mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Ei tosta mitään hyötyä ole?

    http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllä sinne Challengerin taakse 10x15" vannekin menee, etenkin jos peppu pikkusen pystyssä ja 5.25-5.5" BS.
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ilmeisesti eteen ei mene? 9" vanteita on aika vaikea löytää, joten 15x8 olisi sitten varmaan oikea koko eteen, offsetillä täsmättynä. Kun jaksaisi, niin puimalassa pitäisi tunkkailla ja koittaa mittailla etäisyyksiä lokarin reunoihin.
    Laitoin v8markettiin osto-ilmoituksen mutten usko sen tuottavan tulosta. 5x4,75 vanteet olisi tiedossa mutta vanteissa jo valmiiksi offset negatiivisella ja pulttijakomuutoslevy vain pahentaa tilannetta. Pitänee ostaa uudet, mutta autoon olisi sopinut paremmin jotkin vanhat vähän patinoituneet.
    Olen miettinyt jos teippaisi kromiosat läpinäkyvällä tumman harmaalla, että saisi niihin vähän tykkimetalli tyylisen ulkoasun. Mutta varsinkin puskurit sen verta rupiset, että lopputulos voi olla.. ihan sellainen itse tehty.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Yritä katsella Ruotsin foorumeilta. Siellä on vuosikymmenien aikana ollut runsaasti Challeja ja voisi kuvitella että moni on entisöity, ja custom vanteita lojuu tallien nurkissa.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    [​IMG]

    10" takana ja 8.5" edessä
     
    arskazone, Anza ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Toi on äijä. Mun mielestä e bodyn perää ei saa nostaa ollenkaan.
    Tehtaan stance on just hyvä.
     
    Anza tykkää tästä.
  7. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Pitkälti samaa mieltä, tosin ei se reppu sais roikkuakkaan niin kuin jossain "orkkis"challeissa on nähty kyseinen stance.
    Mulla oli tossa takana 8,5" vanteilla 295, mutta sit kun vaihdoin noi 10" vanteet ni eipä enään mahtunu 295(otti lehtijousiin kiinni) joten joutui siirtymään 275 takarenkaisiin. Vanteet tosin levittää sen verran hyvin sisään et rengas kyllä uppoaa koteloon lasti päällä.
    Edessä on 245 ja ne on niin hiinä ja hiinä et hipooko kiinni ääriasennossa.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jepulis, sulla on Janne tossa aikalailla maximisuoritus käytössä ja löysät pois.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    1972 Barracudan täydellinen levyjarrukeula vakaajalla löytyy Kimmo, mutta senpä olemassa olon jo tiedätkin. Ja kaipaa tietysti läpikäyntiä.
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Onko nuo etuset 0-offsetilla? Se kai olisi ohjauksen kannalta paras eteen, mutta onko myös mahtuvuuden kannalta?
     
  11. Lowry

    Lowry 2nd gear

    [​IMG]

    Onneks Ameriikan Joe on korjannu jo tän kuskin puolen, niin ei ite tarvii enää tehä kun toinen puoli... :D
     
  12. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Voisin kertoa muutaman sanan tuosta BG-496:sta.

    Auto oli uudesta asti faijan auringontarkalla kollegalla. Se kauhistui 1971-mallin ulkonäköä ja meni kyselemaan maahantuojalta edellisen vuoden mallia ja sellainen sitten löytyikin vielä jostain Keski-Euroopan välivarastosta. Siinä on 318 ja automaatti, mittaristo-optio (monta isoa kelloa) ja olikohan nuo vanteetkin jotkut rallyet? Raidat se siihen halusi, ja keksi sitten itse tuollaiset sirot kun tehtaan R/T-raidat olivat liian massiviiset ja varsinkin liian pitkät keulassa. Kirjaimiksi laitettiin tietysti omat nimikirjaimet. Valoja moitti kehnoiksi ja siksi on nuo heittimet keulassa. Kun näin auton viimeisen kerran joskus 90-luvun alussa, niin kellossa taisi olla tasan 90000 km. Kunto oli täysin virheetön.

    http://www.overdrive.fi/forum/threads/kiinnostaako-e-bodyt.128076/page-224#post-2906430

    (edit: Arohan näitä taisi maahantuoda eikä Berner)
     
    Muokattu: 21.12.2016
  13. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Onks tää se, kun harmitteli että miksei hälle kerrottu että semmonen 426 moottori olis voinut olla saatavissa vaikka jälkikäteen, suotta ajeli pikkulohkolla?
     
  14. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Kertoi kyselleensä mahdollisuutta jälkiasentaa 440 six-pack, mutta ajatukseen oli suhtauduttu penseästi lähinnä kaasutinjärjestelmään vedoten. No minä sitten tietysti kirkasotsaisesti esittelin uuden V8-magazinen (1980) muskelisarjan hemimoottorijuttua johon sain sellaisen leikkisän turhautuneen reaktion "Miksei ne minulle tällaisesta kertoneet?".

    Kertoi myös sellaisen hauskan jutun, että vaihtaessaan Mersunsa uuteen Dodge Kingswayhin vuoden 1951 tietämissä, tilauslomakkeeseen rastitettiin sitä iänikuista mustaa iloisempi vaaleansininen väri. Kerroin joskus nähneeni liikenteessä hienosti entisöidyn vaaleansinisen Kingswayn - tosin mielestäni hiukan uudemman 53- tai 54-mallisen - ja kysyin että olisiko se mahdollisesti voinut olla tämä hänen autonsa, johon sain kieltävän vastauksen. Se homma meni kuulemma siinä mielessä pieleen, että se hänen vaaleansinisensä jäi vetämään ja kaikki Suomeen tuodut Kingswayt olivat sen jälkeen pitkään vaaleansinisiä. Mutta hänen autonsa oli se ensimmäinen. Kun se tuli maahan niin takakontissa oli laatikollinen viskiä ja kirje, jossa toivotettiin onnea ensimmäisen tänne pohjolaan toimitetun ei-mustan Dodgen rohkealle ostajalle. Hiukan närkästyneenä muisteli, että maahantuoja veti sen laatikon välistä vaikka hänen rohkeudestaanhan siinä saatekirjeessä oli onniteltu, mutta eipä tuo mainittavasti jäänyt harmittamaan kun hän sai siitä laatikosta kuitenkin yhden pullon mukaansa ja se osoittautui aivan karmeaksi amerikkalaiseksi maissiviskiksi. Kingsway vaihtui sitten Dart GT:ksi vuonna 1965 ja tuo Challenger teki ilmestyessään niin suuren vaikutuksen, että Dart sai siirtyä talouden kakkosautoksi.

    Auton hankinnasta käytiin puolison kanssa tiukat neuvottelut ja kun lupa auton hankkimiseen vihdoin heltisi niin sitten riennettiinkin jo kiireesti pihalle katsomaan miten upea se uusi Dodge onkaan!
     
    Muokattu: 21.12.2016
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tarkkaa offsettia on vaikea sanoa, koska ostin vanteet käytettynä ja ne on ns.home made ilman mitään tarkempia numeroita. Saa niitä tallille tulla Vantaalle mittaamaan, jos kiinnostaa.
     
  16. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Muokattu: 24.12.2016
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Uudet harjatut kehät + tummat keskiökupit Rallye Wheelseihin, nämä siis reprot.
    OEM 6.5"x15" vanteet. Seiskatuuman kehillä ko. vanteilla perfect fit without caps. Koko kiekka vain kokonaisena ja hinta 800 eur.
     
  18. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    Kiitos Pepe . Kaupat tuli , laita tilinumero.
    Tarjotkaa muutkin rohkeasti . S o i t a o5o- 356 1331 (kuorttikimmo@gmail.com)
     
  19. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Kimmo,kuvia.Hienoa jos keski Jenkkilästä,also known rust states löytyy E-bodeja jotka
    pelkillä vanteilla tikissä,eh?!
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Missä tossa niin sanottiin , että pelkät vanteet siihen riittää? Kannattais ainakin vaikka Jouluna yrittää puhaltaa siihen jäljellä olevaan yhteiseen hiileen. Vuoteen jää sitten vielä yli 360 päivää jolloin voi dissata muita harrastajia, niiden hankintoja tai jo olemassa olevia vehkeitä.
     
    kapa73 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!