mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    no alkup valusarjat on hyvä vaihtoehto jos ei mitään 400-500hp haeta :lol:
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Niinkö? 462 hp / +700 NM valusarjoilla ja täydellä putkistolla Santalan dynossa.
     
  3. Mutku

    Mutku Gearhead

    Toi PPR:n kone on hyvä esimerkki, että valupakosarjoilla onnistuu. Peltisarjat ei tuottanu kovastikaan enempää jos oikein muistan?
     
  4. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    muotoilin väärin,,,
    ajatuksissani kirjoittanu väärin ,,,

    kyllähän valusarjoilla 400-500hp pärjää ja vähän ylikin,,

    meinasin ett jos hakee vakioon kevyttä viritystä niin valusarjat saa jättää paikoilleen,,,,ja jos kunnon kisakonetta tekee niin sitten varmaa peltisarjat ihan ok vaihtoehto
     
  5. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    meikäläisen stroukattu TA 340 six pack tuotti peltisatseilla 30 hv enemmän.
     
  6. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    saa niillä peltisarjoilla helpolla supsuttavaa ääntä ja rispektiä kun pikkupoikein seurassa juttelee että mulla onkin peltisarjat :rotfl:
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    30hp lisäys 300-400hp koneeseen on kyl mun mielestä aika hyvin,!!

    ,että kyl usein kunnon peltisarjoihin kannattaa sijoittaa,,

    itselle tulee peltisarjat,,mutta myös magnumin valusarjat olisi mulle käyny,,,mutt ajateltii ett koneen luonteesee sopii peltisarjat,,,ainahan tämä vähän arpomista on :lol:
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Joo, jotain 480 heppaa ja hippasen lisää vääntöä antoi mulla peltisarjoilla. Tosin ilman mitään erityisiä hieromisia vaan samalla set upilla kuin valusarjojen kanssa. Ja pitää vielä mainita, että nokkahan tossa mun koneessa on über -mieto kun ostin sen aikoinaan ihan 383 mottia varten.

    Mulla ei ole mitään käyttöä tolle peltisarjojen antamalla 15-20 hepalle, vaan ennemmin valitsin pussihousu-ulkonäön, hiljaisemman soundin ja viileämmän konehuoneen. Siks mennään Barracudassa valuilla. GTX saattaakin sitten olla aivan eri tarina.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on nuo tti:n TTI340BE peltisarjat.
    Muutoin hyvät mutta jostain syystä kollektorit roikkuu ihan liian alhaalla joten maavaraa ei meinaa jäädä tarpeeksi. Olishan noissa ollu varaa vetää vähän tarkemminkin pohjaa myöten, vai onko mulla kone jotenkin alhaalla? Vakio koneen kiinnikkeet kuitenkin ja muut osat kutakuinkin kohdillaan. Tarttee varmaan ottaa ensi talven projektiksi noiden modaaminen eli tavalla tai toisella on nuo saatava lähemmäs pohjaa.
    Ei nämäkään muuttelematta paikoilleen mahtuneet. Tuon Unisteerin hammastangon takia jouduin sitä kuskin puolen putkistoa muuttamaan.
    Niin joo ja se kuskin puolen asennus oli mielenkiintoinen kokemus.
    TTI sanoo että startti mahtuu, niin mahtuukin mutta putkisto ja startti tarttee asentaa yhtäaikaa, muutoin en saanut paikoilleen. Jos startti oli valmiiksi kiinni niin putki ei mahtunut. Ahdasta on.
    Vai pitääkö mun vaihtaa semmoisiin shorty peltisarjoihin?
    Onko semmoiset yhtään vakio valusarjoja paremmat?
     
  10. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    TTI

    Moi!

    Mulla olis muuten varastossa Uudet TTI440-200C4

    Terv.Kari p.0500-726383
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Parhaista en tiedä, mut noi isolohkossa olevat Hookerin competitionit istuu hienosti moottorin ja apulaitteiden ympärille...
    Saas nähdä miten noi 2 1/8" tti:t tulee siellä sit aikanaan istumaan?
     
  12. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mut nythän ne peltisarjat jää vähän niinku "alapuolelle" ton uuden koneen myötä, ja on tulppien vaihtoki ihan läpihuuto juttu ilman palovammoja, heh.
     
  13. mxu

    mxu 3rd gear

    Onks noi bomberin hookerit millä primäärikoolla?

    Tänään vaihtelin huonosti toimineen 750 edelbrockin tilalle suoraan boxista otetun 850dp speed demonin enkä enää tänään jaksanut säätää muuta kuin bensanpinnat n. ikkunoiden puoliväliin ja ihme kyllä hyvin tuntuu toimivan, kaikki rötäykset yms oikuttelut katosivat, tehossa en huomannut mitään eroa paitsi että nyt vetää puhtaasti kaikilla kaasun asennoilla tyhjäkäynniltä lähtien, edelillä oli n. puolikaasulla rötäävä kohta yms oikuttelua, jonka varmasti olisi saanut kaasaria säätämällä pois mutta kun oli tuo demoni valmiiksi hyllyssä niin arvelin kokeilla sitä kun huomattavasti tutumpia itselle nuo holley pohjaiset kaasuttimet. Toki tuota tuplapumpun toimintaa helpottaa varmasti 3.91 perävälitys ja n2400-2600 stallinen turbiini.

    Mutta kotimatkalla kaasutinta testaillessa kävi "mielenkiintoinen" tilanne, ajelin kolmosella n 50kmh, polkaisin kaasun pohjaan samalla vetäisten slapstickistä pakkokakkoselle, kaasupohjassa tyrkkäsin kolmoselle ja ilmeeni oli todellakin :eek: kun motti vinkas ja samassa sammui, kiihtyvyys muuttui erittäin voimakkaasti negatiiviseksi ja takarenkaat lukkoon... pikavilaus sifteriin, slapstick olikin mennyt jotenkin ihmeellisesti pakille :eek: vaikka käsittääkseni sen ei pitäisi olla ilman napin painallusta mahdollista? Kerkesin vetäistä vapaan päälle ennen kuin vauhti oli nollissa, rullailin tiensivuun "lievästi" kummastuneena ja pysähdyin tutkimaan vaurioita, kaikki näytti olevan kunnossa joten motti käyntiin ja kun pykälä kerran löytyi niin matkaa jatkamaan. Varovasti ihmetellen pari kilsaa,kaikki tuntui ihme kyllä olevan ok, sit varovaista kiihdyttelyä deellä ja kun ei mikään tuntunut muuttuneen pitihän sitä vielä kaasupohjassakin kokeilla eikä luistanut. Ennen kotipihaa vielä testi 1-2 kaasupohjassa sutien läpi, pari kilsaa jäähdyttelyä hissukseen ja vehje parkkiin kotipihaan. Armotonta slapstickin hakkaamista ja en saanut enää menemään pakkokakkoselta muutakuin normaalisti deelle vaikka miten yritin. Kaikki tuntuu toistaiseksi toimivan aivan normaalisti.

    Lootana on 727 tci streetfighter, mitähän tuolta on voinut hajota/mitä tuommoisessa kakkosella rundit 6000:iin ja siitä kaasupohjassa pakille voi hajota/yleensä hajoaa? Tosiaan sammui renkaat lukossa välittömästi. Voiko olla mahdollista että selvisin säikähdyksellä vai onko odotettavissa ongelmia tulevaisuudessa? Ei ole oikein nuo automaattien, vielä vähemmän mopareiden lootien sielunelämä tuttua joten ei ole asiasta käsitystä. Jokatapauksessa pitää tuota sifteriä vielä kyllä ihmetellä jotta moinen ei toistuisi...
     
  14. stroker56

    stroker56 Gearhead

    No siinähän se tuli todistettua jälleen kerran "vanhanliiton äijien"sanonta että

    727 kestää vauhdissa käytön pakilla 8)
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^alustavasti samaa mieltä, että ei hätää.

    Kaikenhan saa rikki, mutta kaverille kävi B-kopassa 727:lla sama juttu, eikä sieltä hajonnu tiettävästi mikään. Kyseessä oli vakiohko 383 ja vakio loota. Omistajan paras kaveri veti kiihdytyksessä rattikarahkasta kakkoselta tai kolmoselta R:lle, takapyörät lukkoon ja sammui. No, aataminomenat takasin paikalleen ja Coronetti käyntiin vaan taas. On pelannu ongelmitta lähemmäs kymmenen vuotta tuon jälkeen.

    Slap Stickin pomppimisesta yli pakkopykälien: purkasin ton sydeemin omasta kerran. Porasin ne "koneiston" niitit auki ja kävin koko hilavitkuttimen läpi. Ne slap-stick-koneiston hammastukset oli lillasti kulunut sekä kepissä että itse siinä "shifteri-koneistossa". Viilailin ja himmailin ne uusíin puihin. Samalla muuten modasin sitä hieman, nyt se EI mene ilman nappia D:ltä N:lle, vaan vaatii siinäkin napin painamista. Halusin noin. Eli noin sitten tein.
     
  16. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Kyllähän noitten släpäreiden kanssa kannattaa olla varovainen vaikka yllättävän helppoja ja kestäviä ovatkin, siks käyttelenki päivittäin niitä myös mekaanisesti et pysyvät kunnossa.
     
  17. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    onkai ne tm väkikin 70 vuonna tuon testannu kun 70 challe sixpackin esittelys lukee että laatikko menee vaivatta ajossa suoran shfterin takia aina pakille asti,,jolloin seuraa auton sammuminen nopeahko pysyhtyminen :rotfl:
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asperiinille ja muillekin suosittelen mini starttia jos putket melkein startissa kiinni. Helvetin kuuma paikka. Chargerin Hemisssä noloja juttuja esim Kiikalan lähtöjonossa kun ei kuumana lähtenyt käyntiin. Moparien solenoidit on muutenkin herkkiä lyömään pois päältä kun motti vähän lupaa. Ei auttanu uusikaan solenoidi asiaan. Nykyinen GM tekisi samaa, mutta strattaa niin kauan kun nappia painaa ja ei kuumana eikä kylmänä saa joskus painaa pitkään.

    Peltisarjoja tilannut muutamia ankkalinnasta. Parhaat oli Hookerin (super?) competition sarjat mitkä kuvastossa oli Challagerissä missä keula alhaalla. Just joo. Ei tasan olleet samat sarjat. Keulaa olisi pitäny nostaa melkein puoli metriä kuin vanhoissa gassereissa jotta kollektorit olisi mahtuneet. Ei teillä motit liian alhaalla ole. Suurin osa noita sarjoista on jostain syystä liian korkeita. Aihioita ne ennen oli. Hookerilla oli itse kasattavat mallit ja niistä saatiin parhaat. Tilattiin nimenomaan with power steering, mutta asennusvasaraa joutu kuskin puolelle antaa. Toivottavasti nykyiset sarjat on parempia ja todella bolt on niin kuin jenkit aina mainostaneet.

    Slap shift hajos muula kerran. Ja aika nolo juttu kun serkku millä em off shore veneillä halus tulla kyytiin miten se Hemi räyhää. Kehä lll bempöölen kohdalla u käännös ja kolme kaistaa suoraan uudellä asfaltilla. Ykkösen suti, kakkosen suti ja sitten meni R päälle ja spinnattiin. Kolme kasitaa riitti ja pitkät oli viivat. Soitin Joroselle että tais hajoo? Sinä käynnistä se paska ja aja pis sieltä. Pala kurkussa , mutta kaikki toimi. Serkku sanoi että tuo näytös riitti kiitos. Släppäri ei mene pakille ilman napin painamista. Mulla oli siinä riuhtoessa veren maku suussa ollut kai liian rannkka ote kun paiskoi isompaa sisään. Se koneisto oli jotenkin revennyt ja keppi heilui sivuittain kuin manuaalissa. Free Birdin HD-Benkku sen hitsas parissa minuutissa kuntoon. Hammastukset kunnossa, putsaus ja rasvaus ja ai että se toimi hyvin. Omituisinta tuossa oli se että mulla käännetty vaihdekaavio. Kaistalta toiselle sutivalla Cudalla piti vetää kakkoselta kolmoselle taakse missä normaalisti kiinteä ykkönen, mutta riuhtovassa autossa hytti täynnä käsi riuhdoin släppärin paskaks ja meni pakki päälle. Tota ei kukaan muu kuin Benkku uskonut mikä hitsas sen kiinni kuntoon. Kaikki väitti että olin muka tökänny eteen pakille.

    Ja kysyn toisen kerran. Eikö E-bodyssa ole luukku sisälokkareissa mistä pää pyöränaukosta sytystulpat vaihtamaan? Jossain moparissa mulla on luukut ollut jos ei Cudassa niin sitten Chargerissa?
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onhan siellä Simo ne luukut , mutta ne on lähinnä keulan säätöä varten.

    BTW! Tein pitkästä aikaa kunnon silmäyksen (=3 tuntia) maailman hintatasoon kun olis yks E-body tilauksessa. Sanoisinko näin, että Suomessahan alkaa taas autot olla HALPOJA verrattuna ison maailman hintatasoon.
     
  20. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    tilauksessa e-body,,minkälainen?

    vai onko salaisuus?
     

Kerro tästä muillekin!