mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. klunssila

    klunssila Gearhead

    Melkein joka jätkällä on valmiit autot pihassa, hienoa! Laitetaan nyt linkkiä omaan T/A-projektiin, kun on ollut hiljaiseloa tuolla oman blogin puolella. Viikonloppuna teen kunnon päivitykset kuvineen omaan blogiin, mutta tästä voi katsoa tämän päiväisen tilanteen: https://www.facebook.com/CustomCreationsOy
     
  2. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Älä,älä Teemu ala harmittelemaan vaikka jotkut jo paukuttelevat henkseleitä omilla 'valmiilla' autoillaan.Aivan uskomattomalla pieteetillä
    ja effortilla näyttää omas rakentuvan.Anna marinoitua rauhassa että tulee hyvä,eihän tosta muuta voi kyllä tullakkaan.

    On näitä toisilla(kin) vielä vaiheessa,älä huoli!

    t.AZ
     
  3. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ugh.

    AAR Cudat ja T/A Challengerit rulettaa. Tosta menosta ei tarvi parantaa!
     
  4. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Kommeita on pojilla pelit, eikä niiden postaaminen kyllä mitään keulimista ole. Ensin kitistään vuosikausia, että E-body kansa pihtaa aarteitaan. Sitten kun new generation niitä postailee, niin puhutaan keulimisesta. Suomi24 on oikea foorum jos tälläinen ahdistaa.

    Autojen myynnistä sen verran, että netin myötä hintatietoisuus on vähintäänkin pilkuntarkalla tasolla ja Suomessakin harvinaisilla autoilla alkaa olla ns. kansainväliset hinnat. Jos pitkään myynnissä olleen auton hinta pomppaa omistajan vaihdoksen myötä kymppitonnin ilman mainittavampia remontteja eikä kauppa käy, niin ehkä se uusi hinta on väärin aseteltu. Tai sitten täältä ei vain kerta kaikkiaan löydy niitä järkeviä ostajia keitä ne sitten lie ovatkaan.

    Lisää vihamiehiä allekirjoittaneelle saanee myös toteamus, että mielestäni projektien hintapyynnöt ovat karanneet liian lähelle ehyiden autojen hintoja.

    Ei herneitä kiitos - nämä ovat vain omia ajatuksia.
     
  5. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Eikös projektit oo Suomessa aina olleet älyttömän hintaisia valmiisiin nähden?

    Noissa aiemmissa kuvissa katselin, että oikean puolen pakoputkisto tulee niissäkin paljon vasenta alemmas askin kohdalla, liekö siis ihan normaalia.

    Jos saisi lähiaikoina haettua uuden etukelkan ja pääsisi sovittamaan moottoria ja uusia peltipakosarjoja, niin tietäisi kuinka paljon koittaa tuota puolta nostaa ylöspäin vai onko se ihan kohillaan, tuntuu että nyt oikea kollektori tulee liki 5cm alemmas kuin vasen. Tarkoitushan on saada auto jolla pystyy oikeasti ylittämään laittomia ajoesteitä ja sen sellaisia ilman putkistoremonttia.

    Siis tarkoitin tätä kuvaa, tosin tämä ei ole peltisarjoilla.

    [​IMG]
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Tosta mä olisin sämpyn kanssa samaa mieltä.

    Amerikassa sekä Ruosissakin piimakuntoisen ja ei niin priiman hintaero on huomattava, puhumattakaan sitten projekteista.

    Mä luulen että me suomalaiset ollaan aina oltu vähän sellaisia että ostetaan kun halvalla saa, eikä niinkään huomioida sitä että sen takia tosta toisesta pyydetään enemmin, kun se on kaikin puolin kunnossa oleva kampe...
     
  7. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    oon ymmärtänyt että putket on tehty tehtaan mitoilla.
    Tolleen ne menee molemmissa 340 autoissa.

    toi koko alustan kuva vääristää aika pahasti.

    edit.
    Kävin räpsimässä uudet kuvat.

    edestä.
    [​IMG]

    Takaa
    [​IMG]



    Putket ovat kokolailla samalla korkeudella.
     
  8. Mutku

    Mutku Gearhead

    Pitkälti samoilla linjoilla "RS23V0E":n kanssa, tuo ylläoleva lainaus/kopsu vielä kruunasi sanotut. Eli näinhän se on minunkin mielestäni. Projektien myyntihintapyyntöihin kun tuppaa pumppautumaan paljon jotain semmoista "myyjän omaymmärtämää glamouria", jota ostajat ei ehkä koe/näe/ymmärrä.

    Sama vääristymä monen muunkin käytetyn tavaran kohdalla? Myönnän itsekin sortuneeni tuohon, ei sillä.

    Muuta: uskomatonta, kuinka kuva vääristää tuossa yllä Miksun pakoputken roikkumista. En tuota huomannutkaan, ennenkö tuli asiasta lisää tekstiä ja nimenomaan (sivu)kuvia.
     
  9. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^joo, katsoin mun vanhoja kuvia ja myös niissä näytti, että oikean puolen putki on selvästi alempana... ihmettelin asiaa, kun muistikuva livenä ei tukenut sitä, että toinen olis ollut alempana. Mutta Miksulta tulikin jo vahvistus asiaan.
     
  10. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Kandee muistaa et nää E-härvelitkin alkaa olla puolen vuossataa vanhoja.
    Projekteissa ja priimoissa on melkee yhtä monta tasoa kuin autoakin.

    Jenkeissä tunnutaan fanittavan jos on original sheet metal noissa big
    bucks autoissa,joskin poikkeus vahvistaa säännön,hiljan myydyssä 3.5M
    Avo Cuda Hemmossa oli tieten Taiwanin takaposket.Ei haitannut myyntiä!

    Jossain Kaliforniassa maxaa tämmösen kunnollinen maalaus,bodiworkkeineen
    (vähintään) 10th taalaa.Jos ostaa sen 'priiman ja kiiltävän',se totuus voi paljastua yhden vilpoisen talvisäilytyksen jälkeen kun on priima suorastaan puhjennut kukkaan...

    Loppuun varoituksen sana,Lauantain Yle Teema 22.30 Vanishing Point raina,
    saattaa herkemmille aiheuttaa loppuelämän kestävän sairauden, joka
    suorastaan pakottaa hankkimaan E-bodin! Nimim.kokemusta on..

    t.AZ
     
  11. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Kyllä, aiheellinen varoitus... sillä tiellä ollaan ;)
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^jees... sama tauti täälläkin:

    - joskus vuonna ´82 tuli katottua toi Vanishing Point -leffa kotona mopoikäsenä Suomen telkkarista. Jäi mieleen.
    - sitten heti perään ´89 sama leffakokemus, mutta Saksassa ja tietty dubattuna saksaks... Heh, aika pervoa oli kyllä ("Fluchtpunkt San Francisco" , das war es, Mann!!! :poff: )...
    - vähemmästäkin alkaa nuorimies kasvaa vinoon.
    - oma Challe tuli taloon sitten ´99:
    - halvalla, musta, mutta takapaksi hitsattu kiinni ja sieltä nousee hirveä haju
    --> SE JUTTELEE MULLE!!!

    Sielu on siis perin hyvin myrkyttynyt tuon suhteen, mutta parantavaa hoitoa ei auta etsiä enää. Kakkosta ja lämää! :wink:
     
  13. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Laitoit ajatukseni "paperille"
    Ei muuta lisättävää.
     
  14. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Nii kandee se MadMaxkin lauantaina kattoa, kun kyseessä ei ole asfalttisoturi vaan ensimmäistä kertaa Suomessa esitettävä ykkösosa. Ei kai tuota saanut aikoinaan nauhanakaan, itseltä ainakin jäänyt näkemättä. En edes tiedä miten tuossa on aussikaaroja roolitettuna.

    Pitää huomenna räpsiä kuvia omista putkista ja pari mittaa konehuoneesta, että mihin päin konetta pitää siirtää. Tosin jos saan oikean K-palkin ja hyllyssä olevat korvat sopii sittenkin siihen, niin ehkä asia ratkeaa.

    Vaan alkaa olla kohta "alkuperäistyyliseksi rakennettu" tätä menoa, ei hyvä..

    Sarvista nokkapeltiin ja psykedeliaraitoja kylkiin..
     
  15. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Siks mielluumin projekti, koska silloin tietää mitä siellä maalin alla on.
    Tossa oli Jimi laittanut 2 cm pakkelia. Kerran kopautti niin tollanen löyty alta.

    [​IMG]


    Keijo koputti suoraksi, hitsas reijät umpeen ja tinasi. Jotenkin parempi noin....

    [​IMG]
     
  16. klunssila

    klunssila Gearhead

    Joo ei tässä harmitella, on hienoa että jätkillä autot jo liikkeellä! Nuo ensimmäiset lämpimät päivät ja sulat tiet vaan pistää "taudin etenemään", alkaa kaasujalkaa kutkuttamaan. Enemmänkin näistä kuvista tulee motivaatiota saattaa omaa autoa eteenpäin, että pääsee itse sitten "keulimaan". Eli lisää keulimista ja kuvia, kiitos :poff:

     
  17. ebodycab

    ebodycab Gearhead

    Tiedoksi vaan et tääl Amerikassa useimmiten nuo pakkelin levittäjät on Jose nimisiä...ja ei unohdeta et jossain vaiheessa E-body Amerikassa oli vaan "auto" jolla ei ollut paljon arvoa, oli millä koneella tahansa..ja jos sillon tehtiin kolarikorjauksia tai lommojen oikomista, ei omistaja varmaan halunnu maksaa huippusummia ammattimiehelle joka oikoo pellit niin suoraksi ettei tarvita pakkelia ollenkaan. Sama juttu yhä vuonna 2015 jos kyseessä vaikka 318 perus E-body, ammattimainen kori/maalaus homma maksaa enemmin kuin koko auton arvo restauroituna..joten ei ihmetellä jos Jose huitasee pakkelit kupeeseen satasella eikä ala suoristelemaan peltejä. Ammattikoriräätäleitä on kyllä olemassa Amerikassa jos lompakosta loytyy riittävästi katetta.
     
  18. ebodycab

    ebodycab Gearhead

    Lisäisin tuohon vielä et jos Californiassa tehdään professional body rotisserie restaurointi ja maalaus vaikka E-bodyyn, hinta on alkaen $20K. Kyseessä siis ruosteeton kori,peltien vaihto/hitsaukset extraa.
     
  19. arskazone

    arskazone Double Gearhead

  20. RT6870

    RT6870 Gearhead

    arskazone kirjoitti:
    Loppuun varoituksen sana,Lauantain Yle Teema 22.30 Vanishing Point raina,
    saattaa herkemmille aiheuttaa loppuelämän kestävän sairauden, joka
    suorastaan pakottaa hankkimaan E-bodin! Nimim.kokemusta on..

    t.AZ


    jep, ensimmäinen E-body hankittu -92 Arskazonen kautta, sillä tiellä ollaan...
     

Kerro tästä muillekin!