mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. eldorado

    eldorado Gearhead

    Nyt kun puhutaan Vanishing point leffasta, niin olisko joku ylimääräisenä sitä uudempi versio dvd:llä myytävänä.. tai onks ne kaikki heitetty pois kun se on niin surkee leffa :) Sitä puuttuu mun road movie kokoelmasta, jenkeistä vois tietysti tilata..
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa jotain juttua leffan autosta.

    Five Alpine White Dodge Challenger R/Ts were lent to the production by Chrysler for promotional consideration and were returned upon completion of filming. Four cars had 440 engines equipped with four-speeds; the fifth car was a 383. No special equipment was added or modifications made to the cars, except for heavier-duty shock absorbers for the car that jumped over No Name Creek.[9] The Challengers were prepared and maintained for the movie by Max Balchowsky, who also prepared the Mustangs and Chargers for Bullitt (1968). The cars performed to Loftin's satisfaction, although dust came to be a problem. None of the engines were blown.[9] Loftin remembers that parts were taken out of one car to repair another because they "really ruined a couple of those cars" while jumping ramps between highways and over creeks.[9] Newman remembers that the 440 engines in the cars were so powerful that "it was almost as if there was too much power for the body. You'd put it in first and it would almost rear back!"[9] The Challengers appear in the film with Colorado plates OA-5599.
     
  3. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    onhan siinä kivan näköisiä autoja mutta ei yhtään vauhdin tuntua, näyttää kuin chargeri ja challe köröttelisi 60-90kmh välillä, kun originaalissa se näytti koko ajan sille että mennään kahdensadan paremmalla puolella.

    noh ohjaajissa ja kuvaajissa on eroja ja alkuperäisen stunt-kuskikin on kovempi rattimies kuin kukaan nykyhollywoodissa.
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^alkuperäisessä leffassa tosin oli tuo vauhdintuntu saatu osittain vippaskonstein... kameraa peukaloitu siten, että kuva näkyy nopeutettuna ja näin ollen hidaskin vauhti näyttää huimalta. Totuushan on, että esim 100 km/h elokuvassa normaalikuvalla ei juuri kovin suurelta vauhdilta näytä/tunnu. Mutta kyllä kameramiehissä on eroja ja tuon leffan kuvaaja John Alonzo on saanut melkoisesti credittiä lopputuotoksestaan.
     
  5. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    näinhän se on, mutta se nopeutus näyttää hyvältä eikä miltään ritari-ässä -meiningiltä. ja vauhtia myös on oikeasti, toisin kuin siinä uusintaversiossa. nopeutustahan käytetään lähes aina, mutta oikein tehtynä se ei siltä näytä. esim. death proofissa oli myös aivan surkeat nuo ajokohtaukset, varsinkin se viimeinen.
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Taitaa mennä mönkään kun loputkin työt tehdään tuolla horrossäilössä.
    Mutta otin muutaman räpsyn kun oli siirretty ekat 3 metriä, juuri ennen kuin aloin purkamaan vanhaa rättiä pois.
    Ekat metrit ajettu
    Pölyä ja välkettä samassa kuvassa
    Nenä tukossa?
     
  7. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Osaako joku sanoa mihin on tarkoitettu rättikaton mukana tullut sormenpaksuinen vaahtomuovipötkö joka on verhoiltu vinyylillä? Alkuperäisessä katossa tuollaista ei ollut. Voisi pituudesta kuvitella että tulisi katon etureunaan tiivisteen kiinnityspeltiprofiilin alle lisätiivisteeksi, mutta minne sen päät piilotetaan siististi? ja johan tuonne tulee se kumitiiviste etureunan alle.
    En siis tarkoita takalasin yläpuolelle niitattavaa listaa.

    Ja selvisi vasta tuossa hoito-ohjeita lukiessani että näissäkö olisi tarkoitus avata takalasi vetskarista ennen katon laskua? Hyvin tuo katto on taittunut auki takalasi paikoillaankin. Kun ei ole sitä pussiakaan johon lasin laskisi.
     
  9. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    E-koppasissa ei oo käytetty tota paksua/verhoitua tiivistettä ollenkaan.
    Kumitiiviste kun hoitaa ton homman.
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Jep, jätin makkaran asentamatta.
    Toivottavasti ei ihan heti tarvitse alkaa katon asennukseen, kauhea homma näin ensikertalaisena ilman ohjeita ja yksin. Koko päivä meni. Eikä siitä ihan poimuton tullut mutta katsotaan siliääkö loputkin itsekseen. Hiukan on vielä toinen takanurkka pielessä mutta ei jaksa alkaa enää purkamaan. Kyllä se sateelta suojaa paremmin kuin vanha. :D
    Nyt oli budjettiratkaisu ja vaihtoon vain välttämätön, jos olisin rahoittunut olisin hankkinut takalasin, tyynyt ym ja vienyt koko roskan ammattilaiselle.
    Tuli samalla listalle lisää käyntikohteita E-bodyjen tiimoilta, kun sain lähiseudulta puhelinsoiton Challenger-harrastajalta tuosta makkaralistasta.
     
  11. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Joo noita ryppyjä kannattaa kiristellä pois vaikka vasta seuraavana päivänä kun ovat vähän hakeneet paikkojaan.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  13. terence hill

    terence hill Gearhead

    Tervehdys
    Uutena E-vartaloharrastajana kysyisin neuvoa: Auto on jämäkkä ja hyvä ajaa mutta tuo tehostettu ohjaus on syvältä!!!
    Pari sladia ni ei mitään käryä mihin suuntaan etupyörät sojottaa...
    Koitin hieman selailla sivustoa mutta en löytänyt mitä sille vois tehdä?
    Heitänkö tehostimen metsään ja koitan löytää tehostamattoman mallin?
     
  14. palotila

    palotila Gearhead

    Mulla oli tehostamaton simpukka ja siinä melkein 6 kierrosta laidasta laitaan ratin pyörittämistä. Suomen Joutsenkin kääntyy nopeammin.
     
  15. terence hill

    terence hill Gearhead

    Kiitti tuosta tiedosta!
    Hyvä vertaus,tuli melkein kahvit näppikselle nenän kautta...
    Saako tuohon hammastankoo tms.??
     
  16. palotila

    palotila Gearhead

    Mulla on nyt unisteerin tehostettu hammastanko. Ajettavuus parani paljon mutta kääntösäde on isompi kuin ennen, ilmeisesti jokin rajoittaa hammastangon rakenteessa. Lisäksi eräät detaljit ovat aika heppoisia, niitä pitää tarkkailla ettei tule katastrofia ajon aikana. Helppo se oli asentaa. Alkuperäiseen tehostamattomaan on ilmeisesti saatavissa erilaista sektorivartta jolla ohjaus nopeutuu mutta samalla tulee raskaammaksi.
     
  17. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Yks vaihtoehto vois olla Firm Feelin preppaama tehostettu simpukka. Siihenkin saa pidempää kääntövartta jolla ohjaus nopeutuu ~2,5 kierrokseen.
     
  19. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    vaikuttaako Casterin lisääminen tuohon asiaan? Yleensä ohje on kai ollut että casteria niin paljon kuin saa.
    Uusimmassa(??) (10/12???) Mopar Musclessa pitäisi olla juttua etupään palikoista, putkitukivarsista ym.
     
  20. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Kuntoa en tiedä, mutta aito T/A se ei ole. Puhelinkeskustelussa saatu tieto. Hienoltahan tuo vaikuttaa.
     

Kerro tästä muillekin!