ollut vuosien saatossa tarjolla muutamia. Ensimmäisenä tuli Mopar Performancen omat "mega" lohkot. Niit oli montaa eri versiota, siamilaista ja vähemmän, ristiinpultattua ja ei ja myös kehitysversioita . Niit tehtiin useempi vuosi mut valaminen oli vaikeeta, "scrap osasto" oli jotain luokkaa neljä lohkoo sulattoon yks työstettäväks ja niiskin sit voi olla vähän jotain ohuit kohtii ja huokosuutta... Mopar Perf myi myös omalla merkillään KB alulohkoja.

    Sit ku tolt lyötiin hanat kiinni ni homma ulkoistettiin World Productsille, joka siihen aikaan oli Bill Mitchellin lafka. Niit tuli kans vuosikausia, sekä alsaa että rautaa, mut siin tuli sitte jotain omistajavaihdosta ja mopar perfin kans vaikeuksia, ni homma on kaiketi ollu jäässä. En ny tarkemmin muista mut worldinon atarkotus ehkä jatkossa tehä rautalohkoja ja Bill Mitchellin alsaa, mut täl hetkel ei kaiketi mitään tapahdu. Tää on lohkoista kaiketi "kevyin", sekä painoltaan että kestoltaan.

    440 Source perusti jossain vaiheessa oman projektinsa joka kaiketi oli aika pitkälläkin, varauksia otettiin siinäkin vastaan, mut se kaatu sitte kiinalaisten tuotantoeriin. Olis pitänyt tilata luokkaa 5000 lohkoo kerralla eikä siihen olu varoja tai uskallusta.

    Sit on tietty ollut Indy. Teki aluks sekä rauta että alumiinilohkoja, mut rautalohkoja ei kaiketi enää tehdä kuin tilauksesta. Indyn lohkojen saatavuus on ollut hyvä koko tuotannon ajan, mekään ei odotettu vuottakaan viimeisintä.. saatavilla on sekä B että RB korkuista lohkoa, umpimallia ilman vesitiloja jne.

    Koffelilla oli oma rautalohkoprojektinsa, senkin saatavuus on nykyään käsittääkseni nolla. Merkki oli Koleno, materiaalit erilaisia jne., muistaakseni Rosuhin koneistama. Vahva ja painava lohko.

    "Muscle Motors" lohko oli hetken aikaa Bulldog kansiakin valmistaneen herran projekti. Muscle motors oli mukana lähinnä käytännön toteuttajana, moottorintekijänä. Se oli hyvin pitkällä ja mullakin oli kuvia valmiista lohkoista, mut jotain kuvaa ehkä antaa se et kuekan kerran niistä kuulin et s on viis vajaa valmis, vaatii vielä pari pikku hienosäätöö koneistuprosessiin, ni siit meni pari vuotta ettei sitä aatu toteutettuu. Lopuks Muscle Motors lopetti toimintansa ja toi projekti tais hautautuu toimijan henkilökohtasiin ongelmiin..., bulldog kansihommista oli jäänyt aikamoisia vastuita sinne sun tänne.

    K-B oli ensimmäinen alsalohkon tarjoaja, aluks hemilohkoja kilpakäyttöön mut myöhemmin myös vesitilallisia ja wedge versioita. Tai "vesitilallisia" ne oli kilpalohkotkin, mutta ei ollu tarkoitettu veden kanssa käytettäviks ja märillä sylinteriputkilla. Niissä on ollu tekemättömiä haasteita kun on yritetty soveltaa katukäyttöön, vaikka ehkä joku on voinut onnistuakin mut yleensä valtavan työn kautta. KB on hyvä ja vahva lohko, ja ulkonäöltään "ralli" ulkopuolisine rivotuksineen ja kuus pulttisine runkopukkeineen. K-B vaan pyöri vuosia taloudellisessa kurimuksessa ja lopulta laittoi lapun luukulle. Toimintaa lähti jatkamaan muutamien pajojen johto, Tim Banning (For Hemis Only) etunenässä, ja tuotantoa ollaan aloiteltu. en tiedä mikä tilanne nyt on, mut kun viimeks kattelin ni vielä ei ollut kaikki vuosia sitten KB:ltä lohkonsa tilanneet sanut omiaan.


    Unhotukohan viel jotain? Varmaan, mut palataan noihin myöhemmin jos tulee mieleen.
    Tehdaslohko painaa luokkaa 100-110 kiloa pukkeineen, siihen väliin menee melkeen kaikki b ja rb lohkot. Indy alumiininen ilman pukkeja paino 51 kiloa, Koleno rautanen 138 kiloa. Muut on sitte siin välissä

    Noi siis wedgelohkoista kadulle, alsa ja rauta.

    Ainii, yks juttu vielä; noit rautalohkoja vois ehkä saada Indylta. Ne osti niitä varastoon isompia eriä kun tekevät cratemotteja, ja siellä pitäis olla niitä. Toinen juttu sit et myyvätkö ja mihin hintaan irrallaan.
     
    Muokattu: 28.1.2019
    Swinger71, Poni -69 ja superbird tykkäävät tästä.
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tuohan ei oikeestaan haittais kun ei oo kiire. Ja ehtispähän säästää rahat valmiiksi.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi vaan yleensä kulkee niin et vähintän puolet tarvi maksaa heti. Saaks sitte ikinä mitään vastinetta..., sitä ei voi tietää etukäteen.
     
  15. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo niin tuolta lueskelin että 1500 olivat vailla ennakkomaksua.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sit niis on eroja et mitä "valmis lohko" pitää sisällään, onks se minkätasoinen raakile. Jotkut niistä on ollee tpienellä raakaporauksella, vaikka 4.19" ja jos meinaa tehä 4.5" ni siit saa maksaa koneistamossa aika pitkän pennin ennenku on koossaan. Seinämäpaksuudet jne voi noissakin olla mitä hyvänsä, ja ameriikan koneistuslaatu..., oma edellinen mittoihin tilattu ei vaatinut ku runkolinjan ajon ja kansitasot.
     
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Pitää tässä vaan joku ruveta hommaamaan että saa suunnitelmia pikkusen eteenpäin.
     
  18. superbird

    superbird Gearhead

    Ei ole tilanne mitenkään hyvä, jotain kuitenkin on tarjolla. Yllättävän haastavaa on lohkojen valu, kun sutta pukkaa edelleen. Kuitenkin yli sata vuotta jo tehty.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  19. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Niin liekkö se sitten niin pieni kysyntä noille moparin lohkoille? Kun vastaavasti jotain chevyn lohkoja löytyy lähes joka marketista.
     
  20. superbird

    superbird Gearhead

    Kyll se niin on. Voortii ja chevyy tarjolla, eikä maksa paljon mitään. Harrastetaanko me väärää merkkii:odeek:
     

Kerro tästä muillekin!