mopar kysymyksiä alokkaalta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja eekoo, 14.7.2014.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No en nyt päätä vadille laita, mutta C-koppa on raskas kori joten tuhtia vaihteistoa tarvitaan. Mulla esim -68 Polara / Monaco tehtaan korjausmanuaali ei tunne kuin 727:n. Kuitenkin Polaraa on tehty 318:lla.

    Onhan se mahdollista että myöhemmin on tehdas "säästänyt" ja tarjonnut 904:n vaihtoehtona, mutta oudolta kuulostaa vielä tuona aikana olisi "säästelty".

    Nämä C-kopat olivat usein tekniikan luovuttajina B/E koppiin myöhemmillä vuosilla. Esim Chrysler on tehty isolohkolla aina -73 vuoteen asti ja kaupan on autoja joissa 318 / 360 sekä 904. Hyvään koriin nakattu pikkulohko ja kori kiertoon...

    Jos perä purkautuu eteenpäin niin on se kasikolmevartti. Naputa googleen mopar 8.75 ja katsele kuvista.
     
  2. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Pieni korjaus tähän: Newport Royaliin tuli 360 cid vakioksi jo vuonna -71.

    Ei ole montaa vuotta siitä kun itsellekin selvisi tämä kauhistus...
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    No voi hel...ti onneksi edes Imperial pysyi isolohkoissa. :rotfl:

    Vai älä nyt vaan sano että Imperialkin...
     
  4. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Pitää vielä auton alta katsoa öljypohjan muodosta, mutta kyllä se minusta 904 on muodoltaankin. Mikälie karvalakkimalli :rotfl:
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kyllä sekä 1970 että 1971 osaluetteloissa tarjotaan 904 vaihteistoa 225 ja 318 moottorien kanssa C-koppasiin Plymoutheihin ja Dodgeihin.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No eihän siinä hittojakaan. Olihan noita 65 ja 66 Furyjä itsekin nähnyt 225:lla. Eihän tuo 904 liene mikää huono loora. Kovaa ajoa ja C-koppia tielle!
     
  7. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    No en sano. Niin kauan kun Imperiaali säily täyskokosena eli -75 asti isolohko hörskytti pellin alla. Frank Sinatroissa ym. sitten oli jo 318.
     
  8. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Ei varmaan huono, ei vaan vissiin taida kestää isolohkon perässä joka on kyllä autoon tulossa jossakin vaiheessa.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Eikä sitä isolohkon perään saakkaan, ellei rakenna bb727 kuoriin.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Slanteissa, pikkulohkoissa ja isolohkoissa jokaisessa on erilainen vaihteiston kiinnityksen jako joten vaihteisto pitää olla koneen mukaan.

    Tehdas ei tarjonnut koskaan 904 isolohkoihin.

    Kilpaosilla saa 904 osat sopimaan ja kestämään isolohkojen kanssa.
     
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Täällähän tulee uutta tietoa, luulin että vaihteistot käy tuosta vaan pikku/isolohkoon kumpaan vaan mutta nyt olen viisaampi.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei käy ei.

    727:ä on ollut sekä isolohkoon että pikkulohkoon, 904:ä on ollut pikkulohkoon sekä kuutoseen.
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    727 on ollut myös 225 kuutoseen.
     

Kerro tästä muillekin!