mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. impala69-70

    impala69-70 1st gear

    Kiitoksia kaikille auton tarjoajille kaupat alustavasti sovittu ja huomenna ehkä Ebodyn omistaja:)
     
  2. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Mistä päin suomea ja millä tekniikalla?
     
  3. Mutku

    Mutku 3rd gear

    Alumiini-Hemiä vaikka E-koriin tyrkyllä: http://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/8a3b3ff693bb7729866e6160c45e95cc/

    Uusi, käyttämätön, käynnistämätön alakerta.

    Uudet Hemi-koneenkorvakot (Schumacher http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mjmj2YRkzvJc3hNbWL6EZRg.jpg ) E-koriin V8:n K-palkille löytyy, samoin kun tehdaskorjattu semmonen kulmikas jarrutehostinkin (jarrutehostimella varustetuissa E-body-Hemeissä ollut kulmikas Bendixin tehostin https://www.jimsautoparts.com/power_brake_booster.jpg ).
     
  4. Mutku

    Mutku 3rd gear

  5. impala69-70

    impala69-70 1st gear

    MR-rekisteröity Cuda (BS23N0B...) Tekniikka 383 + 727 automaatti.
    Porvoosta.
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Onnea Oulu, nyt liittymään fb:n E-body ryhmään.....
     
    Muokattu: 26.5.2016
  7. Lowry

    Lowry 2nd gear

  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tohon tulee jatkoksi vivusto, joka lukitsee shifterin Parkille kun avaimet eivät ole virtalukossa.
     
  9. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Kiitos tiedosta, multa taitaa puuttua se vivusto kokonaan, mutta eipä ole kovin akuutti ongelma. Pisti vaan sekin silmään irtonaisena, kun ihmettelin ohjauksen välyksiä. Kyselin jo toisessa ketjussa, mutta jos joku tietäjä huomaa täältä paremmin, niin missähän mahtaa olla vikaa, kun ohjausakselissa on pitkittäissuunnassa noin sentin verran klappia? Akseli liikkuu siis nivelen sisältä asti, mutta pitäiskö se saada lukittumaan sinne vai onko jossain ylempänä joku paikka mikä voi aiheuttaa tämän? Mihin sen pienen sokan pitäisi lukittua siinä nivelessä? Nyt akseli tulee siis ihan vetämällä pois, kun vaan irrottaa ruuvit tulipellistä. On näitä varmaan moni purkanut ja kasannut, eikä luulis olevan kovin monimutkainen asia.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Couplerin sivussa on pieni reikä, johon lyödään putkisokka lukitsemaan hilppeet couplerin sisälle.

    Sulla tuntuu olevan puutetta siellä ja täällä. Tehtaan manuaali räjäytyskuvineen olis hyvä ensimmäinen hankinta.

    Katso tuosta pin hole.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Lowry

    Lowry 2nd gear

    On mulla noita manuaaleja ja samoja kuvia oon osannut googlata, mutta ei oo selvinnyt että mihin sen sokan kuuluis ottaa sisällä kiinni, kun sokka paikallaankin liikkuu kaikki romut sisään ja ulos.

    Kai se sokka sitten on liian lyhyt tai joku paikka kulunut, jos sen pitäisi vaan mennä niin syvään, että se estää kenkää liikkumasta taaksepäin, mutta eiköhän tähän saa jotain selvyyttä, kun saan korjaussarjan tänään postista ja pääseen laittamaan osia takaisin kasaan. Toi jousikin puuttuu kokonaan, niin sinänsä ei mikään ihme, vaikka olis jotain vääriäkin osia seassa.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No jos sulla tuo jousi puuttuu, niin sittenhän kengätkään ei asetu oikein couplerin seinää vasten eikä sokka ylety niitä rajoittamaan.
     
  13. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Nyt on kasassa uusilla osilla, mutta edelleen on toi noin sentin välys akselin suuntaisesti. Eli ei näköjään mitään vaikutusta onko sokka paikoillaan vai ei, kun se välys tulee tavallaan päinvastaiseen suuntaan.
     
  14. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    En tiedä onko kyse samasta asiasta/ymmärränkö oikein, mutta sen couplerin/shoen kuuluu ainakin liukua monta senttiä edestakaisin siellä potissa, eli rattiputken yläkannattimen pitkulaisilla rei´illä saa hakea haluamansa kohdan, itse olen laittanut aina potin keskialueelle couplerin. Jos sulla itse rattiakseli on pitkittäis suunnassa välyksellinen rattiputkeen, niin sitten puuttuu ylälaakerista lukkorengas?
     
    Lowry ja PPRCuda tykkäävät tästä.
  15. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Joo itse rattiakselissa on se välys sillon kun kaikki ruuvit on kiinni, eli pitää ottaa se ylälaakeri seuraavaksi tarkasteluun.
     
  16. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Enpä edes tienny että sinne palojen väliin kuuluisi joku jousi, kun ei ole yhdessäkään neljästä mopsista sellaista ollut purettaessa. vanhassa fargon paloautossa oli rattiakselin laakeri hajalla tms ja coupleri hyppäs irti jos ei painanut koko ajan rattia alaspäin :)

    Onneksi ei ole koskaan kadulla käynyt niin.
     
  17. arskazone

    arskazone Gearhead

  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  19. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    And now something completely different..

    Katsastuksessa todettiin vänkärin puolen alapallonivel väljäksi.

    Kuinka paha rasti irrottaa nivel varrestaan ? Kannattaako vaihtaa varsineen (välttyy nivelen irrotuksen tuskalta) vai koittaa vaihtaa varteen uusi nivel. Alatukivarrestahan se kait lähtee
    mutterin irrottamisella.
    Ei ole mitään manuaalia käytettävissä, ainoastaan tää "WWW katalooki", josta kuvia selaamalla olen opiskellut tätäkin asiaa..
    En ole vielä selvittänyt mitä on tarjolla, pelkkää niveltä ainakin löytyy US-Partsin sivuilta.

    Kyseessä siis ´70 Barracuda alkup. ripustuksilla.
     
  20. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Vääntösauva löysälle, rt- nuppi irti, alapallo irti alatukivarresta, ja kaksi mutteria irti navasta ja riippuen mallista, voit joutua irroittamaan levyn/rummun pitääksesi ruuvia vastaan.
    Uusi nivel tulee kääntövarsineen, eikä sitä saa erikseen.
     

Kerro tästä muillekin!