Pokella yksi varteenotettava ajatus levottomien moparien viaksi eli etualatukivarsien puslat. Nämä ovat sikäli vi...maisia, ei näy leimalla eikä roikotettaessa ravistellen. Auto nelipilarille ja vääntörauta käteen...
Tännehän on ruvennut putoilemaan oikein enemmänkin ideoita, ja hyvä niin. Valitettavasti vielä ei ole tainnut osua kohdilleen. Yks mahdollisuus tietysti on, että pyöränkulmat on oikeasti jotain ihan muuta mitä säädön tehneen firman printti kertoo. Ei olisi ensimmäinen kerta kun suuntauslaitteet näyttää väärin. Ennen pyöränkulmien säätöä on vaihdettu ala- ja ylätukivarsien puslat ja reaktiotankojen kumit. Vuotava simpukka vaihtui samaan aikaan tehdaskorjattuun. Budjetti ei antanut periksi hankkia Firm Feelin simpukkaa, niin oli pakko tyytyä virittelemään tehostimen pumpusta painetta alaspäin. Kahta eri rengassarjaakin on tullut kokeiltua. Alkuperäistä kokoa vastaavat 235/75 15" vaihdoin 18" kokoon, joka hiukan vakautti menoa. Oon useampana vuotena pyytänyt katsastuksessa vääntelemään tavallista tarkemmin etujousitusta, jos sieltä joku syyllinen ohjauksen vetelyyn löytyisi. Katsastusmiehellä on ainakin ammattitaitoa siihen nivelien tarkasteluun, ja jotkut niistä ymmärtää myös vääntösauvajousituksen toiminnan päälle
Tämä. Erittäin tärkeä pieni seikka. Jos harittaa vähänkään niin kulkee kuin kusi juostessa. Toisaalta taas liialla auralla pilaa kumit.
Tähän löytyy vastaus ketjun ensimmäisestä viestistä. Tänään tuli heitettyä kesän viimeiset ajot ja seuraavaks alkaa etujousituksen purkaminen.
Off topiccia FMK ajoilta: Kai valkoiset mitsubishit muistetaan. Kun sellaisen näki niin vetskari auki ja ureaa sisään. No, ystävättäreni osti sellaisen missä oli 4 rengasta ja ratti. En kyllä vieläkään ymmärrä miksi siinä oli renkaat ja ratti. Ja se kulki kuin kusi mutkitellen kahdeksankympin vauhdissa. Vilkaisin pisoaaria suoraan takaa. Aha. Takarengas oli ajettu esim. katukiveen sivuluisussa. Ja vehjes oli katsastettukin sellaisena. Seuraavana päivänä ostin purkaamolta ehjän taka-akselin hintaan 50FMK ja asentelin paikoilleen. Pisoaari pysyi kurssissa ja ruostui pois maailmaa pilaamasta.
pyhäin häväistys, C-bodyissä kuuluu olla kumia joka hiton välissä, jopa penkin... hmm olikos niissä jopa siellä
Ei mullakaan ollu casteria ku joku reilu 2, alle 3 ja silti kulkee ku juna maantiellä. Ylätukivarsiin laitto PU puslat ni parani paljon, ja osaava säätäjä. Manuaaliohjauksella vielä ihan jees ainaski. 18" tuninkikumit ku vaihto pois ni hävis loputki vetelyt itellä.
Koska kaikki osat ovat uudet ja säädöt kohdallaan on aika alkaa tutkiminen alusta. Ja sehän alkaa tietenkin renkaista. Onko kudokset ehjät? Ilmanpaineet tasaiset? Jos vetely vain jatkuu tulee renkaat vaihtaa alkuperäistä vastaavaan kokoon ja kokeilla jatkuuko vetely. Olen ajanut myös uudennihkeää Opel Astraa, mikä ei meinannut kaistalla pysyä. Mittarissa kilometrit oli n.800km. Siihen oli vaihdettu uutena leveät renkaat.