Mopar C-body koneen korvakkeet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tovesala, 16.11.2007.

  1. tovesala

    tovesala Gearhead

    Ois tarvetta isolohkon korvakkeille -65 Furyyn...

    Auto on alunperin ollu slantilla eli löytyykö vaikka ameriikan maalta jotain swappi settejä tai piirrustuksia korvakkeille slant -> isolohko?..vai joutuuko noi korvakkeet suunnitella ja tehtailla ite??

    Etupalkki tuskin on samanlainen slantti ja isolohko autossa?????... :-?
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  3. tovesala

    tovesala Gearhead

    Tyhmänä vielä kysyn että käykös nuo nyt sitte siis slantin palkkiin et onko ne palkissa olevat kiinnikkeet samalla kohalla kaikilla moottori vaihtoehdoilla noissa -65 c-bodyissä???...
     
  4. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

  5. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Sorry ku en muistanut et joka juttuun sekaannun.
    Katselin tos noita sivuja niin en ole kyllä varma et onko sama K-palkki C-Bodyissa jos viisaammat vastailis,muuta A-Bodyssä on niin olisko amerikan joe vielä keksinyt et laitellaan eripalkkeja C-Bodyyn vuonna -65
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    C-bodyissahan ei ole varsinaista K-palkkia lainkaan, vaan irrallinen etuapurunko, jossa poikittaispalkki on kiinteenä. Kutos- ja kasimalleissa on eri apurungot noiden moottorikiinnikkeiden osalta. Kutosen kuskinpuolen "kiinnitystorni" on liian keskellä kasille ja liian korkea. Jos ei sitä muokkaa on moottori väärässä paikassa, se osuu lohkoon kiinni ja pakottaa motin reilusti liikaa oikealle. Isolohkon kanssa se tulee lisäks muistaakseni öljypumpun tielle. Eli tuo kannattaa tehdä niin, että tuon koko kiinnikkeen laikkaa K-palkista irti, laskee motin oikeelle paikalleen ja tekee sen jälkeen tarvittavat rakennelmat motin ja palkin väliin vanhoja hyödyntäen. Noinhan ei tarkkaan ottaen sais tehdä, mut tekee hyvin tukevasta tavarasta, eikä kerro kellekään. :rotfl: tarkkaan ottaen '65 malli on vielä oma erikoistapuksensa, sen alkuperäisessä isolohkomallissa koneen kuksin puolen korvakkeen etureuna pulttautuu lohkon etupäähän. Useimmissa lohkossa ei oo edes noita paikkoja lainkaan, systeemi oli käytössä vain '65 C-koppasissa ja '67-'69 isolohko A-korisissa.
     
  7. ryti

    ryti Gearhead

    joo,ittekii kun koneen vaihdoin -65 chrysleriin,nii ihmettelin sitä kuskinpuolen kiinnitystä että tuleepa moottorin korvakko aika eteen,ja ne korvakon "raudat" oli vielä sellaset vinot,että voi olla ainakii itte hankala tehdä jollei valmiita systeemejä ole.
     

Kerro tästä muillekin!